Favoriete Tsjechische warme gerecht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Fredsr

Ex Lid
Volgens mij niet. Ik heb nl ook een uitstekende lendebiefstuk gezien én gegeten:lekker:
biefstuk is van de haas, nu zit bij een koe de haas en de lende heel dicht bij elkaar. lendebiefstuk is valse biefstuk. staat ook aangegeven bij iedere slager. overigens is dat ook heel goed vlees, maar (volgens mij niet) klopt niet helemaal.
 
Een jaar of 10 geleden zag ik in Tsjechie als voorgerecht nog wel eens varkenshersens staan. Ik vond dit heel bijzonder omdat wij vroeger thuisslachters waren. Dit zie ik al lang niet meer , maar ik weet de Tsjechische naam ook niet!!
Dit vond ik echt lekker terwijl mijn kinderen het echt niks vonden.
Weten meer mensen hier iets van????
 
Hoy Joost-en, wat die varkenshersens betrefd, mijn schoonmoeder heeft die vroeger ook vaak klaar gemaakt maar ik kon het niet door mijn keel krijgen, maar mijn kinderen hebben het normaal gegeten en vonden het goed, die Tsjechische benaming zal ik je nog wel geven.
Paul
 
Ook mijn schoonmoeder bakte die vroeger Johan vond dat ook zo lekker.
bedankt Freddy ik schrijf het meteen op, vooraan in Vrchlabi (na het vliegveld aan de rechtse kant) zit nog een echt slagertje zal eens kijken of ze het daar nog hebben.
 
attachment.php

Knedlik met Goulash

attachment.php

Tatarsky biftek

Dit zijn mijn Tsjechische lievelings gerechten!
Brenda
 
1ks Krakonošův bramborák
(plněný směsí masa a zeleniny)
Kijk bovenstaand vinden wij heerlijk in ons favoriete restaurantje.Aardappelpannekoek van een 30 cm. doorsnee en een 2 centimeter dik , dichtgevouwen en rijkelijk gevuld met vlees Schnitsel of vegetarisch. De pannekoek is bereidt met een heerlijke kruidsoort , ik geloof Kummel? Vroeger besteld ik daar nog een bijlage bij maar dat vond de bediening heel vreemd. Hier eten wij de vingers dus bij af.
Is dit een typish Tsjechies gerecht ??
 
Een rijk gevulde Kapsa !! :eten:
kapsa.jpg
Met fijn gesneden lenteui, niva en hamblokjes

Bij Pod Verpanem in Batnovice hadden ze een hele lekkere!!! Een oerlelijk pand met een heel gezellig restaurantje er in, ik hoop dat ze nog open zijn.
 
Bovenaan