Ervaringen met Bohemia Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zie dit als de zoveelste 2 berichten en klagen als het maar kan.

Dit soort mensen moet je hier in CZ niet willen hebben.

Dit soort mensen horen thuis in Turkije en Spanje.

Sorrie maar dat is mijn mening, dubbeltje op eerste rang en hoofdprijs willen ontvangn bah

Mijn mening
 
@kuurgast Dat is ook zo maaaar de magnetron is uit de stekkerkast geweest, de sauna is niet een keer aangeweest*kon ook niets als je de spullen in de koelkast koud wilde houden, alles in huis moest uit als je gebruik wilde maken van de sauna* En het grootste onderdeel het zwembad, werd gestookt op hout en dat was maar 138 euro. En ook de hetelucht over was een houtoventje, ook niet gebruikt.

@piet. Wij komen al jaren in Tsjechië, tenten, huisjes enz.. geen enkel probleem, wij nemen een keer vrienden mee op vakantie om te laten zien wat een prachtig en sociaal land het is krijg je een rare Tshechië'se/pool als eigenaar. Wij hebben zelf gekozen voor het iets duurdere huis*kleine kinders zwembad enz..* Kan je wel vertellen dat mijn relaas hier eerder echt een stuk korter was dan in het echt...misschien moet ik ook even vertellen over de maden in de zandbak, de nachtelijke verrassing van de eigenaar in het door ons gehuurde chalet... Ach Piet, gelukkig weten wij beter waar we over klagen. Niet over het land in ieder geval.
 
en mochten jaja als klap op de vuurpijl nog even 500 euro energie*volgens eigenaar hadden we in 2 weken net zoveel gebruikt als een jaar lang in Nederland* en hout bijlappen

Dat bedrag is echt belachelijk hoog. Wij betalen dat bedrag nog niet eens en dan moeten bij ons het pension verwarmd worden, de boilers voor pension en camping en dan ook nog eens alle koelkasten, koffiezetapparaten etc van alle caravans en tenten.
 
Ik zie dit als de zoveelste 2 berichten en klagen als het maar kan.

Dit soort mensen moet je hier in CZ niet willen hebben.

Dit soort mensen horen thuis in Turkije en Spanje.

Sorrie maar dat is mijn mening, dubbeltje op eerste rang en hoofdprijs willen ontvangn bah

Mijn mening

Wat is dit voor een rare reactie. Iemand mag toch zijn ervaringen delen op dit forum of hoe zit het. Het siert Liefschelle dat hij/zij nog bereid is op een normale manier te reageren. Enige excuses van jouw kant vind ik best op zijn plaats, maar dat is uiteraard mijn mening.
 
Ik snap jou niet Piet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Nog even terug naar het onderwerp, ik mag toch hopen dat jullie het hier niet bij laten zitten? Verder snap ik Bohemia ook niet met zo'n lakse houding. Maar goed, ik ga in ieder geval niet meer in zee met organisaties als het Tsjechië betreft. Keus te over aan huizen in Tsjechië via de forumleden en voor schappelijke prijzen en mochten er klachten zijn (kan ik mij nauwelijks voorstellen) weet ik bij wie ik moet zijn
 
Frany lees eens goed 3500 euro voor 2 weken hun duurste huis is 1200 euro, 500 euro voor electra. Ga maar door ik geloof veel maar dit is een sterk overdreven verhaal om iemand zuur te maken. Echt voor 3500 euro huur je een kasteel met boomgaard en grachten. Of huur je een pension af.

En zoiets zomaar schrijven is erg om een bedrijf zo schade aan te richten.
 
@piet, Misschien ook even beter lezen, scheelt weer maden in het zwembad. Ik begrijp dus dat jij hele goede ervaringen hebt met bohemia?. Ik lees al tijden mee op jullie forum maar nooit de behoefte gehad om te reageren maar met deze ervaring wilde ik toch even reageren om mensen te behoeden voor dit soort oplichterij. Ik begrijp dat Tsjechie je na aan het hart ligt, voor ons ook maar blijkbaar heb je in elk land wel een paar profiterende mensen.

@Franky, wij zijn er inderdaad nog steeds mee bezig en wat ons betreft begint het na meer dan 6 weken tijd te worden voor de geschillencommissie.

*die 6 weken was voor mij ook de deadline om het naar buiten te gaan brengen, hadden ze het netjes afgehandeld, dan was ik nooit gaan zoeken op/naar mede ervaringen.
 
@Piet, Sorry Piet las je laatste reactie net iets te laat...maar wil je de rekeningen wel toesturen hoor! Het is niet overdreven! Dit hebben wij betaald.

Lees de beschrijving maar op de link die ik heb meegestuurd...kan je vertellen het was nog duurder! We moesten buiten de huur voor huis en chalet ook nog 80 euro extra betalen voor voorverwarming van het zwembad, vooraf. Cash. *dit terwijl we het niet hadden aangevraagd en we moesten betalen anders deed ie de deur op slot*
 
Liefschelle ik hoef geen rekening te zien, ik heb geen enkel ervaring met hun. Volgens mij als ik de site zie bemiddelen ze alleen. Als dit waar is ben je inderdaad opgelicht en de hoogste zin van het woord. Ik ben zelf pension en camping houder, en heb zelf ervaring dat mensen de ergste dingen over ons heen spuwen. Hier kunnen wij ons op geen enkele manier tegen verdedigen. Vaak als mensen gal spuwen hebben ze zelf iets gedaan wat niet kon, en reageren dan hier en daar even af om schade aan te rekenen. Ik kan je vertellen dat bij ons echt wel goed voor elkaar is maar wat ze schrijven is erg. Een speeltoestel dat die dag niet gebruikt werd. Die dag was er storm en kon dit niet. Een zwembad dat niet open is nee klopt vanaf 7 uur avond filteren we. Een sauna die niet open was nee die dag was het 35 graden. Bier was op klopt maar het kost een kwartier om naar dorp te rijden. En ga zo maar door. Maar als je met iemand te maken krijgt die de boel wil belazeren omdat er een rijke westerling komt daar kun je je niet tegen verdedigen. Maar als eigenaar maak je veel mee, zelfs mensen die de prive voorraad uit je koelkast halen omdat ze bier moeten hebben en niet 5 minuten kunnen wachten, en vervolgens door dronkenschap ( lees wel dronken aangekomen) de kamer vernielen en raar vinden dat ze eruit gezet worden. Gelukkig is dit een op de duizend. En ik was bang dat jij ook een van de genen was vandaar mijn reaktie. En ik zag dat je net lid was met 3 berichten. Ik vind dat forum niet bedoeld is om mensen onnodig schade aan te richten, helaas gebeurd dat juist veel.
 
Is er iemand die mij iets kan vertellen over Bohemia travel?
Wij hebben nl. een huisje geboekt via deze organisatie.

www.bohemia.nl
wij gaan altijd via bohemia travel.
veel informatie en die krijg je thuisgestuurd met de bevestiging.
in elk huis van hen hangt een boodschap dat het door hen gecontroleerd is.
we hebben nog nooit een tegenvaller gehad!
ze maken waar wat ze beloven.
we waren 3 maal eerder in het reuzengebergte.
nu gaan we in mei naar olovi hory in west behemen, ook via bohemia travel
 
Een tijd geleden...Na een mailtje dacht ik...zal nog even laten weten hoe het is afgelopen. We hebben welgeteld 80 euro terug gekregen voor de gemaakte onkosten maar wat ik veel belangrijker vind, is het feit dat ze het huisje uit de verhuur hebben gehaald, er was niet te praten met de verhuurder. Voorlopig zullen we geen gebruik meer maken van bohemia*ook omdat het zo vreselijk lang heeft geduurd voordat ze actie gingen ondernemen*, helaas, het was de eerste keer en meteen zo'n bommer. Dan maar weer boeken via via of ongeregeld.
Wel jammer om te lezen bij Piet dat er zulke onbeschofte mensen rondlopen en dat hij hierdoor best zurig is geworden.
Niet doen! Geniet van de wel fatsoenlijke mensen, die verdienen het om een leuke vakantie te hebben.
Ik hoop dat onze ernstig nare ervaring een eenmalige was in het mooie Tsjechie!
 
wij gaan altijd via bohemia travel.
veel informatie en die krijg je thuisgestuurd met de bevestiging.
in elk huis van hen hangt een boodschap dat het door hen gecontroleerd is.
we hebben nog nooit een tegenvaller gehad!
ze maken waar wat ze beloven.
we waren 3 maal eerder in het reuzengebergte.
nu gaan we in mei naar olovi hory in west behemen, ook via bohemia travel
Irena?
Zeer goede keus. We zijn er al enige malen geweest. Leuke woning, prettige mensen. We gaan er eind april weer naar toe. Veel plezier.:top:
 
Een tijd geleden...Na een mailtje dacht ik...zal nog even laten weten hoe het is afgelopen. We hebben welgeteld 80 euro terug gekregen voor de gemaakte onkosten maar wat ik veel belangrijker vind, is het feit dat ze het huisje uit de verhuur hebben gehaald, er was niet te praten met de verhuurder. Voorlopig zullen we geen gebruik meer maken van bohemia*ook omdat het zo vreselijk lang heeft geduurd voordat ze actie gingen ondernemen*, helaas, het was de eerste keer en meteen zo'n bommer. Dan maar weer boeken via via of ongeregeld.
Ik hoop dat onze ernstig nare ervaring een eenmalige was in het mooie Tsjechie!

Zonder nog meer een oordeel over Bohemia uit te spreken dan hier al is gedaan: je moet het dus treffen met deze organisatie. Ik krijg niet het idee dat ze er bovenop zitten. Ze nemen het zoals het komt lijkt het, maar....zo presenteren ze dus ook de rekening naar hun klanten lijkt het.

Onze eerste kennismaking met Tsjechië was bijna via Bohemia gegaan (ook aangeraden via vrienden die het goed bevalt en nog steeds). Echter bij het boeken ging het mis. De eigenaar had verzuimd door te geven dat "onze" verhuurperiode al binnen de eigen familie was geboekt. Tja, overmacht t.a.v. Bohemia? Zo kun je het noemen. Ik vind het slordig omgaan met je contacten en ik leg het uit als "er niet bovenop zitten". Komende zomer gaan wij voor de tweede keer naar Tsjechië met een andere organisatie, maar dat is niet voor dit topic. Afsluitend maar weer eens een waarheid als een koe: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard:ja:
 
Wij hebben van 28-4-2012 t/m 5-5-2012 2 huizen gehuurd via Bohemia Travel.
Beide huizen staan in Vsestary, 15 km ten zuid-oosten van Praag.
Villa Basin (MB 070) is een erg ruime en luxe villa. Aan niets ontbreekt het. Het huis is goed koel.
Villa Frantisek (MB 053) is een sober huis, alhoewel die van de buitenkant anders aan doet. Interieur is gedateerd.
De woning is ontzettend warm, dit al voor de periode van begin mei. Er is geen zonwering aanwezig.
Onze ervaring met huis MB 053 is dat de eigenaar vrijdagavond (avond voor vertrek) kwam om af te rekenen en liet weten dat hij ook zou blijven slapen. Hier waren wij niet van op de hoogte.
Iets wat wij nadien hebben doorgegeven aan Bohemia Travel. Het duurde heel lang voordat ik hier een reactie op ontving en ik moest er zelf om vragen. De eigenaar van de woning (dhr. Nemec) had een hele andere uitleg over dit verhaal, zou verbolgen zijn geweest en tot tranen toe beroerd. "Krokodillentranen" zeker.

Vanuit Strancice (ligt nabij huis, nog geen 5 minuten rijden. Er is gratis een parkeerplaats) kun je met de trein naar centrum Praag, rit duurt klein half uurtje. Kosten voor een kaartje omgerekend € 4,- per persoon.

Wij hebben een mooie week gehad in villa MB 070 en ligging ten op zichte van Praag helemaal super.
Ik zou mensen niet aan raden om villa MB 053 te huren, dit omdat eigenaar hoge kosten in rekening brengt en mogelijk bij je in huis overnacht.
Wij zullen in de toekomst niet meer via Bohemia Travel een huis huren.
 
hallo wij wilden deze huis huren landhuis irena http://bohemia.nl/Vakantiehuizen/Tsjechië/Olovi Hory/2109_vakantie-Landhuis-Irena.html met onze honden en op de foto staat een hek om het huis
wie van jullie is daar al geweest en wat ik lees hier .is niet heel positief over Bohemia Travel
hoop van iemand te horen wie er geweest is
Negatief wordt vaak zeer benadrukt. Positief is maar gewoontjes. Wij hebben al jaren alleen maar positieve ervaringen met Bohemia. Huis Irena zijn wij enige malen geweest met onze honden. Tuin is afgeschermd. De honden kunnen het terrein niet af.(eigenaren hebben zelf een hond en zijn hondenliefhebbers). Alleen als de honden waterliefhebbers zijn, heb je een probleempje. De visvijver is hun trots(niet afgeschermd)en niet bedoeld voor de honden.
Laat van je horen, wat je doet en hoe het eventueel bevallen is.
Hans
 
Bovenaan