Ervaringen met Bohemia Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben dit jaar weer via hen een huisje in Cisovice gehuurd [foto].
Vorig jaar waren wij daar ook. Dat is goed bevallen. Niet super-luxe maar goed genoeg en met een vriendelijke eigenaar, dhr. Kohak, wiens 'Muttie' voor ons nog een taart heeft gebakken.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Niejor, heb je de "zoeken" functie reeds gebruikt en gelezen wat er op het forum reeds geschreven is hierover. Er is reeds een en ander geplaatst hoor, bij de schrijvers hiervan kan je wellicht meer specifieke info krijgen.
 
Wij hebben 2 pensions en 1 hotel geboekt via Bohemia Travel, geen enkel probleem gehad !

Bij het hotel werden we zelfs verwelkomt met de woorden "Ahh Bohemia Travel aus Holland!"....
 
bohemia travel

Hallo,

Wij zijn vorig jaar naar Tjechie geweest, naar een huisje.
We hadden geboekt via bohemia travel, maar wij hebben geen klachten hoor.
Alles was prima voor elkaar.
 
Wij hebben twee keer een appartement gehuurd in Praag voor 50 euro per nacht vonden wij het perfect! Pluspunt was de internetaansluiting die zo in onze laptop kon.

Dit was aan de Beneditska (?) waar ook hun kantoor zit. Perfecte loopafstand naar het oude centrum.

Wat mij betreft een aanrader.
 
Bohemia Travel NOOIT meer!

In november 2008 hebben wij via Bohemia Travel een appartement in Praag geboekt. Kennelijk waren we de enige toeristen in dat gebouw, er werd druk getimmerd en geklust, kortom herrie. Nou ja, meestal ben je toch de hele dag op pad, dus we hebben er niet echt last van.
Totdat we op een middag thuiskomen: Het appartement staat wijd open, de spullen uit de gang staan in de woonkamer, er staat iemand de gang te schilderen, radio keihard aan, overal troep en de schilder reageert totaal niet op ons, negeert ons compleet en gaat gewoon door. Onze prive spulletjes zijn dus toegankelijk voor iedereen!
De man die aan het schilderen is reageert erg onbeschoft en doet of we niet bestaan.
Na bellen met Bohemia Travel werd gezegd dat een lekkage in de badkamer plekken in de gang zou hebben veroorzaakt.......en dat men dit eigenlijk pas op zondag had mogen schilderen??
Tussen de badkamer en gang zit nog een toilet, het lijkt me onmogelijk dat er dan aan de wanden in de gang waterschade zou zitten, bovendien was de man álle muren in de gang aan het schilderen!
Men kan toch zien dat het appartement bewoond is; de eigenaar weet dit toch ook, dan laat je toch geen werkmensen binnen?
Nadat we weer gebeld hadden kwam er iemand om de schilder weg te halen en later in de middag zou er weer iemand komen om de boel weer op te ruimen en schoon te maken.
Omdat er ook nog het e.e.a. mis ging met het vervoer (men was ons vergeten!) hebben we na thuiskomst een klacht ingediend. Hier werd niet op gereageerd. Pas na vele mailtjes en telefoontjes ontvingen we eind januari 2009 een mailtje met de mededeling dat we wel 35,-- euro konden krijgen....Op geen enkele manier werd op de inhoud van de klacht ingegaan of enige vorm van excuus aangeboden. Jammer genoeg begrijpt deze organisatie dus niet dat een klacht serieus moet worden genomen, dat je op deze manier het vertrouwen bij de consument behoorlijk schaadt. We hebben dan ook bedankt voor het geld en verzocht om uit hun bestand te worden gehaald. Dit was de letterlijke reactie van Bohemia Travel (ontvangen op 31-1-2009):

Geachte,

Wij zullen u uit ons bestand halen. Als u een wist wat wij niet doen om een goed product te leveren! En er is nog niemand ontevreden uit Praag terug gekomen.
En het gaat inderdaad niet om geld. U moet zelf ook eens denken dat er onverwachte omstandigheden zich voor kunnen doen.

Het beste

Uiteraard begijpen we dat zich "onverwachte" omstandigheden kunnen voordoen, maar als reisorganisatie ben je er toch voor om dit op een zo'n goed en fatsoenljk mogelijke manier op te lossen?
Wij zijn meermalen in Tsjechie geweest maar hebben nog nooit zó iets meegemaakt met een reisorganisatie.

Dus voor ons NOOIT meer Bohemia Travel!
 

char

† In Memoriam
Ik trek niemands woorden in twijfel,... Maar Bohemia Travel moet ook de kans krijgen, hier op dit Forum, om eea uit te leggen.

Dus stuur ze even een mailtje... Gewoon om te zeggen dat jullie hier hebben geklaagd,...Met 11.000 leden en nog veel meer bezoekers hier, zullen ze toch wel gevoelig zijn om hierover een duidelijk antwoord te geven?...

Char.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik begrijp je klacht volledig hoor, dit is geen leuke verrassing :snotter:

Nadat we weer gebeld hadden kwam er iemand om de schilder weg te halen en later in de middag zou er weer iemand komen om de boel weer op te ruimen en schoon te maken.
Maar hier heeft Bohemia dus geprobeerd om jullie klacht op te lossen

Omdat er ook nog het e.e.a. mis ging hebben we na thuiskomst een klacht ingediend. Hier werd niet op gereageerd. Pas na vele mailtjes en telefoontjes ontvingen we eind januari 2009 een mailtje
Na thuiskomst een klacht indienen heeft bij de meeste reisorganisaties geen zin en staat ook meestal beschreven in de voorwaarden. Maar dat neemt zeker niet weg dat de reactie van Bohemia, hier door jullie geplaatst, zeer onprofessioneel is.
Ik hoop dat jullie volgende vakantie een betere wordt :top:
 
Met onze klacht wilden we aangeven dat een reisorganisatie goed op de hoogte moet zijn van de situaties ter plaatse.
Kennelijk werd er in het hele gebouw gerenoveerd want er was elke dag veel lawaai van boren, timmeren en harde muziek.
Het lijkt me dat er op dat moment dan geen appartementen verhuurd kunnen worden (vanwege de overlast) totdat alles weer is opgeknapt.
En ja, natuurlijk kan er iets mis gaan, dat kan overal. Vanwege de herrie alleen hadden we geen klacht ingediend omdat we toch de hele dag op pad waren, maar vanwege de inbreuk op onze privacy waren we nogal geschokt en dat werd totaal niet serieus genomen, sterker nog, er werd gewoon niet gereageerd!
Als de reisorganisatie snel en adequaat had gereageerd door begrip te tonen, excuus aan te bieden, door te laten blijken dat ze zullen voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren bij volgende toeristen, dan was er niets aan de hand geweest. Maar door het lange uitblijven van enige vorm van reactie en dan pas na vele mailtjes en telefoontjes zo'n reactie krijgen...daar knappen we behoorlijk van af!:kwaad:
 
Het is natuurlijk fijn als alles prima is verlopen, dan heb je in alle gevallen altijd een prima reisorganisatie. Pas als er wat mis gaat merkt je of je een goeie reisorganisatie hebt of niet.
Daarom kan je niet zeggen dat een reisorganisatie prima is (ja, voor jou gelukkig op dat moment wel), dat merk je pas als er iets fout gaat.
Ik hoop dat jullie volgende reis beter verloopt Mabeltje!
 
Bovenaan