Ervaringen met Bohemia Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Maar ja dan blijft het feit overeind dat je een klacht indiend tijdens je verblijf, achteraf gestuurde klachten worden bij zo een beetje geen enkele reisorganisatie in behandeling genomen, hoe terecht de klacht ook kan zijn. Dat staat in de voorwaarden en onder die voorwaardes boek je je reis. Dus lees altijd goed wat je rechten/plichten zijn, om teleurstellingen te voorkomen.
 
Maar ja dan blijft het feit overeind dat je een klacht indiend tijdens je verblijf, achteraf gestuurde klachten worden bij zo een beetje geen enkele reisorganisatie in behandeling genomen, hoe terecht de klacht ook kan zijn. Dat staat in de voorwaarden en onder die voorwaardes boek je je reis. Dus lees altijd goed wat je rechten/plichten zijn, om teleurstellingen te voorkomen.

Het volgende staat in hun huurvoorwaarden:
12 KLACHTEN
Indien de huurder klachten heeft, moet hij hier allereerst melding van maken bij de eigenaar of beheerder van de betreffende accommodatie. Kan de klacht ter plaatse niet binnen redelijke termijn bevredigend worden geregeld, dan is de huurder verplicht direct contact op te nemen met Bohemia Travel. Bohemia Travel zal dan proberen binnen 48 uur een oplossing te vinden. Indien de huurder deze verplichting niet nakomt vervalt voor de huurder het eventuele recht op schade-vergoeding. In het geval dat de klacht ook na bemiddeling door Bohemia Travel niet bevredigend geregeld kan worden, dan heeft u tot 4 weken na afloop van uw huurperiode de mogelijkheid uw klacht schriftelijk onder vermelding van uw factuurnummer bij ons te melden. Bohemia Travel is, in welk geval dan ook, maximaal aansprakelijk ten bedrage van de huursom.

Wij hebben dus ook 3x contact opgenomen tijdens ons verblijf. We wilden alleen graag dat de organisatie zijn verantwoordelijkheid zou nemen hierin; dus uitzoeken hoe dit nu kon gebeuren en op een fatsoenlijke manier hier verder mee omgaan.

Overigens, bedankt voor jullie reacties! :)
 
Wij hadden afgelopen september ook geboekt via Bohemia Travel. Alles keurig geregeld en alles in orde. Door ziekte konden we pas een dag later weg en dat was geen probleem, de verhuurder van het huis was er gewoon een dag later om de sleutel te overhandigen en om uitleg over het huis te geven. Goed geregeld door Bohemia Travel.
Bij afrekening met de verhuurder kregen we echter een belachelijke hoge electriciteit afrekening en daar heb ik later een mail over gestuurd.
Ik kreeg niet direct reactie en heb daardoor nog een keer telefonisch contact opgenomen. Ik kreeg uitleg over de kosten en de man zou de week erop onze opmerking in Tsjechië bespreken. Hij vertelde wel dat we nergens op moesten rekenen omdat elke verhuurder het weer anders doet met de kosten voor stroom.
Wij hebben een fantastische week gehad en die €60,10 hebben we maar op de koop toe genomen.
Voor de volgende keer loop ik mee met de verhuurder en schrijf zelf ook de meterstand op zodat we weten hoeveel we hebben gebruikt.
Weer wat geleerd....................
Verder hebben we wat Bohemia Travel geen klachten.
 
Vies vakantiehuis

Ik heb het met Bohemia Travel helemaal gehad, nog nooit heb ik zo'n vies, smerig en aftands vakantiehuisje gezien.:knots:

Het volgende jaar ga ik weer gewoon naar Duitsland.
Ik raad niemand aan om met Bohemia Travel in zee te gaan, als het om terugbetaling / compensatie gaat, geven ze niet thuis!:kwaad:
 
Tja, ik zou hier ook niet blij van worden Jacobus. :( Die 8,8 was zeker een waardering van een vriend of familielid. :stout: Er is gewoon niet schoon gemaakt. Geen gordijnen voor de ramen is trouwens niet ongewoon. Was er geen mogelijkheid om direct een klacht in te dienen?
 
Jacobus, dit ziet er inderdaad smerig en goor uit.
Dat er geen gordijnen hangen, oke daar is overheen te komen maar de rest....
Ik kan me voorstellen dat je vreselijk boos en teleurgesteld bent, maar ik weet zeker dat er hele mooie en schone huisjes en pensions met een betaalbare prijs in Tsjechie zijn.

Maar de vraag waar dit huisje stond is nog niet beantwoord, en daar ben ik toch ook wel heel erg benieuwd naar.
 
Als ik die prijzen zie kan ik mij de frustratie van Jacobus levendig voorstellen, maar toch zou ik er werk van hebben gemaakt. Kom zeg! We moeten allemaal hard voor onze (vakantie)centjes werken en dan krijg je zoiets:(. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Bohemia ingenomen is met dit soort verhuurders
 
Bohemia ervaring

Ook wij hebben Bohemia ervaring, boeken ging makkelijk, boekjes op tijd en in orde...Alleen tja toen we aan kwamen in het boheemse paradijs moesten we opgehaald worden door de eigenaar, wat erg lang duurde in een zeer gore 4x4, auto moesten we kwartier bergopwaards parkeren midden in het bos in de middle of nowere. Toen we aankwamen was de bijgehuurde blokhut nog niet schoongemaakt*eigenaar was vergeten dat die ook bij de deal hoorde*, onze medevakantie gangers werden pas na een paar uur gehaald, eigenaar had het te druk met van alles wat niet geregeld was. Bij ons huis kregen we een knecht, die steeds in en uit het huis liep en een hond, die je besprong en beblafte als je naar je eigen gehuurde dure stek ging. Door de regen moesten we door helse modderplassen naar de auto, zelfs een paar dagen niet omhoog kunnen rijden... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Moest even lachen om een eerdere reactie over bijbetaling energie... wij waren in de zomer, terwijl het helemaal niet zo koud was... en mochten jaja als klap op de vuurpijl nog even 500 euro energie*volgens eigenaar hadden we in 2 weken net zoveel gebruikt als een jaar lang in Nederland* en hout bijlappen...Belachelijk en dat terwijl het huis al bijna 3000 euro had gekocht voor 2 weken. In sommige gedeeltes van Tsjechie kun je voor dat bedrag een heel huis kopen.
Ik had dit stukje denk ik niet getikt als we gewoon netjes binnen 6 weken wat gehoord zouden hebben van onze klacht...helaas, het enigste antwoord wat ik krijg is...eigenaar slecht bereikbaar... *Yep dank je de koekkoek, die is aan het feesten*

We komen al een aantal jaren met plezier in Tsjechie maar deze vakantie was, op het prachtige bosgebied na, een echte opgelichte bommer.
 
Tjonge dat is zuur wat je schetst! En wat een geld heeft het jullie gekost. Mochten jullie nog eens naar Tsjechië gaan, op dit forum staan heel wat leuke huisjes! En voor veel minder geld en fors betere kwaliteit.

Succes!
 
Huis

Het was een huis*wel een soort paleisje* en chalet bij elkaar voor 10pers. waarvan 4 volwassenen en 2 kleintjes en 4 tienertjes. En vanwege niet goed schoongemaakt, zeg goor chalet, hebben we met zijn alle in het huis geslapen*4slpk*.

Dit is het huis...
http://www.bohemia.nl/BoekenIndex.asp?AccID=3409#

Echt een beauty maar niet voor vakantie verhuur zoals het aan ons verhuurd is...beoordeling 9.6 prima voor de staat van het huis maar verder een dikke 5. En echt veel te duur voor 3500 euro.
 

kuurgast

Donateur
@ Liefschelle ,ik weet niet wat de prijs voor elektra is in Tsjechië maar er staan wel een aantal stroomvreters in het huisje en dat zwembad moesten zo te lezen ook flink opgestookt worden voor gebruik.
magnetron, vaatwasser, hetelucht oven en houtkachel met oven...sauna...kampvuurplaats, gemetselde tuinhaard...binnenzwembad 7 x 3,5 m met verlichting en mogelijkheid tot verwarmen via de houtketel (het voorwarmen duurt ca 2 dagen - bestelen op voorhand, € 80)
Let op!
Hout € 52/m3, (= verbruik voor twee dagen)
 
Bovenaan