Cesky Krumlov en omstreken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Noelle,
Wij hebben een luxe studio voor twee personen op de begane grond met een gaaf keukentje.
Het bed heeft 200cm x180 cm een lattenbodem die je zelf kunt instellen met schuifjes.
Ik kan voor jullie een leuk prijsje maken voor een week.
Kijk maar even op mijn website.
 
Hoihoi,

Ziet er goed uit.
Op zich zijn we wel geintereseerd.
Het hangt er echter vanaf of we van te voren moeten beslissen, of dat we ook daar ter plekke iemand kunnen bellen als we er gebruik van willen maken.

Wij willen ons nl niet binden,omdat we zo maar kunnen besluiten ergens anders heen te willen, of toch korter te willen blijven enz...

Een prijsopgaaf is natuurlijk altijd welkom.
Doe maar even via een priveberichtje ofzo.

Groetjes Noëlle

Hoe zit het eigenlijk met het weer daar rond die tijd?
Hoe groot is bijvoorbeeld de kant op sneeuw de 1e week van November?

:sneeuw:
 
sneeuw en CZ, daar heb ik geen goeie herrinering aan.
een jaar of 4 geleden was ik in CZ om wat aannemers te spreken voor het hotel project.

Voor wat zaken moest ik "even" heen en weer naar Liberec. Op de heenweg naar Liberec was de weg goed begaanbaar. Bij terug keer had het net even gesneeuwd. Over het algemeen vind ik dat juist leuk. en in NL kan ik de lol er nog van inzien om wat heen en weer te glibberen. sommige vinden dit minder leuk, maar ik hou wel van wat spanning.

Maar in NL is de weg over het algemeen vlak. van Liberec naar Hejnice is de weg iets meer dan glooiend. Natuurlijk had ik geen winterbanden :stom!: (in NL nog niet echt nodig) Maar in deze situatie was ik echt de sjaak.
met moeite kon ik mijn auto op de weg houden en heeel erg lanzaam kwam ik vooruit. ondertussen werd ik door verschillende pruttelende skodaatjes gepaseerd, die schijnbaar zonder enig probleem hun weg vervolgde. :snotter:

Het was een bizarre situatie, waarin een ogenschijnlijke "stevige" westerse auto moeiteloos werd verslagen door tsjechische blik op wielen.

uiteindelijk wel hejnice weer bereikt en daar genoten van een heerlijke maaltijd met een stevige pot bier:cheers:
 
:lache:
Lijkt wel een beetje op die ene dag sneeuw hier in Nederland, die waarop mensen tot diep in de nacht vast zaten op de diverse wegen, omdat we daar hier helemaal niet op berekend zijn op zo'n beetje sneeuw.

Wij hadden ook een keer sneeuw in Tsjechië. En gingen gewoon een beetje rondtoeren.
Maarja je kent ze wel, die wegen waar direct naast de weg een dikke gleuf zit i.p.v een harde/zachte berm.

:sneeuw:
Door de sneeuw zag je dat niet, en het was onze 1e keer met de auto in Tsjechië, dus wij wisten het niet.
In de middel of Nowhere, op een heuvel, schieten we daar dus in. En gelukkig hadden we genoeg vaart en schoten we er nog net weer uit....

Zou wat zijn, sta je daar, geen mens te bekennen in een pak sneeuw, op een klein weggetje wat niet genummerd is, dus leg de hulptroepen maar uit waar je zit......

Nu ja, het is goed afgelopen en we hadden ook geen schade, maar zijn ons wel rotgeschrokken:oeps:

Laten we maar hopen dat dergelijke problemen ons straks bespaard blijven :)
 
Thanx,

Ik ben inderdaad heel internet al aan het afspeuren naar info. En we hebben nog een maand. Ach er is altijd genoeg te doen in Tsjechië en een eindje rondrijden is ook geen probleem.

MIsschien kan iemand me vertellen of je daar in de buurt ook rondvluchten kunt maken, en zo ja of dat in die periode dan ook mogelijk is...:vliegen:
 
zowiezo het igy centrum te budejovice is open dat is een overdekt winkelcentrum de grootste van zuid bohemen. let op alles is hier even duur of duurder dan in nederland. en ik cesky krumlov is het leuk om gewoon rond te lopen door de smalle straatjes en natuurlijk het kasteel( is die in november nog open?) verder zijn er veel winkeltjes daar vooral ook in de achteraf straatjes.
 
Bedankt voor de tip.
Krumlov zal zeker tot in de kleine straatjes ontdekt worden. Vorig jaar zijn we er even een kort dagje geweest. En dat was niet genoeg voor ons.
Volgens mij is het kasteel gesloten,en anders zullen we daar zeker weer een rondleiding gaan doen.

Kan al bijna niet meer wachten tot het zo ver is....:party!:
 
Ow hoop dan dat dat is in die ene week dat wij er zijn. Dat is echt iets voor mij.

Zijn er misschien nog mensen die tips hebben voor leuke lekkere restaurants? Hoeft niet per se in Krumlov, de omgeving mag ook uiteraard want we zijn met de auto.

:eten:
 
Maar goed, Cesky Krumlov in november was het onderwerp. :stout:

Precies.. Wij zijn ooit in oktober in Krumlov geweest. lekker rustig toen, dit in tegenstelling tot in de zomer. In November zal het nog wel net zo rustig zijn.... Volgens mij kan je het hele jaar door een rondleiding door het kasteel van Krumlov krijgen, alleen zijn er buiten het hoogseizoen wat minder rondleidingen (een stuk of 2 per dag).

Krumlov in de herfst in best mooi trouwens !

 
Bovenaan