Cesky Krumlov en omstreken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zijn er misschien nog mensen die tips hebben voor leuke lekkere restaurants?
tussen cesky budejovice en pisek bij het plaatsje pistin ligt een restaurantje met heerlijk eten en tussen cesky krumlov en cesky budejovice ook.

misschien is slot hluboka wel open is erg mooi kasteel met veel oude meubels is achtergelaten in de 2de wereldoorlog omdat de eigenaren moesten vluchten en ze zijn er nooit meer teruggekeerd
 
Ben bang dat het meeste gesloten is in November. Gelukkig is er genoeg moois te zien zonder dat je ergens naar binnen moet.

En ach, dat geeft ons weer een rede om nog een keer terug te gaan om al dat moois te bekijken.

:lache:
 
C

cajonez

Guest
Kasteel gesloten!!!

Guided routes:
  • May-October except Mon 10:00-17:00 (independently)
  • July, August except Mon 10:00-17:00 (independently)
  • April-October 10:00-18:00 (independently)
  • April, October 8:00-17:00
  • May-September 9:00-19:00
I.
  • April, May, September, October except Mon 9:00-17:00 (with guide)
  • June-August except Mon 9:00-18:00 (with guide)
II.
  • May, September, October except Mon 9:00-17:00 (with guide)
  • June-August except Mon 9:00-18:00 (with guide)
Theatre
  • May-October except Mon 10:00-16:00 (only to order)
Tower
  • April, May, September, October except Mon 9:00-16:30 (independently)
  • June-August 9:00-17:30 (independently)
Contact:

village: 381 01 Český Krumlov
telephone: +420 380704721
fax: +420 380704710
e-mail: castle@ck.ipex.cz
website: www.npu.cz/zprist/zobrazeni_pamatky/?pamatka=20

More information on www.pamatky.com.
Altitude:497m
 
Hoi Benthe, alvast een goede reis gewenst voor zaterdag, je gaat denk ik een fijne tijd tegemoet.
Vooral na de rottijd die je gehad hebt,heel veel plezier en fijne dagen gewenst.
Kom gezond weer terug.

Groet, Doni:zwaai:
 
Heb een vraag wij gaan van 29 augustus tm 5 september naar het 3 landen punt.
Zuid duitsland Beiersewoud, Oostenrijk, Tsjechie
Nu zitten we daar dicht bij Cesky Krumlov mijn vraag was is er daar een beetje wat te doen of te bezichtigen?
En zijn daar ook van die Azie hallen waar je merkkleding en andere dingen kunt kopen.

Mvg Mirella
 
Hoi Mirella,

Ik ben net gisteren teruggekomen vanuit Cesky Krumlov:zwaai:, en het is daar een absolute aanrader. Er valt heel veel te bezichtigen, maar dag mag ook wel als zo'n stadscentrum geheel op de UNESCO-lijst staat. Ik kan je hier veel uit de doeken doen over wat er allemaal te doen en te zien is, maar kan je voor een behoorlijk compleet beeld verwijzen naar de website m.b.t. tourist-info: http://www.ckrumlov.info/docs/en/kaktualita.xml

Cesky Krumlov is de place-to-be voor liefhebbers van middeleeuwse steden, mooie gebouwen, sfeervolle straatjes/pleinen en erfgoed. Wij zijn daar zonder boeking o.i.d. terechtgekomen in een hotel vlakbij het centrale plein, dat op zichzelf al een bezienswaardigheid was (perfect gerestaureerd pand uit 1539). Ook voor actieve mensen valt er in de stad en directe omgeving genoeg te doen (o.a. mountainbiken, raften, 's winters skiëen). Horeca is erg vriendelijk/klantgericht en goed:cheers:.

Voor die-hard feestgangers en de late uurtjes is het niet de stad: wie dat zoekt zal elders meer en beter aan zijn/haar trekken komen.

Ik heb er wel wat vormen van (aziatische) merkkleding-verkopers gezien (kleinschalig, geen hallen), maar dat was niet top. De meeste 'waar' leek me ook namaak.

Ik hoop je hiermee wat zinvolle informatie te hebben gegeven:wijs:,

Groeten Jan
 

Freddy2005

† In Memoriam
De draaibare tribune in het slottheater zal eind van dit jaar worden afgebroken. De tribune staat in de kasteeltuin tegenover het theater. Reeds vele jaren is dit unieke "wereldwonder" een doorn in het oog van de Unesco en de monumentbeschermers. het zou reeds in 1999 afgebroken worden maar is steeds uitgesteld.

idnes.cz

58546-top_foto2-waphj.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
De Commissie voor het Werelderfgoed van de UNESCO heeft beslist dat de omstreden draaibare tribune van het zomertheater, in de kasteeltuin in Český Krumlov, nog tot het jaar 2016 mag blijven staan. De beslissing is gisteren in Sevilla gevallen. Oorspronkelijk moest het technisch kunstwerk uit 1958 tegen eind van dit jaar verwijderd worden.

idnes.cz
 
Heb daar vorig jaar de Zigeunerbaron gezien. Geweldige belevenis.
Dat ze het afbreken omdat het niet zou passen bij het kasteel, mwhoa, maar laten ze het dan in ieder geval compleet weer ergens opbouwen! (Mag best in mijn voortuin.)
Een monument binnen een monument, moet daar weer niet een aparte commissie voor opgericht worden?
 

kuurgast

Donateur
169902.jpg


In Český Krumlov gaan ze twee oude kloosters renoveren voor de som van 400 miljoen Kč.
Het is een van de grootste renovaties van historische complexen in de Tsjechische republiek.
Men hoopt in 2013 klaar te zijn met de renovatie.
Zie artikel van ct24.cz met filmpje.
 
Bovenaan