Ceske Budejovice e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Mijn dochter wil deze zomer, als we op vakantie zijn in de buurt van Ceské Budejovice, het liefst allerlei spannende en sportieve dingen ondernemen. Zo zou ze graag eens paard willen rijden, aan paragliding doen, willen raften enz.
Wie heeft goeie tips?

Hennie
 
D

Deleted member 495

Guest
Inderdaad kun je in de gehele regio goed kanovaren. Diverse trajecten. Wel erg druk in de zomermaanden. Ook erg leuk voor kijkers. Er zijn op verschillende plaatsen een soort van sluizen. Geen echte sluis, maar een barrière tussen hoog en lager water. Daar moeten de kanoërs doorheen en de stroomversnelling daar is extreem groot. Menigeen gaat er kopje onder en voor toeschouwers is dat groot hilariteit.
 
Hennie, via het buro van tourisme hebben wij wat brochures, o.a. Plezier in beweging, actieve vakantie in cz.
Hierin staat van alles, watersporten, paardrijden, vliegen, golfen, bergbeklimmen etc.
Zo hebben we nog een aantal van deze boeken, o.a. ook een met allerlei fietstochten door heel Tsjechië.

Tsjechisch Buro voor tourisme
Strawinskilaan 517
1077XX Amsterdam
Tel: 020-5753014
e-mail: ccamsterdam@czech.cz
laugh.gif
 
S

San

Guest
Hallo allemaal, Wij gaan komende zomer naar Vlkov, iets ten noorden van Ceske Budejovice. Daar wij graag wandelen, zijn wij op zoek naar wandelroutes, wandelkaarten etc. etc van deze omgeving. Wie kan ons helpen?
Dit jaar willen we graag goed voorbereid op vakantie en niet meer verdwalen in een Tsjechisch bos met 4 kleine kinderen. Dus alle tips en informatie hierover is welkom!
Alvast bedankt,
San
 
Wij komen regelmatig in Ceske Budejovice. Zelf zijn wij niet echt wandeltypes. Ik heb wel laatst bij de Interspar in Budejovice een bijzonder gedetailleerd boek gezien dat vol staat met wandelroutes. Misschien is dat wat voor jullie.

Groetjes
 
In Tsjechië zijn in iedere boekhandel kaarten te koop van in ieder geval de omgeving van de plaats (en bij een grote boekhandel van heel Tsjechië). Van de verschillende streken die wij hebben bezocht gedurende de afgelopen jaren, hebben we deze dan ook altijd makkelijk kunnen vinden. In Ceske Budejovice zal het dus zeer zeker geen probleem zijn om gedetailleerde kaarten van de omgeving de vinden (1 : 25000 / 1 : 50000 / 1 : 75000 van Klub Ceskych Turistu).
In de omgeving van Ceske Budejovice en in de stad zelf is verder erg veel te zien en te doen. Met kinderen is het erg leuk om Holasovice te bezoeken (als de jaarmarkt er is) en om het dierentuintje in Hluboka te bezoeken.
 
Je zult er in ieder geval toch wat voor moeten rijden. Als je op de link klikt, kom je op een overzicht van alle grotten in Tsjechië. Het dichtst in de buurt zijn dan de grotten van Koneprusy en die van Chynov.
Wij zijn zelf al eens in Koneprusy geweest en dat was absoluut de moeite waard (ook de omgeving is daar erg mooi).

Ga nu naar: www.showcaves.com/english/cz
 
Zijn er leuke bezienzwaardigheden leuke wandelingen of weet iemand er meer over dit gebied rondom Ceske Budejovice?
Vorig jaar waren we in Bitov. Het gebied is mooi, maar geen wandelingen vanuit de camping. Moest overal met de auto heen. Heeft iemand misschien een tip in dit gebied of waar dan ook, waar we verschillende wandelingen kunnen maken of bezichtigingen?
 
Beste Softy,
Natuurlijk is dit gebied mooi. Prachtige uitstapjes naar: Cesky Krumlov (mooiste kleinere stad van Tsjechië), Hluboka (kasteel in Tudor stijl). En wat wandelingen betreft: waar een bos is, is een wandelroute. Zorg dus dat je camping aan 't bos ligt. Zie ook eerdere berichten en zoek maar op 'budejovice' in onze zoekfunctie bovenaan.
 
Ja, ook moderatoren hebben soms nog wel eens vraagje: wat kan ik verwachten van een rondleiding door de Budvar brouwerij? Hoe lang duurt dit, wat zijn de kosten en wat gaan we zien? Hoor graag van de Budvar pioniers die ons zijn voorgegaan!
 
Weet iemand of er ook mooie grotten zijn in de buurt van Ceske Budejovice?
Je kunt in Cesky Krumlov wel in een grafietmijn. Dat is ook erg leuk met kinderen. Eerst helemaal in een pak hijsen, helm op met batterijen om je buik, en laarzen aan. Vervolgens ga je in een laag treintje onder de grond. Rondleiding kan in duits of engels (ik weet niet meer weke van de twee). Zet je auto vlak bij de ingang in het zicht. Vorig jaar tijdens onze aanwezigheid was er bij een andere nederlander een autoruitje ingeslagen. Maar verder was het erg leuk.
groeten Saskia
 
..... wat kan ik verwachten van een rondleiding door de Budvar brouwerij? Hoe lang duurt dit, wat zijn de kosten en wat gaan we zien?
Website van Budweiser
The tours of the Budweiser Budvar brewery take place every day from 9 a.m. - 4.30 p.m. and last approximately 80 minutes, the minimum number of people is 10, the maximum is 50. Tours can be given in Czech, German, English and French. At the end of the tour, or if you prefer, before it starts, you can taste the Budweiser Budvar premium lager and many other specialities in the BUDVAR Pub on the brewery premises.

Price per person (for tour in foreign language):
Mon - Fri without beer tasting 70 CZK
Mon - Fri with beer tasting 92 CZK
Sat - Sun without beer tasting 100 CZK
Sat - Sun with beer tasting 122 CZK

Beer tasting is only for people over the age of 18 !!!

BUDWEISER BUDVAR N.C.
KAROLINY SVĚTLÉ 4
370 21 ČESKÉ BUDĚJOVICE

Tel, Fax: +420 387 705 341
E-MAIL: visit@original-budweiser.cz
 
Ceske Budejovice, uitgaan en andere interessante dingen

Hallo allemaal, ik woon sinds deze week voor een half jaar in Ceske Budejovice. M'n eerste indruk is goed. Ik hou erg van uitgaan en ik wil graag weten wat er zoal te doen is en waar je het beste op stap kunt gaan. Misschien hebben jullie ook nog andere handige tips...

Ik heb ook gehoord dat je hier in de buurt kunt skieen, wie weet daar meer over?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Čau a ďík

Evert
 
Bovenaan