Camping Karolina - Brod nad Tichou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

E

evamadou

Guest
Hallo erik en anne

Onderstaand mailtje kreeg ik terug met dezelfde vraag als jij had. Ik ga namelijk ook naar deze camping.
Het antwoord wat ik kreeg was, dat er in Plana een hotel is waar het normaal gesproken mogelijk is, maar uiteraard gaan eigen gasten van dat hotel voor, dus je moet er op gokken of er nog fietsen over zijn.

succes!!

Eva-Madou


Ik heb de vraag nog eens gemaild en dit was het antwoord: Je kunt aan het begin van het weggetje naar de camping ook fietsen huren.
 
Pinnen & boodschappen bij camping Karolina?

wij gaan binnenkort naar 28 juli 2006 naar kamping karolina in brod nach tichov.aangezien wij hier zaterdags aankomen is onze vraag kunnen wij hier dichtbij boodschappen halen? is er in de buurt mogelijkheid tot geld pinnen? en kunnen wij voor de eerste dage nter plekke eten? ...Aangezien wij 3 kinderen hebben ni de leeftijd 4 / 6 / 8 jaar is onze vraag of hier ook iets te doen is in de buurt?

ben heel benieuwd

groeten

fam Schuurhuis
 

Marcel

Moderator
welkom familie Schuurhuis,

bijna elk zichzelf respecterend dorp heeft wel een flappentapper.
alleen zijn de meeste winkels op zaterdagmiddag gesloten, behalve de grotere jongens als Tesco + Lidl + Hyper Nova enz enz
vaak kan je ook geld uit de muur trekken bij deze grote supermarkten.
 
Wij gaan halfweg augustus ook naar deze camping (in één van die chalets dan wel).. gezien de informatie dat de website biedt en de reacties hier op het forum gaat het vast erg leuk worden!!

We zijn vrij fanatieke mountainbikers en het is altijd prettig om na het biken de fietsen schoon te spuiten van modder etc.. kan dat op de camping?? (anders wordt het een eigen pompspuit meenemen)

Daarnaast vroeg ik me af of je er in de omgeving ook plekken hebt om wat verkoeling te zoeken of juist te relaxen/zonnen bij warm weer.. meertjes, riviertjes (naast het zwembad op de camping dan :) ik kon hier namelijk weinig info van vinden...
 
voorzieningen

Is het nodig om water mee te nemen en in pakken in de winkel te kopen of is het op de camping voor consumptie te gebruiken?
Weet iemand hoe het brood is, en welk soort er verkrijgbaar is?
 
Ook wij waren vorig jaar in Karolina

Wij hebben flessen water gebruikt spotgoedkoop in de supermarkt.'
Omstreeks 8.00 gaat de eigenaar naar de bakker en brengt broodjes mee, van die kromme echte tsjechiese. Hij legt die bij de receptie en iedereen pakt zelf wat ie wil en legt het geld in een potje. Kwestie van wederzijds vertrouwen.
Pin automaat op het plein in plana tegenover winkel een paar kilometer van de camping. Wij kwamen ook zaterdags aan maar de winkels waren na de middag gesloten. Zijn toen doorgereden naar marianske lazne, zijn een paar grotere supermarkten staan aangegeven op borden langs de weg.
 
ontevreden

Wij zijn er ook geweest 2x niks de huisje zijn niet zo fris het sanitair is stuk erg onfris de bedden zijn spijkerhardmen bij slecht weer is het er ongezellig en de huisjes zijn koud het is echte armoede,
Ook bij slecht weer tocht je weg het is namelijke allemaal open.
De huisje vindt ik voor deze kwaliteit nog te duur.
Het zal best een topcamping zijn voor sommige maar dan wel met eigen caravan en mooi weer.Er worden goede punten gegeven voor deze camping maar ik geef nog geen 6.
 
te druk

Wij zijn alweer een paar weken terug van karolina.
Op zich een hele leuke vakantie gehad maar de camping was overvol waardoor de eigenaar het niet meer aankon.
Hij was humeurig ,het sanitair was niet schoon en ook het zwembad kon de drukte niet aan.
Op zich een aardige kamping met veel nederlanders en veel kinderen.
Ik zou deze camping in het hoogseizoen niet aanbevelen omdat de eigenaar dan niet op zijn best is.
:(
 
re

Met alle respect maar je trekt toch niet de hele dag met de campingeigenaar op?? Ik laat mijn vakantiepret echt niet van één persoon afhangen.

Qua vieze sanitair en tochtende huisjes met dit weer lijkt me wel minder prettig (helemaal met dit weer brr..), maar ik ga uit van het positieve.. het weer gaat weer richting de 21-25 graden las ik... http://www.novinky.cz/pocasi/

Wij gaan komende week naar deze camping (in zo;n huisje) dus ik ben benieuwd..
 
E

evamadou

Guest
Wij gaan morgen. Met de tent. We zien wel. Lekker de natuur in en genieten. Gelukkig gaat het weer er inderdaad wat beter uit zien. We waren al bang dat we met veel regen zouden zitten. Misschien zien we je daar Groninger. Veel plezier in elk geval.
 
Wij zijn een paar dagen geleden teruggekomen van camping Karolina. De eerste dagen was de camping erg druk bezet, daarna werd het een stuk rustiger. Het sanitair was niet altijd even schoon, gelukkig hebben we een caravan en ach, met slippertjes aan douchen kan ook. De eigenaar hebben wij als een zeer aardige man leren kennen, tijd voor de mensen, om informatie te geven of voor een gesprekje. Hij was ook erg aardig tegen onze kinderen.
We hebben veel uitstapjes gemaakt naar plaatsen in de omgeving, genoeg te doen dus. Het is ons goed bevallen en gaan zeker nog een keertje terug naar deze camping, maar dan niet meer voor langere tijd.
 
Gobbens schreef:
Op zich een hele leuke vakantie gehad maar de camping was overvol waardoor de eigenaar het niet meer aankon.
Hij was humeurig ,het sanitair was niet schoon en ook het zwembad kon de drukte niet aan.
Hier sluit ik mij bij aan.
Camping overvol. Sanitair vreselijk goor.
Muziek op het terras te hard (ook s'avonds laat)
En Vladimir was inderdaad humeurig, wat ik prima begreep omdat hij ook niet blij was met de situatie.
Het verhaal op de camping ging dat Dhr. Vernet, die de klantenwinning voor Nederland schijnt te regelen, "overboekt" had.

Mijn vakantie heeft het niet bedorven, maar deze camping zal ik in de toekomst zeker mijden.
 
Verbeteringen

Mijn naam is Erik Vernet en ik regel de reserveringen voor Nederland, hierbij mijn verhaal.
In 2005 was ik op camping Karolina en ik had het erg naar mijn zin.
Het was alleen erg leeg op de camping. Ik kon het erg goed vinden met de eigenaar (Vladimir) en stelde hem voor de reserveringen te gaan doen voor Nederland, mijn vrouw is grafisch ontwerpster en wilde de website wel bouwen. De website werd een groot succes en daarbij werd er goed geboekt. Toen het seizoen begon en er veel mensen de camping op reden zonder reservering, werd Vladimir erg enthousiast en aangezien er nog plek genoeg was, werd iedereen hartelijk ontvangen. Alleen tegen de tijd dat de bouwvak vakantie begon, stonden de mensen zonder reservering nog steeds op de camping en hierdoor werd het veel te vol, want mensen wegsturen wil je ook niet. De stap van een lege camping naar een volle camping is dus eigenlijk te snel gegaan en hier is duidelijk leergeld voor betaald. Inmiddels is hier heel veel over gesproken en dit heeft geleid tot grote aanpassingen op Camping Karolina. Er wordt een extra toilet gebouw gebouwd die per 1 juli beschikbaar zal zijn en dat het brandschoon moet blijven is ondertussen wel duidelijk geworden. Ook is de camping in vaste plaatsen verdeeld met de afmeting per plaats op papier.
Op de website is de indeling ook te zien.
Er komen mountenbikes en er zijn inmiddels ook 4 stacaravans aangeschaft. Ook in de huisjes zullen de nodige aanpassingen worden gedaan. Er worden koffiezetapparaten gekocht voor in de huisjes en stacaravans. We weten nu wat ons te wachten staat en zullen alles het komende seizoen zeker beter aanpakken en zijn benieuwd naar de reacties van 2007.
 
Prima vakantie

Sinds vandaag lid van het Forum.
Wij waren dit jaar voor het eerst in Tsjechie, op camping Carolina.
De eerste avond was er voor iederen goulash omdat Vladimir jarig was.De eerste week prima weer en iedere avond kampvuur.
De tweede week inderdaad erg druk.
Het werd Vladimir inderdaad een beetje teveel maar ook omdat zijn telefoon gejat werd en daarmee gebeld werd naar Nederland en volwassen Nederlanders Vladimirs prive houtstapel , welke nodig was om warm water te stoken , op het kampvuur gooiden.
Ook het vieze sanitair was mede te danken aan Nederlandse campinggasten.
De broodjes die elke morgen vers werden aangeleverd kon je zo pakken en het geld in een bakje doen.
Toen zelfs het wisselgeld gepikt werd of de broodjes niet betaald was de maat vol.LIJKT ME LOGISCH.
Na deze tweede week was alles weer vanouds
Ikzelf heb niets dan lof over Vladimir en zijn vrouw.
Toen mijn zoontje een gat in zijn kop viel stond Vladimir meteen klaar.
Een bijl of zaag om zelf hout te zagen voor het kampvuur ? geen probleem.Ik kreeg de sleutel van de schuur en kon al het gereedschap pakken wat ik nodig had.
Het zwembad was de tweede week inderdaad vies maar Vladimir heeft zelfs het water laten teaten in een groot zwembad om advies te krijgen hoe het dan wel moest.
Vladimir stond altijd klaar met woord en daad.
Laat op de avond was het altijd erg gezellig om samen met Vladimir te praten over zijn Tsjechie.
Goede tips voor dagjes uit waren er in overvloed.
Ook zijn privevoorraad drank werd regelmatig aangeboord op Vladimirs kosten.
Onze 3 zoontjes 4 ,6 ,9 jaar oud vonden hem geweldig.
Toen we de voortent van de caravan haalden om na 3 weken naar huis te gaan begon het te regenen.Vladimir kwam aanlopen en samen hebben we de tent op het overdekte terras gelegd tot het droog was.
Hij bood ons zelfs aan om de kinderen , die in een klein tentje sliepen wat erg nat was geregend, de laatste nacht op zijn kosten in zijn eigen caravan te laten slapen.
Al met al hebben we een schitterende vakantie gehad en hele leuke mensen ontmoet b.v. dokter Erno
Deze dokter werd ongewild een begrip op de camping.
Ik kan echt iedereen aanraden om een keer naar Karolina te gaan
 

spookycat

† In Memoriam
Heel mooi verhaal,wij zijn ook campeerders maar kennen de camping niet
Is mischien een goeie tip voor een paar dagen van de zomer
Grote probleem is bij ons,je kent zoveel mooie plekjes ,daar wil ik nog eens komen,en oh ja daar gaan we ook nog is toch,daar hebben we vrienden die we terug willen zien,daar ook nog en ga zo maar door
Heeeeeeeel leuk en lief en gezellig ,maar tijd te kort om het allemaal te doen ,maar iedere keer ontdekke weer iets anders wat weer de moeite is om terug naartoe te gaan
Wat een luxe he op vakantie in tsjechie:deuk:
 
Bovenaan