Camping Karolina - Brod nad Tichou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

R

Rudabox

Guest
camping net bij onze aankomst 14 dagen geopend door twee enthousiaste jonge Tjsechen (Vladimir en Tomas). Zeer rustig en mooi gelegen in een klein pittoresk dalletje, omgeven door hoge naaldbomen met riviertje langs de camping.
Sanitair en afwas gelegenheid voorzien van continu warm water en oogt allemaal even fris en schoon. Voorzien zelfs van een goed toegankelijk MV toilet volgens de Europese normen. Zwembad voor kinderen is gepland in 2004. Stroomaansluiting 10 Amp per plaats. Deels plaatsen in de schaduw en in de zon.
Prima tapbier en de mensen zijn welwillend met vragen of hulp bij plaatsen van caravan of tent. Ook geschikt voor campers getuige verblijf van een truck met oplegger camper (18 mtr) uit Zwitserland. direct af camping vele wandel en ATB wegen.
Dagelijkse inkopen in Brod op 1,5 km vanaf de camping. Voor meer winkels naar Plana op 4 km.
geschikt als doorreis camping of voor langer verblijf, want in de omgeving is op korte reisafstand Marianske Lazne, Karlovy Vary, Tepla klooster, Pilzen, Domacliz, Cheb, nationaal park Slavkovsky Les en de diverse kastelen. (zie ook het boekje West-Bohemen, uitgegeven door het Tsjechisch bureau voor toerisme in Amsterdam)
Vanaf de autobaan grens naar Pilzen afslag 128 en de weg volgen (ca 10 km naar Brod. Aldaar rechtsafslaan bij dubbele weg, brug over en naar rechts. daarna gewoon 1,5 km doorrijden tot je vanzelf de camping oprijd.

Kijk op www.camping-karolina.cz
 

Bijlagen

  • campingkarolina.jpg
    campingkarolina.jpg
    118,8 KB · Bekeken: 23
Re: Camping Karolina (Brod nad Tichou)

Tja, camping Karolina, vorige zomer me een rotje gezocht op de kaart waar deze camping zich nu zou bevinden, helaas toen niet gelukt. Dankzij hun vernieuwde site heb ik het nu gevonden. Het ziet er op de foto hartstikke leuk uit, en er zou zelfs in de zomer van 2004 een zwembad komen! Of het geplande zwembad er reeds is, weet ik niet. Ziet er verder schitterend uit...Voor de weg erheen vond ik dit nog op het forum: Vanaf de autobaan grens naar Pilzen afslag 128 en de weg volgen (ca 10 km naar Brod. Aldaar rechtsafslaan bij dubbele weg, brug over en naar rechts. daarna gewoon 1,5 km doorrijden tot je vanzelf de camping oprijd. Succes
 
Gisteren stuurde ik een mail naar camping Karolina met de vraag of het zwembad er reeds is, kreeg ik meteen een keurig mailtje terug, met foto van het zwembad erbij!
Groeten
 

Bijlagen

  • 41482-zwembad.jpg
    41482-zwembad.jpg
    231,3 KB · Bekeken: 73
M

mary22

Guest
Re: Camping Karolina (Brod nad Tichou)

Wij zijn in juli 2 weken naar camping karolina geweest en hebben daar een heerlijke vakantie gehad. In de buurt zijn prachtig steden zoals marianske lazne en Karlovy Vary en naar Praag kan je in 1 1/2 uur rijden.
Verder kan je in de buurt heerlijk wandelen of fietsen.
De huisjes zijn eenvoudig maar wel met een complete inventaris zoals een koelkast.
De camping is verder ook simpel maar onze kinderen hebben zich vooral 's avonds prima vermaakt met tafeltennis, dartspelen, volleybal, voetbal en kletsen met elkaar.
Wij zaten dan heerlijk op het terras met een wijntje of een biertje.
Het leuke van tsjechie is dat alles ook zo lekker goedkoop is.
De wc's kunnen inmiddels wel op slot de douches niet, maar dat went heel snel. Je hebt gauw genoeg door of er al iemand onder staat.
Verder is de eigenaar een hele gezellige vent die duits en spaans spreekt en 's avonds de barbecue of het kampvuur aansteekt.
Kortom deze camping is een echte aanrader voor mensen die zoeken naar een leuke camping maar een disco niet missen.
 
Re: Camping Karolina (Brod nad Tichou)

Hoi Mary,
Wij zitten al te denken over de vakantie van volgend jaar en hadden o.a. deze camping op het oog. Was er wat Nederlandse jeugd van rond de 16, 17 jaar oud. Hoeveel plaatsen zijn er ongeveer?
We zijn pas twee weken terug uit Tsjechie maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met nieuwe plannen maken toch ?
Groetjes , Sonja
 
Re: Camping Karolina (Brod nad Tichou)

Hallo Sonja,
Van 2/8 tot en met 10/8 zijn wij met onze kinderen in de leeftijd van 9, 12 en 15 jaar op deze camping geweest. Het viel mij op dat in die periode juist veel tieners waren. Aangezien het een kleine,knusse camping is waren de contacten zo gelegd! Je moet natuurlijk geen discogangers hebben want dat vind je hier niet. We hebben genoten van de rust, de veelzijdigheid van het land ( wandelen, mountainbiken etc) de vriendelijke tsjechen en het heerlijke eten. Vladimir weet genoeg van zijn mooie land om je goede tips te geven.
groetjes Annett
smiley20.gif
e
 
Re: Camping Karolina (Brod nad Tichou)

Hallo Annette,
Dank voor je reactie.Nee, een discoganger is onze zoon (nu 16 jaar) niet. Maar er moeten wel wat leeftydgenoten zijn om mee te tafeltennissen , bij het kampvuur te zitten of gewoon maar gezellig mee rond te hangen. De omgeving lijkt me prima voor ons om te wandelen en leuke stadjes te bekijken maar onze zoon blijft vaak liever op de camping en dan is gezelschap wel zo leuk natuurlijk.
Inderdaad maak je makkelijker contact als de camping niet te groot is.
Groetjes, Sonja.
 
M

mary22

Guest
Hoi sonja,
Sorrie voor de late reactie maar ik ben nu pas weer op de forum gaan kijken.
Wij zijn het afgelopen jaar met 2 gezinnen geweest met kinderen in de leeftijd van 13,16,18,18,18 en 20.
Overdag is er op de camping weinig te doen voor ze, dan is bijna iedereen weg.
Overdag gingen wij met iets minder weer bv naar marianske lazne en karlovy vary, ook voor de kids heel leuk. Praag vonden ze ook leuk om heen te gaan.
Een natuurmeer in de buurt met een touw aan palen was voor hun nog leuker dan een subtropisch zwemparadijs.
Bovendien is er een heel leuk zwembad in het dorp met glijbaan en terras, echt heel leuk
's Avonds maken de kinderen snel contact met elkaar juist omdat ze dan met niet zo veel zijn.
Ze zitten bij het kampvuur, kunnen darten of tafeltennissen en doen spelletjes zoals klaverjassen.
Boeken via de nederlandse website want ik heb begrepen dat degene die in tsjechie de boekingen deed ermee is gestopt.
 
Wij hebben dit jaar (1e 3 weken juli) ook een plaatsje geboekt op deze camping. Het is de eerste keer dat we buiten de wintersport naar Tsjechie gaan. Reserveren gaat inderdaad via de Nederlandse site, de aanbetaling gaat naar een rekeningnummer. Hopelijk gaat het goed bevallen voor 3 weken!
Onze kinderen zijn 11 en 12 jaar, als zij zich kunnen vermaken hebben we het zelf ook goed.

Ik ben op zoek naar leuke tips, leuke steden, goede restaurants en dingen die we zeker niet mogen missen. Alle informatie over deze streek is welkom.

Groet Eric en Yvonne
 
karolina west-bohemen

Hoi wij (moeder, jongens 14 en 12 en een jackie) gaan 5 augustus naar camping Karolina(West-Bohemen). Het lijkt ons een hele gezellige camping.
Heeft er iemand leuke tips. Over welke brouwerij leuk is om te bezoeken(pilzen) en welk kasteel er uit springt voor de jeugd of leuke meertjes in de buurt. Ik heb tsjechiepagina.nl al wel bekeken maar eigen ervaringen van dat is gaaf staat daar niet in natuurlijk.Of waar je ergens kunt kanoen. groet Willy;)
 
Wij gaan de eerste weken van augustus naar camping Karolina. Onze eerste kennismaking met Tsjechië. Is de omgeving daar geschikt om te fietsen? Wat ik eigenlijk bedoel, is het de moeite waard om de fietsen mee te nemen, we zijn maar "eenvoudige" fietsers :?: . En onze dochter van net 8 fietst zelf, dus te heuvelachtig moet het ook niet zijn. Iemand tips/ervaring?
 

Pelhřimov

Donateur
Over fietsen is al vaker geschreven op het forum. Via de zoekfunctie (rechtsboven in de balk) kan je ongetwijfeld iets vinden.
Verwacht over het algemeen geen fietspaden, zoals wij hier gewend zijn. Het verkeer is ook niet helemaal gewend aan fietsers.
 
President, het zal er aan liggen welke tijd je gaat of je wel of niet moet reserveren. Stuur ze een mail. Mijn ervaring was dat je snel antwoord terug krijgt. Ik heb overigens wel gereserveerd (1e keer Tsjechie, leek me wel zo prettig, maar dat is uiteraard persoonlijk).
 
Bovenaan