Camping Frymburk - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vonny

Geblokkeerde account
Trebon is m.i een mooier plaatsje als Frymburg, een mooi oud stadje met veel terrsjes en restaurants.

Van dooruit ben je in 40 km1 in Ceske Budejovice met een mooi plein en bezienswaardigheden.
Vanuit Trebon kun je heerlijk door de bossen fietsen op fietspaden, minder stijl.dan in de omgeving van het Lipnomeer.

Als je van golfen houd ligt er in Novo Brystrice een geweldig mooie en verhoudings gewijsgoedkope 18 holes golfbaan, golfen ,eten en drinken voor zo,n, 35 euro pp..

Ik maak verder geen reclame meer.
 
Hallo

Wij willen volgend jaar ook naar camping Frymburk,maar alleen met mooi weer.
Weet iemand toevallig of je daar persee moet reserveren of is er meestal nog wel een comfortplaats vrij???

alvast bedankt
gr Helmi
 

Vonny

Geblokkeerde account
Helmi,

Tsjechie heeft een landklimaat en goede zomers met af en toe een verfrissende bui er tussendoor.
Ik was de 1* week van juli bij camping Frymburk, er waren nog voldoende openstaande plaatsen, reserveren kan uiteraard geen kwaad.
 
augustus 2007

Wij zijn dit jaar de laatste in de groep van de vakantiespreiding van de schoolvakanties. wat betekent dat wij pas 5 augustus vertrekken richting Tjechie. Mijn vraag is of er dan nog wel wat te doen is aan het lipnomeer of is het er dan erg stil. Misschien is er dan op camping Frymburk wat meer kans op plek als je voor het eerst gaat?
Is er iemand in augustus op Frymburk geweest? En hoe druk was het daar? De kids zijn 9 12 en 17, dus zou het wel leuk zijn als het niet uitgestorven is. Graag reactie. Bedankt.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Van de drukte weet ik niets van, de camping heb ik vorig jaar wel bezocht , deze zag er netjes uit, de leeftijd van 9 12 en 17 jaar is nogal uit elkaar lopend, je kunt volop fietsen,zwemmen, kermissen, kraampjes, surfen ,steden bezoeken, ik dacht dat er ook disco,s waren. Ik zou even met de Nederlandse eigenaar bellen of mailen. :)
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Een kennis gaat naar de Frymburg camping, hij en zijn zoon van 7 gaan er met de trein naartoe en willen daar een een aanhangfiets huren, Kan dat ergens ??> De Nederlandse camping beheerder kon hem geen informatie geven.

Hij heeft wel schrik van muggen.
 
Ik doelde meer op die schrik voor muggen!
Over aanhangwagens voor fietsen weet ik niets want ik kom nog niet voor mijn verdriet aan het Lipnomeer, maar dat is zeer persoonlijk hoor!!
Ik heb in Tsjechë nog nooit deze fietswagens zien rijden dus ik zou er niet op rekenen dat ze er zijn.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Mijn kennis met zijn zoontje van 7 wil daar graag naartoe, ik heb een tandem of een fiets met aanhang daar ook niet zien rijden, zij gaan er met de trein naartoe en hij vindt het lastig om de fiets etc in de trein mee te nemen, hij heeft nu contact met Activatours opgenomen.Ik heb hem wat mail gegevens van campings gegeven rondom het Lipno meer.
 
Ik ben ook op deze camping geweest. Samen met een een groepje vrienden een busje gehuurt, en op de dolle roes naar tsjechie gereden. We zijn als eerste naar Lipno gereden, en kwamen ook op deze camping terecht. Het was inmiddels al (te) laat, maar we werden zeer vriendelijk te woord gestaan in het Engels, en werden verwezen naar een zeer mooi plekje rechtstreeks aan het water.
Echt uitstekend geregelt, en superpositief dus. Overigen vond ik al het personeel vriendelijk. Het klopt wel dat het een vrij drukke camping is, maar hutjemutje stonden we absoluut niet. We hebben nog meer campings bekeken in de buurt, maar daar moest je allen heen gaan als je zin had om om de blubber rond te hangen. Hoewel dat er volgens sommigen bij hoort, heb ik liever droge voeten ;).
Voor de jeugd was er voldoende te doen, met plekken waar ze kampvuren enzo mochten maken. Er was een speeltuintje, en natuurlijk een groot strand. Er waren ook vrij veel (Nederlandse) kinderen. Hoewel ook wij jongeren zijn (21 jaar) hebben we ons gewoon netjes gedragen, en we hadden veel contact met onze buren.
Leuk om te doen is idd uitstapjes maken en mountainbiken (kun je in het stadje huren). In het stadje zelf zijn ook nog wat kroegjes. In de nabije omgeving hebben we één (kleine) discotheek gevonden.

Nouja, voor ons was het in ieder geval zeer positief!
 

Pelhřimov

Donateur
Denise, Boya is al een paar maanden niet meer op het forum geweest, dus ik weet niet of je antwoord terug krijgt. Misschien dat je Boya een berichtje via de email kunt sturen. Kijk anders eens in Boya's profiel. Dit doe je door op de naam te klikken.
 
Camping Frymburk

Kan iemand mij iets vertellen over deze camping? Als ik dit in de zoekmachine gooi krijg ik allerlei hits die verwijzen naar camping Bucek. Ik weet dat de camping Bucek van pa is en de andere (Frymburk) van de zoon maar over camping Frymburk zie ik weinig. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niets op dit forum staat over deze camping maar ik zou niet weten wat ik dan moet invoeren als zoekopdracht.:bloos2:

Help:confused:
 
Wij willen dit jaar voor het eerst op vakantie in tsjechië, naar camping Frymbuck. Op het forum las ik echter hele tegenstrijdige berichten. Het zou er duur zijn, hutje aan mutje staan, wel mooi aan het water en schoon sanitair, onvriendelijke ontvangst terwijl iemand weer schrijft dat de nederlandse eigenaar wel vriendelijk is?! Ook het feit dat je niet kan reserveren is voor ons erg nadelig (mijn man heeft reuma en is na de reis moe en willen we niet hoeven leuren met onze spullen of weer moeten vertrekken naar een andere bestemming)
Het feit dat er veel nederlandse kinderen zijn is voor onze kinderen van 8 en 10 wel weer erg leuk.
Wie o wie kan ons advies geven?
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Camping Frymburk heeft een vriendelijke Nederlandse beheerder,kost pl.m 18 Euro p/n voor 2 personen, reserveren in hoogseizoen is nodig,in 2006 zag de camping er netjes uit, fietsen in de heuvels rondom het Lipno meer moet je gewend zijn:)
 
Mijn ervaring met deze campingeigenaar is niet zo positief. Onvriendelijke ontvangst. Zelf maar een plekje uitzoeken. Douchemuntjes, gemaakt in Nederland. Nee, dat zoek ik niet in Tsjechië.

Toen het op betalen aan kwam werd ons voor een tent een caravanplaats plus gebruik van electriciteit in rekening gebracht.
Na hevig protest van mijn kant, ik mocht van hem tenslotte zelf een plek uitzoeken op de hele camping, bleef hij volhouden dat wij op een caravanplaats hadden gestaan en dus voor een caravanplaats moesten betalen. Ik heb geweigerd voor de electriciteit te betalen.

Overigens moet ik wel kwijt dat het een mooie camping is aan het water. Frymburk op loopafstand. Wel erg veel Nederlanders maar dat is weer leuk voor de kinderen.

Mijn conclusie geef mij maar een Tsjechische camping. Als ik dan belazerd moet worden dan liever door een Tsjech dan door een Nederlandse eigenaar.:kind:
 
Camping Frymburk met Easy a Tent!

Hallo!

Ik sta op het punt om in het hoogseizoen een tent te boeken bij easyatent op camping Frymburk. Nu ben ik op deze site aan het zoeken geweest over ervaringen betreffende deze camping maar dat gaat tot 2004. Mijn vraag is nu: heeft iemand recente ervaringen met deze camping en hoe zijn die ervaringen? En heeft iemand ook ervaring met de invalidenvoorzieningen? Mijn man zit nl. sinds kort in een rolstoel ivm. MS maar kan nog wel hele kleine stukjes lopen. We wten dat het een terassencamping is maar dat kan hij wel want hij is erg handig (en sportief) met de rolstoel. We hebben altijd gekampeerd met onze 3 kinderen (nu 9 jaar en een tweeling van 6,5 jaar) maar vanwege de rolstoel kunnen we niet meer met onze eigen tent. Toch wilden we graag ook vanwege de kinderen weer kamperen proberen vandaar dan maar een tent huren. Weet iemand ook of dat de tenten erg in de zon staan want vanwege mijn man zijn MS heeft hij last van de warmte. Jullie zien dat ik veel vragen heb maar ik hoop dat iemand mij kan helpen zoals jullie begrijpen is het allemaal erg spannend voor ons. Dus wie kan ons iets vertellen??? Ik hoor het heel graag!!!
Groetjes en bedankt van Elles.
 
Bovenaan