Camping Frymburk - Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Ik zit op de camping frymburk aan het lipno van de zomer (juli). Iemand daar bekend met de leuke uitstapjes/wandelingen die je daar kunt maken en die makkelijk te bereiken zijn?

www.campingfrymburk.cz

Een wat globalere vraag: Is het moeilijk om aan een kaart met wandelroutes te komen in tsjechie?

Extra info: Het gaat om uitstapjes voor de jeugd van begin 20
59.gif
 
Hallo Bianca,
Ik ben zelf niet zo heel bekend aldaar (2x geweest), maar ik weet wel dat in bijna iedere redelijk grote plaats wel een infocentrum is waar je (vaak gratis) kaarten met wandelroutes kan krijgen.

Probeer ook deze link eens:
http://www.lipensko.cz/frymburk/turist_uvody_en.html

Zelf vond ik Rozmberk (aardig grote burcht), Cesky Krumlov (ook een grote burcht en leuke winkeltjes) zeer de moeite waard om te bezoeken. Ceske Budjovice (iets verder) is natuurlijk toch wel de stad om (ook) uit te gaan.

Groet,
Sandra
 
Bij hotel Maxant in Frymburk hangen op het prikbord diverse mogelijkheden voor uitstapjes ook hebben ze er folders liggen. De folder van ski en bike areal Kramolin heeft een kaartje met diverse wandel en fiets routes.
In Frymburk is ook een boekwinkeltje waar diverse kaarten te koop zijn. Je kunt ook even bij Landal Greenparks Marina Lipno langs gaan daar hebben ze ook diverse routes en deze zijn in het Nederlands. Als je meer informatie van de omgeving wilt dan hoor ik het wel.

M
laugh.gif
nique
 
Ben op deze camping wezen kijken Mijn camping is het niet haring in haring Als je de eerste keer gaat mag je niet bespreken Ga je op de bonnefooi en kom je aan en is hij vol
is de mogelijkheid om aan de overkant op een opvangveld tijdelijk te gaan staan.De camping ligt wel op loop afstand van het plaatsje wat uiteraard een groot voordeel is
theo
 
Ik ben van de zomer in een huisje in Slupecna bij Lipno geweest en wij zijn vol afgrijzen langs deze camping in Frymburk gereden. Ik sluit me volledig bij Theo aan als hij zegt dat dit een haring-aan-haring camping is, kan er niet anders van maken.
 
R

rob.goverde

Guest
Ook ik kan al van vroeger, zo'n 3 jaar geleden bevestigen dat ik deze camping hard voorbij rij.
Als je in bed ligt weet je niet wie snurkt jij of je buurman. Nee dat lijkt meer op een vluchtelingenkamp met een enorm plaatsgebrek. Ook de voorzieningen zijn niet echt geweldig. Je bent idd dicht bij het centrum, maar daar is het dan ook helemaal mee gezegd.
 
dan is deze camping helemaal vol waarschijnlijk maar hierboven staat dat je de eerste keer niet kunt reserveren,je zou het natuurlijk kunnen proberen,het zijn nederlandse beheerders dus lekker makkelijk in het nederlands
 
Hoi,
Wij zijn er 2 jaar geleden, op de bonnefooi naar toe gereden. Het was de eerste keer voor ons naar Tsjechië, deze camping leek ons wel wat. Toen we er aankwamen was het vol, helemaal doodmoe van de reis, kwam dat best hard aan. De zoon van de eigenaar verwees ons toen naar een camping aan het lipno, volgens mij heet het daar Vesna ofzo. We zouden dan een nacht blijven en dan de volgende dag terug om te kijken of er plaats....zogezegd zo gedaan, om 08.00 waren we er weer....(in de vakantie ;-(( ) Er was misschien plek, maar er waren meer kapers op de kust....3 auto's achter ons....in 10 minuten hebben we toen het terrein overgerend (met 3 kinderen) om te constateren dat het een hele nette camping was, maar iedereen als haringen in een ton naast elkaar stond (inderdaad)En alleen maar nederlanders! We mochten ergens gaan staan, maar dat vonden wij te ver van het meer met onze 3 kleintjes....wij hebben eigenlijk in die 10 minuten een soort allergie opgebouwd voor die camping...we WILDEN er niet eens meer staan. Wij weer terug naar die oude camping zonder slot op de deur van de wc en douche, maar wel.....5 meter van het water. We hebben er heerlijk 2 weken gestaan, voor de helft van de frymburk prijs!'smorgens stond het strandje er vol van de tsjechische vissers en er stonden allelei nationaliteiein om ons heen. Maar! Voor pubers gelden heel andere regels: misschien is het juist perfect voor ze, vinden ze er wat vrienden en het is dan veel makkelijker om dan te communiceren. Het plaatsje Frymburk is gezellig met wat restaurantjes (waar de rest van de camping ook zit) en is een goede uitvalsplaats voor sportieve dingen, je kan er geweldig fietsen met "eigen" fietspaden en stoer vlotvaren rond ceske krumlov. Wij ebben er een supervakantie gehad en gaan zeker een keer terug, misschien dit jaar al! Succes!
 
Het klopt dat je daar niet kan reserveren als je er voor de eerste keer heengaat.
Wij wilden in eerste instantie ook naar deze camping maar zijn uit gekomen op caravancamping ook aan het Lipnomeer.
Later nog wel bij Frymburk gaan kijken maar wat een tenten en haringenfestijn daar. Inderdaad hutje mutje en als je pech hebt de scheerlijnen van de buren aan weerskanten bij jouw in de tent.
Nou nee dankje. In het stadje frymburk kan je "gelukkig" wel frikandellen krijgen, zodra ik dat had gezien heeft Frymburk mij niet meer gezien. Wat een ellende. Overal de menukaarten in het Nederlands dus er blijft niets meer te raden over, je weet wat je op je bord krijgt.
Nee laat mij maar lekker puzzelen en proeven, daar ga je tenslotte voor op vakantie.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ben daar 10 jaren geleden eens langs gekomen, mijn toenmalige huisgenote ging even kijken of we een huisje konden huren. Ze was toen 33, op kratten pils zittende bierdrinkende Nederlanders vonden het leuk om naar haar te fluiten. Ze gedroegen zich als pubers en inderdaad een overvloed aan Nederlandse auto's en vlaggetjes. Sindsdien is het Lipnomeer voor mij in het hoogseizoen "no go area", de omgeving met name Lipno marina is compleet verpest.
Mijn advies: wegblijven daar.
 
Toen wij vorig jaar in Chvalsiny op de camping stonden en een dagje naar het Lipno meer gingen zijn we daar gelijk een paar campings wezen bekijken voor een eventuele volgende vakantie in die omgeving.
We zijn ook op Frymburk wezen kijken, inderdaad behoorlijk vol.
We hebben een zoon van inmiddels 17 en vroegen de eigenaar of er voor hem veel leeftijdgenoten kwamen. Tot onze verbazing reageerde hij vrij bot, er waren niet veel jongeren van die leeftijd en dat had hij ook liever niet want die gaven toch alleen maar gedonder. En een disco hoefden we er ook niet te zoeken.
Wij reageerden verbaasd, er zullen best weleens lastposten bij zijn maar je kunt er toch niet vanuit gaan dat die hele leeftijdscategorie schorum is.:
Naar een disco hadden we helemaal niet gevraagd (heeft onze zoon ook geen behoefte aan).Na onze reactie haalde hij zijn schouders op en het was duidelijk dat het gesprek als geeindigd werd bevonden.
Wij hebben dus geen behoefte op deze camping te gaan staan !
Het kwam erg ongastvrij over.
Sonja.:?:
 
Nadat we net geboekt hebben en toen deze site ontdekten zou je zeggen dat we een foute beslissing genomen hebben en dat we nu bang zijn dat de vakantie een hel wordt!!!
Niets is echter minder waar wij zijn een positieve ingesteld gezin en denken dat het toch een leuke vakantie wordt. Als ik lees dat iedereen hutje aan mutje zit denk ik dat dit diegene zijn die met een eigen tent of caravan vakantie vierden. We hebben een tent gehuurd en daarom willen wij graag wat meer informatie van mensen die daar ook vorig jaar een hebben gehuurd of die dit jaar al een tent hebben geboekt.
Wij zijn een gezin met 3 kinderen (16/12/11) en hopen vanaf 19 augustus op deze camping te zitten. Wij zijn benieuwd wat voor reaktie wij krijgen ?!?
 

Vonny

Geblokkeerde account
Wij zijn met de fiets vanuit camping Bohemia naar deze camping in Frymburk wezen kijken, deze campings lijken veel op elkaar, zitten vol met Nederlanders en Duitsers ( niets mis mee overigens) en de campings zijn verhoudingsgewijs voor Tsjechie duur te noemen, per nacht tussen de 580 en 640 kronen, er komen wel Tsjechen voor enkele nachtjes met auto,fietsen en tentje of slaapzakken.

Lipnomeer en omgeving is mooi, de uitgestippelde fietspaden gaan vaak via wegen en hebben hellingen tot 12 %, alles wat je omlaag gaat moet je ook weer omhoog trappen.

Het zijn beide rustige campings met mooi sanitair en matige en dure restaurents(veredelede cafetaria,s-friet halve 1/4 haan 180 kronen, niet gedaan dus,in het dorp betaal je 150 kronen voor een forel met bijlagen.

Wij hebben het Lipno meer en omgeving gezien,met name Cesky Krumlov is erg toeristisch a la Valkenburg,eea is voldoende voor ons geweest.

Het wegdek van de weg 39 van het meer naar de grens wordt gerenoveerd,via stoplichten pl.m een half uur wachttijd,bij de weg 85 van Hengersberg naar Schonberg is een omleiding via smalle wegen,lastig bij onderling passeren van vrachtwagens en caravans,ook pl.m een half uur omrijden, via Passau naar Strazny is beter en vlugger te rijden, ondanks een 40 km1 meer rijden.
 
Hallo,

Wij gaan al jaren naar camping Frymburk wij vinden het een mooie camping en wij hebben ook altijd elk jaar en mooi staan plaats aan het water. Wij vervelen ons er nooit wij maken allerlei uitstapjes het is er gezellig en mooi uiteraard en wij staan niet hutje aan mutje zeg maar. De eigenar kennen wij ook goed uiteraard, wij hebben alleen maar positieve dingen te melden... En de prijs valt erg mee. Wij vinden het een aanbevolen camping.

Liefs Antoinette
 

Vonny

Geblokkeerde account
Voor Nederlandse begrippen is het redelijke camping met een Nederlandse prijs, uiteraard sta je aan het Lipnomeer waterkant.

De plaatsten zijn zo,n 100m2 groot en afgebakend.

Cesky Krumlov is een mooie stad om een paar keer te bezoeken, wij vonden het een beetje van Valkenburg weg hebben.

Als je van fietsen met een beetje uitdaging houdt kun je er mooie uitstapjes maken.

De Frymburg camping man is best aardig, mag ook wel voor 600 kronen per nacht, in het Trebonse meren gebied betaalden wij voor een waterkantplaats met eigen kampvuur zo,n 280 kronen.

Wij hebben best van het Lipno meer genoten , maar komen er het volgend jaar niet meer terug, de rustieke campings in Trebon trekken ons meer aan.

Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen keus en meug. :)
 
Ja smaken verschillen gelukkig per mens. Ja wij zijn ook al weer naar andere plaatsen geweest in Tsjechie alleen dat was super slecht bevallen. In cheb daar is niets te beleven en in het reuzengebergte konden wij het ook niet wennen.

Verder ja wij doen veel met de auto in frymburk naar de plaatsjes gaan en verder veel zwemmen en terrasjes pikken en noem maar op.... Frymburk spreekt ons het meeste aan...Ja prijzen verschillen ook overal absoluut... alleen wij denken zo wij hebben een goeie camping betalen ietsje meer maar het leven is bijzonder goedkoop daar .

Tuurlijk ieder zijn eigen smaak
 

Vonny

Geblokkeerde account
Het is ook een mooi gebied, trek toch eens door naar Trebon, lijkt op elkaar, alleen niet zo toeristisch.

De auto gebruiken wij in principe niet, wij stappen op de fiets en rijden zo'n 60 km1 per dag naar de plaatsjes en terrasjes toe en terug.
 
Bovenaan