Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij Kaufland in Kutna Hora koste deze week een hele liter 285 Kronen.
Bij de slijter in de stad 319 Kronen.

In de horeca kost een glas van 0,04 L meestal 25 - 35 Kronen.
(Ken ook een voorbeeld van 30 Kronen voor 0,02 L.)
 
Ik kreeg in 1994 al Becherovka tegen maagpijn als medicijn en sinds die tijd neem ik uit voorzorg regelmatig 1 of meer medicijntjes en dat is ook heel lekker.

Groetjes,

Spits.:lekker:
 
mijn 5e maaltijd

Zo vaak als ik kan, nuttig ik in een gezellige hospoda in Masečín naar goede gewoonte steeds een 5e maaltijd.
Betreft: 1x smažené sýr s hranolky a tatarská omáčka, Gambrinus naar eigen believen en op een rustig tempo, 2 glaasjes Becherovka uit het vriesvak...:lekker:

geluk zit in kleine dingen:)
 
Becherovka is één van de heerlijkste producten uit Tsjechië. Net 6 liter bij het plaatselijke supermarktje meegenomen! Kan het ook kopen in de slijterij in de traverse van Hoog Caterijne boven het station Utrecht, maar dat voelt toch minder echt en het is ook een stuk goedkoper in Tsjechië.

Iedereen kan ik overigens aanraden om eens een bezoek te brengen aan de stad Karlovy Vary. Becherovka is daar echt aanwezig. Je hebt daar vele bronnen met "helende watertjes" maar alleen van de lucht al word je ziek. De enige drinkbare "bron" wordt beheerd door Becherovka. Een leuk museum waar ze vertellen wat er allemaal aan vooraf gegaan is en niet te versmaden de "proeverij". :cheers:
Erg leuk is om je vervolgens in de museumwinkel nog de echte producten van Becherovka (truien, dienbladen glazen enz.) te kopen.
 
Bij mij niet hoor.
Zelf neem ik er af en toe een als digestief, maar vrienden en kennissen weten dat hij hier altijd gekoeld staat. En dan weet je het wel.
Nu is hij bijna op en ik moet dringend weer naar CZ om nieuwe te halen!
Na Zdravi.
(waarom staat er geen Becherovka bij de smilies?)
 
Hoeft niet, Lina, ik heb er nog een gevonden.
Die stond in zo'n "gouden" kartonnen doos-verpakking en die had ik over het hoofd gezien.
Was trouwens reclame. Zonder die gouden verpakking 285 Kc, MET gouden verpakking 219 KC. Hoe verklaar je dat?
Wel een apart etiket "Limitovana Edice" voor het 200 jarig bestaan.
Maar wel gewoon 1 liter en 38,5 % alc.
Zal binnenkort eens proeven of hij anders smaakt.
 
Bovenaan