Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben bij onze vriendenclub demafkezen.nl een heuse BecherovkaMan.
In 2006 kwam ie voor de eerste keer in Tsjechië en hij was de eerste aprèsskidag al verknocht aan deze Tsjechische kruidendrank.
Was er wel wat "dronken" van samen met m'n man.
Tijdens wintersport doen we altijd Mexicaantje gooien met dobbelstenen en de verliezer moet dan'n glaasje Bechervoka in 1 keer opdrinken.

We hebben allemaal gelijke lime-groene polo's met nick-names en hij heet dus BecherovkaMan.
Kijk maar naar z'n nickname.
 

Bijlagen

  • BecherovkaMan.jpg
    BecherovkaMan.jpg
    5,5 KB · Bekeken: 84
  • Martin & Janny.jpg
    Martin & Janny.jpg
    6,4 KB · Bekeken: 85
  • Martin&Peter.jpg
    Martin&Peter.jpg
    5,7 KB · Bekeken: 86
Dat is het gevaar van Becherovka. Je laat het familie, vrienden en de buurman proeven en voor je het weet kan je een vrachtwagen huren om de becherovka aan te voeren voor iedereen. Niet doen dus! Niemand laten proeven en het lekker áááállemaal zelf op drinken!
 
Meestal ga ik met mijn eigen vrachtbusje een voorraadje halen , en de buurman let dan op of de rest niet geleend wordt.
Dus, buurman Kees geniet mee van deze heerlijke drank.

Groetjes,

Spits:lekker:
 
Iedere keer als ik naar Tsjechie ga vraagt mijn zakenpartner of ik weer een fles Becherovka voor hem mee neem. Hij heeft het ooit ontdekt in Tsjechie en vindt het heerlijk, maar zelf komt hij er bijna nooit.
Gek genoeg drink ik het zelf bijna nooit, terwijl ik het wel erg lekker vind.
 
Wij hebben de Becherovka gevonden in de Kaufland in Duitsland.Met kerst waren we in Groenlo,en we zijn ff over de grens gereden,in Bocholt bij de Kaufland was daar onze bekende groene fles,dus gelijk ff ingeslagen.Als 't nu weer op is rijden we daar dus weer heen,want we gaan pas in Juli weer naar Tsjechië
 
precies, wat kost het daar. Laten we eerlijk zijn, het wordt toch in grote aantallen meegenomen uit Tsjechie vanwege de prijs!

Anders hoef je toch al die moeite niet te doen want dan kan je het ook gewoon hier bij de slijter halen.
 
70 cl ,zat in zo'n blik.

becherovka070.jpg


deze dus.
 
Becherovka staat bij Kaufland in Duitsland gewoon in het schap. Een fles Becherovka 0,7 L kost bv rond de tien euro. We troffen zelfs naast de normale flessen, ook de flessen in geschenkverpakking (blikken trommel) aan.

voor vestigingen: www.kaufland.de

Kaufland is ook in de grensregio's met Nederland aanwezig.
 
Je kunt er nog steeds niet voor gaan rijden naar Tsjéchie.

Al zijn er wel momenten geweest dat ik er zin aan had, om toch maar te gaan.:denk:

Dit is gedeeltelijk opgelost door in mei even te gaan winkelen bij Hypernova in Trutnov, daar wat flesjes (voorraad)gekocht.
Kostelijk na een paar pilsjes, ik voel dan de sfeer van een hospeda, als ik nip aan het orginele glaasje met`` Becherovka ``op de voet gedrukt.

Een zalfje voor je hals.:wijs:

En aanrader .
 
Heb nog 2 borrels in mijn laatste literfles van vorig jaar:wow:

Donderdagavond 10 juli ga ik die consumeren MMMMMMMMMM dan vrijdagmorgen nog ff aan de arbeid en vrijdagavond rijden.

Tsjechië, we komen eraan zet de Becherovka maar vast koud:yess:
 
Bovenaan