Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na een te gekke vakantie in Spindleruv Mlyn hebben we, op aanraden van de Pensioneigenaresse, een paar flesjes Becherovka meegenomen.
Hoe komt deze likeur het beste tot zijn recht; gekoeld, kamertemperatuur, puur of gemixed.

Ik hoor het graag.

GRiekie :proost:
 
Gewoon zelf uitproberen wat je het lekkerst vindt, Riekie. ;)

Ikzelf heb hem het liefste koud (uit de vriezer of koelkast: allebei lekker). In Tsjechië drink ik Becherovka op elke gewenst moment (en dat zijn er nogal wat); in Nederland vind ik het 's avonds het lekkerst bij een grote mok koffie. :lekker:
 
Ik vind Becherovka net zo lekker als Pepo het vindt: als anderen het drinken!
Uit een klein glas en in een keer achterover net als de drankjes die je vroeger van de dokter kreeg!
 
goedenacht !!

Ik drink Becherovka het liefst helemaal niet meer,
laat me je uitleggen waarom.
Wij zijn erg fan van de tsjechische blaasmuziek en hebben zo ook een aantal vrienden die spelen in prespolanka die elk jaar naar nederland komen.
dat zij ook elk jaar het nodig Becherovka meebrengen, wil dit nogal eens zwaar vallen, op zich niet erg maar wel als je het nodige hebt gedronken en door een podiumschutting valt (zoals ik)
Dus mijn advies: Ruik er alleen aan en drink een pivo daar heb je meer aan)
Groet Rika
 
dieter schreef:
Ik vind Becherovka net zo lekker als Pepo het vindt: als anderen het drinken!
Uit een klein glas en in een keer achterover net als de drankjes die je vroeger van de dokter kreeg!
had voor men verjaardag vorig jaar eens getrakteerd met een fles becher in men stamkroeg hier... reactie cafebaas: met dat tuig ontsmet ik men wc's... men kameraden hebben dus geen cultuur:)))).
hoe het beste? pivo a becherovku prosim!
 
Men vroeg een wijs man ooit hoe Becher te drinken en zijn antwoord was: niet.

Maar net als Fernet-Stock en griotten, je moet het ooit geproefd hebben om te weten waarom je het niet lust!
 
Becherovka drink ik het liefst gewoon puur, uiteraard uit een echt porceleinen Becherovka romertje. Geen genip, maar "ex und hopp"! Lichte voorkeur voor gekoeld, maar hoeft niet beslist. De heerlijke geur komt ongekoeld meer tot z'n recht.

Deze godendrank kan zich bij ons op school in een toenemende belangstelling verheugen: al voor drie collega's moet ik flessen meenemen, en met een andere collega heb ik een staande afspraak dat wie van ons beiden ook maar in CZ is, voor de ander een fles Becherovka meeneemt. Zo houden we met gesloten beurzen onze voorraad op peil, ook als we eens wat langer niet naar het beloofde land kunnen gaan....
Overigens heb ik ook nog een vriend die Becherovka met cola drinkt, de cultuurbarbaar ;-)
 

Bijlagen

  • Becherovka.jpg
    Becherovka.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 6
Bovenaan