Aquaparken en zwembaden

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
16032010060.jpg


Er wordt momenteel hard gewerkt om in Mei het nieuwe aquapark in Hradec Králové te kunnen openen.
Er is nog geen exacte datum bekend ,nadere informatie volgt nog.
Helaas is de Engelse versie niet bijgewerkt.
 

Ad Verschoor

Donateur
Kuurgast, dankjewel voor je reactie.
Wij zitten echter, met kinderen en kleinkinderen, in de buurt van Tyn nad Vltavou en dan is voor een zwembad zo'n 230 km. wat ver.
De kleine meiden van ons ( 6 stuks) zijn van 8 tot 1 jaar oud.
3 ervan hebben hun C-diploma en vooral voor deze meiden zocht ik iets in de buurt.
Toch bedankt en hartelijke groet
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hradec Králové opent zijn nieuw zwembad

...Er wordt momenteel hard gewerkt om in Mei het nieuwe aquapark in Hradec Králové te kunnen openen...

Gisteren is het nieuwe buitenzwembad officieel geopend. Het is een investering geworden van 350 miljoen kronen. Het heeft een capaciteit van 1700 personen en men kan er zonnen op een veld van 1,5 ha. Er is ook een gedeelte voorzien voor naturisten. De toegangsprijs bedraagt 90 kronen voor volwassenen, kinderen, studenten en senioren betalen 50 kronen. Vanaf vandaag kan er naar hartenlust gebruik van gemaakt worden.

novinky.cz

216034-top_foto1-0t37v.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Is een aquapark hetzelfde als een zwembad kuurgast ? Ik denk dat men iets anders bedoeld, alhoewel een zwembeurt boven bij Hotel Thermal heeft waarschijnlijk ook wel iets.

bazen_003.jpg
 

kuurgast

Donateur
000470_05_002244.jpg
003443_06_016087.jpg
003442_06_016082.jpg


Ik vond een erg mooi zwembad in Art Deco stijl ,wat gevuld word met bronwater in Mšeno.
Het zwembad heeft 4 september een speciale dag als afsluiting van het zwemseizoen.
Er is een park dichtbij wat erg leuk is om met kinderen te wandelen met restant van openluchttheater , miniatuur kasteel Kokořín en speelplaats.
 

kuurgast

Donateur
Přírodní koupací biotop/zwembaden zonder chemicaliën.

images


In Dobřany is het grootste natuurlijke openbaar zwembad in de regio Pilzeň en van de Tsjechië. Zijn originaliteit ligt in de biologische methode van het handhaven van schoon water, dat wordt uitgevoerd, zonder chemische behandeling met behulp van lagunes en waterplanten en is daarom geschikt voor mensen met allergieën.

In Zuid-Moravië zijn al langer enkele van deze natuurlijk gezuiverde zwembaden zoals Kovalovice ,Bantice ,Bohuslavice en Šiklův mlýn wat te vinden is op de website van western.cz.
 
Hallo allemaal,

Mijn mening over Aquapalace is helemaal ten positieve veranderd. Ik was er voorheen 1x op een dag in in het hoogseizoen geweest en dacht dat ik gillend gek werd, maar ik wilde het nogmaals proberen en kijk:

Ik ga nu heel vaak 's avonds na mijn werk naar Aquapalace en voor de hele avond betaal je 260 kronen. Het voordeel van de avond is dat er nauwelijks mensen zijn en je je dus lekker kunt uitleven, hahaha. Voor mensen die flexipassen hebben, daar mag je ook mee betalen. Verder zijn de maaltijden en drankjes ZEER betaalbaar, dat had ik niet verwacht. De vebindingen met het OV vanuit Praag, maar ook van en naar mijn huis zijn perfect. De bussen stoppen voor de deur. Voor mij een lekkere plek voor na het werk.
 

kuurgast

Donateur
Hé Nathalie wat leuk om te horen dat het een prima zwembad is. :zwem:
De link gaf als tip om op maandag erheen te gaan ,dan is het minder druk. maar jouw tip voor de avonden
is ook een goede. Overdag Praag onveilig maken en 's avonds ontspannen in Aquapalace. :top:
 

kuurgast

Donateur
Inmiddels is dat zwembad geopend zie filmpje.



Overzicht van zwembaden kan je vinden op een interactieve kaart van aquainfo.cz.
Als je daar volgende lijstje uitschakelt bovenaan de Aqua mapa:
Aquaparky, bazény Aqua Svět Koupaliště Přehrady, vodní tvrze, vodní muzea, vodní památky Wellness
hotely Aqua videa Webkamery.

989512ff0c1731f02bb9da7282b39ece916cbfe6.jpg
 

kuurgast

Donateur
Nieuw in Zuid-Moravië

1013029_594336130606729_1246584769_n.jpg


1 augustus gaat Aqualand Moravia, een modern waterpark in Pasohlávky (ongeveer 38 km ten zuiden van Brno), open.

Dit grootste en modernste zwemparadijs heeft 7 zwembaden, 12 glijbanen, 9 verschillende sauna's en 4 jacuzzi's, Romeinse baden, Cryotherapie met temperaturen van -110°C tot -140°C. Er zullen ook 4 bars, 2 restaurants en een kinderspeelplaats zijn.
De maximale capaciteit is 8000 bezoekers per dag.

Voor een ontspannen thermaalbad en de spa procedures zal worden gebruikt water met een hoog gehalte aan waterstofsulfide en mineralen uit een lokale geothermische bron (bron 3G Mušov) uit een diepte van 1450 meter onder de oppervlakte. Dit bronwater met een zwavelgehalte 5,72 mg/l, hoge temperatuur (tot 46°C) en een bijna neutrale pH, wordt daarmee beschouwd als een belangrijke geneeskrachtige bron, geschikt vooral voor ziekten van het bewegingsapparaat en sommige huidziekten.

Informatie over toegangsprijzen zie hier.
Er komt een gratis pendelbus van/naar Brno.
Veel foto's zijn te zien op facebook.com/AqualandMoravia.
 
Kijk Dat lijkt mij nou nog is een gaaf waterpark!

Wij gaan in september heen samen met mijn ouders en willen inderdaad ook een waterpark bezoeken. Nu zijn wij 25 en mijn ouders natuurlijk iets ouder.... Mijn vader is wel zo gek en gaat mee mijn moeder niet.

Is er iemand die zegt doe dat waterpark daar hebben jullie het meeste aan? Bedoel een baby/kinderbadje is niet nodig voor ons! :)
 
Bovenaan