Advies route naar Chotevice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!


Goede morgen Frank,

Heb je link van het huis even bekeken en het ziet er mooi uit.
Begrijp dat jullie alleen de beschikking hebben over het bovengedeelte?
Toch herken ik het huis niet. Zal een foto uitprinten en m'n buurman eens vragen volgende week. Hij is de "ombudsman" van Chotevice en is van onschatbare waarde voor ons.Wist je dat er meer Ned. een huis hebben in Chotevice? Volgens buurman een stuk of 5. Wij kennen een fam. uit Schoonhoven en hebben zo nu en dan even een koffiecontact als we er samen zijn. Ook wisselen we tips/adressen uit voor klusactiviteiten. Heel leuk. Een collega van mijn vrouw zit nu in ons huis met z'n familie en berichtte ons dat hij naar het feest in Hostinne was geweest. Hij vond het super. Wij zijn ook al een paar keer daar geweest. Ben jij er nog naartoe geweest of was je toen nog niet in CZ?
Geniet verder en claim het mooie weer voor ons (hier is het nu 16 graden en herfst....:kwaad:) Ahoj Gerrit
 
Heb je link van het huis even bekeken en het ziet er mooi uit.
Begrijp dat jullie alleen de beschikking hebben over het bovengedeelte?
Een collega van mijn vrouw zit nu in ons huis met z'n familie en berichtte ons dat hij naar het feest in Hostinne was geweest. Hij vond het super. Wij zijn ook al een paar keer daar geweest. Ben jij er nog naartoe geweest of was je toen nog niet in CZ?
Geniet verder en claim het mooie weer voor ons (hier is het nu 16 graden en herfst....:kwaad:) Ahoj Gerrit

Dat feest in Hostinne zegt mij niets, maar nu zijn wij er pas sinds zaterdagavond. Bovendien hebben wij nog vrij jonge kinderen en gaan hierdoor niet zo makkelijk 's avonds de hort op.

Wij hebben inderdaad in het huisje alleen de beschikking over de helft van het bovengedeelte, maar voor ons is dat oké. Het ging ons met name om een groot zwembad voor onze kinderen en daar genieten zij zichtbaar van. Iedere ochtend nemen zij een plons.
Bovendien hadden wij dit huis al geboekt voordat ik van het bestaan van dit forum wist:slik:. Zoals gezegd het zwembad gaf voor ons de doorslag, maar evengoed zullen wij dit huis niet zo snel nog eens boeken. Dit heeft vooral te maken met het ontbreken van een woonkamer. Nu zitten wij, op z'n Westfries;), aan tafel in een soort eetkeuken en dat is overdag best leuk.
Kort samengevat, ik ben best wel geinteresseerd in de andere huizen van forumleden hier in de omgeving. Want dat wij nog eens naar Tsjechië zullen gaan, staat na 2 dagen, al als een paal boven water:wow:
 
Toch herken ik het huis niet. Zal een foto uitprinten en m'n buurman eens vragen volgende week. Hij is de "ombudsman" van Chotevice en is van onschatbare waarde voor ons.Wist je dat er meer Ned. een huis hebben in Chotevice? Volgens buurman een stuk of 5. Wij kennen een fam. uit Schoonhoven en hebben zo nu en dan even een koffiecontact als we er samen zijn. Ook wisselen we tips/adressen uit voor klusactiviteiten. Heel leuk. Een collega van mijn vrouw zit nu in ons huis met z'n familie en berichtte ons dat hij naar het feest in Hostinne was geweest. Hij vond het super. Wij zijn ook al een paar keer daar geweest. Ben jij er nog naartoe geweest of was je toen nog niet in CZ?
Geniet verder en claim het mooie weer voor ons (hier is het nu 16 graden en herfst....:kwaad:) Ahoj Gerrit

Met het goede weer wil het hier niet zo vlotten, tot vandaag dan. Eindelijk weer eens het kwik tegen en boven de 20 graden. In een ander topic stelde ik al de vraag of er binnenkort kermis zou komen hier in de buurt. Ik zag namelijk vrachtwagens met kermisonderdelen staan, maar ik begrijp nu dat dit niet te maken had met opbouw:snotter:

Hieronder nog een fototje van de toegang naar ons huis, misschien dat je dat meer zegt?


09082011891.jpg
09082011893.jpg
 
Hallo Frank,

Ook dit bruggetje zegt me niks maar zal mijn buurman eens vragen.
Soms lijkt het op een foto of je het voor het eerst ziet en als je er dan daadwerkelijk bent heb je zoiets van: Oh is dat het? Dat wist ik wel....
We zien wel. Vandaag de auto inpakken, de laatste boodschappen doen en dan vannacht om 03.30 .....Meestal zijn we dan de volgende dag rond 13.00 - 14.00 op de plek van bestemming. Hoop maar dat we geen files en/of veel wegwerkzaamheden tegen komen in Duitsland.
We hebben er duidelijk zin in mijn vrouw en ik. Lekker genieten van de rust en ruimte om je heen, met vriend Petr mee op jacht en....bij mooi weer worstjes braden boven de vuurkorf, pivo erbij en luisteren naar al die krekeltjes. Heerlijk, even niks moeten maar alles mogen. Ahoj maar weer. :D
 
Goede reis alvast Gerrit! Ik hoop dat je meer geluk hebt dan wij. Ook wij gingen vroeg weg (03.45) maar kwamen door de vele files (wegwerkzaamheden en een enkel ongeluk) pas om 18.30 u aan! Maar goed, we hebben vakantie dus waar "zeuren" wij over. Nog even over ons vakantieadres, de volledigheid gebied mij te zeggen dat wij net iets BUITEN Chotevice zitten, zeg maar zo'n 1,5 km;)
 
Hallo Frank,

Ook dit bruggetje zegt me niks maar zal mijn buurman eens vragen.
Soms lijkt het op een foto of je het voor het eerst ziet en als je er dan daadwerkelijk bent heb je zoiets van: Oh is dat het? Dat wist ik wel....
We zien wel. Vandaag de auto inpakken, de laatste boodschappen doen en dan vannacht om 03.30 .....Meestal zijn we dan de volgende dag rond 13.00 - 14.00 op de plek van bestemming. Hoop maar dat we geen files en/of veel wegwerkzaamheden tegen komen in Duitsland.
We hebben er duidelijk zin in mijn vrouw en ik. Lekker genieten van de rust en ruimte om je heen, met vriend Petr mee op jacht en....bij mooi weer worstjes braden boven de vuurkorf, pivo erbij en luisteren naar al die krekeltjes. Heerlijk, even niks moeten maar alles mogen. Ahoj maar weer. :D

Hoi Gerrit.

Wij vertekken zo dadelijk richting Tsjechie. We vertrekken om 16.00 uur en zijn dan vannacht om en nabij 02.00 vannacht in Buky.Dat is ook vlak bij jullie.
Als je overdag rijd zoals wij nu doen dan verdien je in feite 1 dag.
Kijk als we om 02.00 uur aankomen hebben we nog een redelijke nacht om te slapen.
En volgens de vooruitzichten krijgen we ook nog mooi weer:)
Gerrit een goede en veilige reis gewenst, en een fijne vakantie
 
Hoi daar,
Dan moet je vanaf ons gerekend direct over die grote nieuwe brug (met spoor) direct linksaf zeker.Op die "kruising" kun je rechtsaf naar Hostinne. Trouwens onze plannen zijn iets gewijzigd. waarschijnlijk gaan we vanavond om 23.00 uur al op reis.
En...als het aan ons ligt laten we de regen en kou ver achter ons.
Dit zal dus voorlopig mijn laatste bericht zijn.
Groetjes,

gerrit :top:
 
Weer dankzij mijn vrouw, zij hoeft iets minder op de gaten in de weg te letten aangezien ik graag rij, hebben wij het schildje met 139 EN Nederlandse vlag gisteren voor het eerst gezien. Als het goed is komen jullie nu overigens zo'n beetje aan. Wellicht tot ziens "in real life" of anders virtueel. Heb namelijk niet helemaal begrepen wat dat voorlopig betekent > bedoel: heb jij in Tsjechië ook internet:denk:
 
Hallo Frank,

We zijn nu inmiddels weer veilig (en bruin...haha)terug in Nld.We hebben een prachtige tijd weer gehad met de noodzakelijke klusjes en natuurlijk ontspanning. Gisteravond (dond.)zijn we om 17.45 vertrokken en we waren vanmorgen om 03.30 weer in friesland.Ik ben met buurman nog een keer bij jullie huis langs gereden en weet het dus te vinden.Zag er allemaal prima uit. Hoop dat jullie ook weer veilig terug zijn en van Tsjechie hebben kunnen genieten (ondanks de gaten in de weg...) Groeten Gerrit (oh ja we hebben geewn internet in Tsjechie; gelukkig maar. Als ik wil internetten ga ik naar de bieb in Trutnov en voor 20 kronen mag ik een heel uur internetten)
 
Bovenaan