Advies route naar Chotevice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Als je via Dresden rijdt en dan via Polen, bij kruising Lecnica snelweg verlaten en over Trutnov gaat hoef je ook geen vignet te kopen.
Je rijdt dan inderdaad over de laatste 100 km zo'n 2 tot 3 uur.

Ach weet je, dat vignet koop ik toch wel, voor het geval. Het komt er gewoon op neer, getuige de vele (maar toch eensluidende) reacties, dat het stuk door Tsjechië relatief het langst duurt. We moeten daar gewoon rekening mee houden dus
 
Het komt er gewoon op neer, getuige de vele (maar toch eensluidende) reacties, dat het stuk door Tsjechië relatief het langst duurt. We moeten daar gewoon rekening mee houden dus

Haha, nou inderdaad. Gisteren via de grensovergang bij Zittau zeker zo'n 2 uur gedaan over een stukkie van 90 km:shock::shock:. Tabe had mij er al voor gewaarschuwd (kan deze reactie even niet meer vinden) maar wat een ellendige wegen hebben ze hier. Ik zag zelfs Tsjechen meewarig hun hoofd schudden bij stukken weg die gevuld waren met een soort van gravel. Petje af als je deze wegen in de winter durft te nemen:top:
 
Och Franky, in de winter ligt er sneeuw in de gaten en dan heb je niet in de gaten dat de wegen niet zo goed zijn.
Ja, in Tsjechie kennen ze echt ZOAB! ;) zoals wij dat altijd zeggen als we weer een gat in de weg tegen komen.
 

Tabe

† In Memoriam
Sorry Frank, hier moet ik eventjes om grinniken. Als je het wegennet van Tsjechie straks een beetje kent dan zul je snappen waarom. Geeft niet....maak er een mooie vakantie van.

Je bedoelt kennelijk deze opmerking? Moet ik weer eventjes grinikken. Maar ik hoop dat het tweede deel, na de ...... óók gaat gebeuren. Maak er een mooie vakantie van.

Overigens; mijn rechtervoet en mijn Panda zijn voor de Tsjechische binnenwegen afgesteld op 40 kilometer per uur.Ik lijk wel een bejaarde Tsjech in een Skoda 105.
 
Je bedoelt kennelijk deze opmerking? Moet ik weer eventjes grinikken. Maar ik hoop dat het tweede deel, na de ...... óók gaat gebeuren. Maak er een mooie vakantie van.

Gaat vast lukken Tabe! Wij zijn hier nu net een dag en kijken onze ogen uit. Soms is dit vanwege de belabberde wegen, dan weer de vele verlaten gebouwen uit tijden van weleer en dan weer de eerste indrukken van de schoonheid van de natuur hier.

Wat ik mij wel afvraag is hoe het zit met de verkeersregels bij rotondes. Is dat omgekeerd (voorrang de rotonde op) aan Nederland of is het hier gewoon "God zegene de greep" danwel wie het eerst komt...
 
Dank jullie! Als ik het goed begrijp is er al weer enige tijd een inhaalslag aan de gang waarbij de verkeersregel uiteindelijk wordt zoals die in Nederland geldt, dus voorrang op de rotonde. Vooralsnog is het devies, zoals eigenlijk altijd zodra je de auto instapt, oppassen geblazen:slik:
 
Dank jullie! Als ik het goed begrijp is er al weer enige tijd een inhaalslag aan de gang waarbij de verkeersregel uiteindelijk wordt zoals die in Nederland geldt, dus voorrang op de rotonde. Vooralsnog is het devies, zoals eigenlijk altijd zodra je de auto instapt, oppassen geblazen:slik:
Volgens mij is er niks aan de gang en zijn de regels t.a.v rotonde, en vele andere zaken als in Nederland
 
Hallo mensen,

Nog 6 weken en het is zover! Na het voldoen van de laatste termijn heb ik nu de route naar het huis ontvangen en google maps vermeldt een aantal voorgestelde routes, die weliswaar qua afstand afwijken (resp. 1004, 1043 en 1015 km) maar nauwelijks in reistijd.
Nu vraag ik jullie advies over de route via Polen (dat is die van 1043 km). De reis gaat merendeels over de E65 en in tegenstelling tot de 2 andere routes rijden wij best een flinke tijd door Polen en slechts heel kort naar onze bestemming in Tsjechië. Wat raden jullie aan/af? Is overigens voor Polen ook een autobaan vignet nodig?

Alvast bedankt voor de reacties!

Hallo Frank,

Las zojuist je vraag op het forum (ben lange tijd niet actief aanwezig geweest) en wij gaan altijd via Weissenberg, Löbau naar Zittau en vandaar richting Jicin. Net zoals anderen al schreven. Trouwens wat leuk dat je naar Chotevice gaat. Wij gaan daar a.s. zaterdag weer 2 weken naartoe. We hebben daar een eigen vakantiehuis. Waar zit jij precies? In ieder geval een fijne vakantie toegewenst en...laat wat mooi weer voor ons over!! Groeten Gerrit.:top:
 
Hallo Frank,

Las zojuist je vraag op het forum (ben lange tijd niet actief aanwezig geweest) en wij gaan altijd via Weissenberg, Löbau naar Zittau en vandaar richting Jicin. Net zoals anderen al schreven. Trouwens wat leuk dat je naar Chotevice gaat. Wij gaan daar a.s. zaterdag weer 2 weken naartoe. We hebben daar een eigen vakantiehuis. Waar zit jij precies? In ieder geval een fijne vakantie toegewenst en...laat wat mooi weer voor ons over!! Groeten Gerrit.:top:

Ik geloof dat het met het weer wel goed gaat komen. Vandaag wel wat buitjes gehad maar uiteindelijk toch lekker buiten kunnen eten in Prošecné, terwijl de vooruitzichten toch echt niet goed waren.

Ik heb jullie site nog even bekeken maar kan jullie huis nog niet goed plaatsen. Maar ja, wij zitten hier nog maar sinds zaterdag. Tja, waar zitten wij, helpt het je iets als ik zeg dat wij een houten brug over moeten waar max. 6 ton over heen mag?
Maar wellicht komen wij elkaar nog wel tegen in de Coop of Penny Market van Hostinne. In ieder geval alvast een goede reis toegewenst.

Wij hadden wel pech hoor afgelopen zaterdag:snotter: Om 3.45 u uit Anna Paulowna vertrokken en pas om 18.30 hier. Wij wisten dat het een drukke zaterdag zou worden maar het euvel waren de vele wegwerkzaamheden in Duitsland waardoor wij zeker 3 uur hebben verloren. Maar goed wij zijn er en genieten volop van Tsjechië:top:

Groeten,

Frank
 
Ik heb jullie site nog even bekeken maar kan jullie huis nog niet goed plaatsen. Maar ja, wij zitten hier nog maar sinds zaterdag. Tja, waar zitten wij, helpt het je iets als ik zeg dat wij een houten brug over moeten waar max. 6 ton over heen mag?
Maar wellicht komen wij elkaar nog wel tegen in de Coop of Penny Market van Hostinne. In ieder geval alvast een goede reis toegewenst.

Groeten,

Frank

Ik heb ook geen idee waar jij zit. Kan me nergens een houten brug herinneren.:confused: Is dat in de buurt van het gemeentehuis/postkantoor? Of meer richting Hostinne? Wij zitten aan weg 16 richting Trutnov en als je dan over het spoor gaat heb je na ongeveer 800 m. aan de linkerkant een huis met een groot opvallend hek er omheen daar moet je dan voorlangs links het zandweggetje in. Ook zie je dan aan je rechterhand een bordje aan de boom in de vorm van een huis in de Ned. kleuren geschilderd met 139 erop.
Wie weet zien we elkaar nog de komende 2 weken. Wij blijven er tot vrijdag 26/8. Na shledanou!! ;) Gerrit
 
Ik heb ook geen idee waar jij zit. Kan me nergens een houten brug herinneren.:confused: Is dat in de buurt van het gemeentehuis/postkantoor? Of meer richting Hostinne? Wij zitten aan weg 16 richting Trutnov en als je dan over het spoor gaat heb je na ongeveer 800 m. aan de linkerkant een huis met een groot opvallend hek er omheen daar moet je dan voorlangs links het zandweggetje in. Ook zie je dan aan je rechterhand een bordje aan de boom in de vorm van een huis in de Ned. kleuren geschilderd met 139 erop.
Wie weet zien we elkaar nog de komende 2 weken. Wij blijven er tot vrijdag 26/8. Na shledanou!! ;) Gerrit

Hallo Gerrit, het is het huis hieronder:

http://www.belvilla.nl/zoeken/#_=&hsco=CZ-54371-02&orgkw=CZ-54371-02

Groetjes,

Frank
 
Bovenaan