Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie Jičin bezoekt en daar ook wil genieten van een uitstekend restaurant moet zeker eens bij Hotel-restaurant Bohemia gaan eten. Ga rechts de trap op naar de eerste verdieping en je komt in het restaurant met een entourage uit het verleden. Het restaurant is klein en knus en staat/hangt vol met oud gereedschap, boeken en schilderijen. Je zit op oude bed-onderdelen die bedekt zijn met kussens. Je kijkt je ogen uit en het menu is van hoog niveau.
 

Tabe

† In Memoriam
Er zijn in de omgeving van Klatovy een aantal leuke restaurantjes. Onze voorkeur gaat uit naar restaurant/pension Blizanovy of zoals wij zeggen bij Frau Anna.
http://www.blizanovy.cz/main_a.html

Verder gaan we regelmatig naar het Italiaanse restaurant Martinez in Klatovy. Dit restaurant ligt naast de stadsmuur van Klatovy in de bocht van de weg Klatovy-Planice.
 
favoriete hospoda

Zoals velen van jullie al weten, verhuizen we binnen niet al te lange tijd naar onze vila in Hut'. We hebben daar vlakbij een fantastische Hospoda ontdekt. Ze serveren er heerlijk eten en bier natuurlijk, tegen een hele redelijke prijs. Ook organiseert men regelmatig thema-avonden, zoals een Tsjechische avond (alleen typisch Tjechische gerechten), een Wildavond en treden er regelmatig leuke bandjes op.

Hospoda Ve Vrsich
Zbytky 172
46825 Zasada

Dit is de website.
 
ik heb er ook meerdere maar restaurace U Marianskeho Obrazu vind ik erg goed, hebben ook een engelse kaart en zitten altijd vol locals.
best iets vroeger of later gaan als gebruikelijk, praag 3.

in praag 10 restaurant Neklid, ook erg goed en ook betaalbaar.

wel wat duurder maar zeer de moeite waard vind ik Aromi. zit vaak vol met busladingen toeristen, altijd livemuziek en van te voren reserveren.

vlees wordt op de grill in het restaurant gemaakt U Pastyrky.

als ik in mei weer in praag ben ga ik er zeker weer naar toe.

een tip die ik ook wil gaan uitproberen, is restaurace Bredovsky dvur , praag 1, de straat achter het Wenceslas Square als het ware bij mcdonalds de hoek om. bij iemand bekend? ze verkopen ook ongepasturiseerde Pilsner Urquell.
 
Wij eten als we in Studenec zijn regelmatig bij U Kostella (aan de doorgaande weg, en zoals de naam al zegt naast de kerk). Een eenvoudig restaurant, maar gezellig en lekker. En als bijkomend voordeel voor ons, lopend te bereiken. Dus geen problemen vanwege de pivo's!
 
Ons stamcafe is al een paar jaar U Reineru in Pisek.
Eten is goed maar niet bijzonder, maar de sfeer is er goed.

U Reineru
Heydukova 98
Pisek

ik vind eigenlijk dat u reineru vreselijk achteruit is gegaan, Doe mij dan maar het steakhouse of u zlateho byka

Steakhouse Green Pepper , Heydukova 101, Písek

Restaurace U Zlatého býka
Kocínova 136
397 01 Písek-Budějovické Předměstí
 

Marcel

Moderator
het restaurant van hotel "U Beranka" in Nachod, daar hebben ze een overheerlijke biefstuk-stroganov. in geen jaren dit gerecht zo lekker gegeten als hier.
in nederland maken ze de saus tegenwoordig van de basis-roux die ze voor alle sausen (mis)gebruiken.
dus hier bestel ik het nergens meer.
 
Bovenaan