Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ijs op de ramen ,2e dekbed erbij moeten nemen, temperatuuurmeter in het raam die om 4u s,nachts net iets onder nul aangeeft . s,ochtends om 8u nog maar 16c binnen terwijl ik naar bed ging met 22c om 24:00u[ binnen zonder kachel].
Koud dus voor mij

Hier was het vannacht warm, overdag zijn er weer allerlei warmterecords gehaald!
 
sneeuw in de winter?? WE hadden,zoals velen in mei nog sneeuw...... Gewoon afwachten, wij maken er ook wel een mooie vakantie van zonder sneeuw. :top:
 
Ik krijg er ook weer steeds meer zin in, in een weekje Tsjechie, lekker skien en lekker eten en dat heerlijke bier.....
 
Mijn ervaring zegt half oktober de 1e sneeuw en daarna tot maart /April zit je gewoon goed in Tsjechië afhankelijk van hoe hoog je zit
 
Wij moesten gistermorgen in Bernartice al de autoruiten krabben, temperatuur was net onder nul.
Maar het zonnetje verwarmde alles snel en om een uur of 10 zaten we heerlijk buiten aan de koffie.
Ook nu lijkt het weer een prachtige dag te worden.
 
Geduld! Zondag verlaten wij Tsjechie voor Nederland, daarna mag, wat ons betreft, de sneeuw in bakken vallen.
Ik weet het - heel egoistisch "als ik er geen last van heb"
:bloos2:
 
Van ons mag het inderdaad nog wel even duren voor de echte sneeuw valt. Wat ´plaagstootjes´ komen er waarschijnlijk wel en dat is ook niet zo erg, maar het ´echte´ werk mag wel wat later.
 
Wij gaan dit weekend naar CZ en ik heb toch maar de winterbanden onder de auto laten monteren :D

Beter mee verlegen dan om verlegen....

Kees.
 
Ga ik net broodjes halen voor het ontbijt, zie ik dat de eerste sneeuw al is gevallen. Niet bij ons in het dal, maar wel op de hoger gelegen plaatsen.
 
Dat er in het Reuzengebergte sneeuw was gevallen, meldde ik vanochtend al, maar of het een record is, dat weet ik niet.
 
Bovenaan