Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn er weer tijdens de carnavals vakantie(geen idee wanneer die precies is in 2012).
Al jaaaren op rij sneeuw gehad, soms wat meer en soms wat minder.
Even wat records, meeste sneeuw:
Toen we gingen stond er op verschillende sites 2,5 meter, bleek ook wel toen we aankwamen. Bergen sneeuw overal... langs de weg, in de tuinen etc. Die week sneeuwde het 's nachts ook nog en bleek aan het einde meer dan 3 meter te liggen.
Minste sneeuw:
We hebben twee keer gehad dat het echt stuk minder was, in het dal vrijwel geen sneeuw en op de berg weinig. Plekken die midden op de piste afgezet waren omdat er geen sneeuw meer lag. Gemiddeld 30 centimeter op de berg denk ik...
 

kuurgast

Donateur
images
images


:sneeuwpop: Hier moet je het voorlopig mee doe ,print ze uit en hang die boven je bed. :sneeuw:
 

kuurgast

Donateur
Dr.Jackal u zal naar Salzburg moeten gaan daar was zaterdagmiddag het volgende beeld te zien nadat vrijdag de mussen van het dak vielen van de hitte daar en in Tsjechië.

JOG378f29_Austria_Weather_XKJ103.jpg

Bron:zpravy.idnes.cz.

In Humpolec hadden ze vrijdagmiddag ook sneeuw zie hier. ;)

Las een tip om nu alvast sneeuwschuivers etc te gaan kopen als je in Tsjechië woont ,zodat je niet zoals
de afgelopen 3 jaar je een breuk hoeft te werken aan sneeuwruimen.
De prijs is nu redelijk voor goede apparatuur en genoeg op voorraad.
 
Wij hebben idd vorig jaar al in oktober een sneeuwblazer/schuiver gekocht. (bij Mountfield) Nu zijn ze met leuke kortingen te koop. Ga niet voor de verkeerde zuinigheid: koop er een met een ruime capaciteit.
Wij hopen ook een een beschaafd pak sneeuw met de jaarwisseling!...:sneeuw:
 

kuurgast

Donateur
images


Zeg Dr Jackal wilt u niet meer zo vroeg over de winter beginnen? :nee: De eerste nachtvorst is al geweest
bij Kvilda in de Šumava waar op twee meter hoogte de temperatuur zakte tot -4,3°C.
Bron:budejovice.idnes.cz.
 
Ja mensen, ff wachten met het ijspret. wij willen graag in de 2de helft van oktober 'glij vrij' :rijden:heen en terug naar ons stekje onder Plzen en ook tijdens ons verblijf in de mooie heuvels daar.
Ik snap ook wel dat in de bergen je al wat vroeger misschien :sneeuw: kan zien maar daar komen wij deze keer niet.
Zodra het november is mogen jullie allemaal volop genieten van winter pret :slalom:en zijn wij terug in NL.
 
Weet iemand wat de sneeuwkansen zijn voor Zuid-Bohemen? Ik heb het over het gebied zo'n 30 km boven Ceske budejovice, dit ligt op ong 450 m hoogte.
Ik heb het dan over de periode half nov tot januari...
 
Ja, ja, dat weet ik nou wel, maar ik wil graag antwoord op mijn vraag.
Het topic gaat ook over de winter...
 
Wat een domme vraag eigenlijk, ze kunnen nergens het weer langer dan 5 dagen voorspellen, en dat is dan nog niet zeker. :fool:
Hoe kun je dan verwachten dat allemaal leken hier voor jou het weer voor over vier maanden gaan zitten voorspellen? :stom!:
 
Een week terug lagen wij hier onder een laken. 2 dagen erna moest ik dekbed (zomer) + een deken gepikt van het ledikantje omdat ik niet knus lag. Vannacht zal het dekbed er weer uit gaan want het is super warm (in NL)
Wat is nu normaal hier of in CZ???????
 
ijs op de ramen ,2e dekbed erbij moeten nemen, temperatuuurmeter in het raam die om 4u s,nachts net iets onder nul aangeeft . s,ochtends om 8u nog maar 16c binnen terwijl ik naar bed ging met 22c om 24:00u[ binnen zonder kachel].
Koud dus voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: Tabe
Bovenaan