Wandeltocht Zbyslav 21-08-2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het allerlaatste stukje van de route brengt nog even verwarring vanwege enige onduidelijk welk pad we moeten nemen. Nog een laatste heuvel en we staan voor het bordje van Zbyslav.

57.jpg 59.jpg

Freddy attendeert me op de twee totempalen voor in het dorp, een leuke grap van de inwoners, de teksten op de bordjes zeggen genoeg.

58.JPG 58 (2).JPG 60.jpg 61.jpg

Enigzins moe maar voldaan genieten we samen nog na in het dorp van bier (voor mij een cola) met klobasa en gaan we 's avonds lekker eten bij frau Hannah. We kijken terug op een schitterende wandeling in een voor ons redelijk onbekende omgeving, wat ons betreft volgend jaar weer! Na het eten voelt Tabe zich niet echt lekker en beland in bed met een forse griep, zo blijkt de volgende dag. Een heel vervelend staartje na zo'n prachtige dag.
Er is ook nog een positief staartje, wij adopteren één van de katten uit het bos, die door de catering alsnog meegenomen zijn naar het dorp. Eénmaal terug in Vysoké wordt ze door de dierenarts in Jilemnice een beetje mager maar in prima conditie bevonden. Een paspoort, chip en wormpillen rijker passeert ze een week later, liggend in de mand van onze hond Vera, de grens van Nederland.

Carka.jpg
 

Tabe

† In Memoriam
Lina, mijn complimenten. Het was of ik de tocht voor de tweede keer liep en het nodigt uit om volgend jaar zeker weer mee te lopen. Schitterende foto's.!
 
Lina en Tabe.

Wat heb ik weer genoten van jullie verhaal ondersteund met foto`s.
De vraag over wie het katje had geadopteerd had ik goed. Hoewel ik even in het verhaal dacht van wat knap, ze heeft het niet gedaan.

Zo heb ik nu de omgeving van Tabe en Doety toch al vast een beetje kunnen beleven. Want het komt er maar niet van eens langs te gaan.

Maar wie weet?


Hilde
 
Goh, dat lijken mijn woorden wel Hilde. ;)

Er is ook nog een positief staartje, wij adopteren één van de katten uit het bos, die door de catering alsnog meegenomen zijn naar het dorp. Eénmaal terug in Vysoké wordt ze door de dierenarts in Jilemnice een beetje mager maar in prima conditie bevonden. Een paspoort, chip en wormpillen rijker passeert ze een week later, liggend in de mand van onze hond Vera, de grens van Nederland.
Bekijk bijlage 15294
We zijn inmiddels ruim een maand verder en met onze Tsjechische Čárka (streepje) gaat het geweldig, zeer speels uiteraard, zit overal op achter of onder en ze groeit als kool!

21-09-2010-3.jpg
 
Het nadert weer 4 oktober. Dierendag. Overal gaan de opvangcentra open dagen houden. En is het voor mensen als (jou en ) mij misschien beter om niet te gaan kijken.:bloos2:

Maar kennen de Tsjechen eigenlijk ook dierendag of iets soortgelijks en zo ja wanneer dan?

Natuurlijk ben ik met je eens dat je met Čárka een heel bijzondere persoonlijkheid in huis hebt gehaald.

Veel plezier met zijn streken.

Hilde:)
 
Bovenaan