Wandeltocht Zbyslav 21-08-2010

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Pozvánka na Zbyslavsky Pochod.

Op zaterdag, 21 augustus 2010 wordt de jaarlijkse (traditionele) wandeltocht gehouden.
De route loopt door een mooi wandel- en natuurgebied in de omgeving van Planice en is ongeveer 15 kilometer lang. De start is vanaf 09.00 uur in Zbyslav en voert langs de dorpjes Kvaslice en Vracovy naar het rustieke stadje Planice. Onderweg door de bossen kan worden gepauzeerd bij een grote karpervijver. In Planice, ongeveer halverwege, wordt de mogelijkheid geboden een klein museum te bezichtigen namelijk het geboortehuis van de Tsjechische “Edison”,František Křižík . De toegang is gratis dankzij de sponsor, de gemeente Planice.
Zie : http://www.planice.cz/index.php?page=506&lang=cz

De terugweg naar Zbyslav gaat door het jachtgebied van een andere sponsor, namelijk onze vriend Mira Brabec. Een heel mooi wandelgebied door bos en veld. Ik kan het weten want ik kom daar regelmatig! De hele route gaat over een licht heuvelig terrein en is voor een beetje wandelaar makkelijk te doen.

In Zbyslav staat u tegen een geringe vergoeding (kostprijs) een hapje en drankje te wachten. De wandeltocht is gratis.

Voor Tsjechische informatie : Miroslav Brabec 608-083020
voor Nederlandse informatie. PM via dit forum aan Tabe.
 
Kunt u mij misschien de adresgegevens laten toekomen van de karpervijver waarbij deze route komt. Mijn man wil graag gaan karpervissen op vakantie maar we kunnen niks vinden in de omgeving van Neurazy.
 

Tabe

† In Memoriam
Er zijn heel veel karpermeertjes in de buurt van Neurazy. Ik ben zelf geen visser maar deze "vijvers" lijken mij ongeschikt om karper te vissen. Bovendien weet ik niet hoe het met de visvergunningen zit. Is een ander topic en hoogstwaarschijnlijk zijn er forumleden die u dáár het goede antwoord kunnen geven.
 

char

† In Memoriam
Tabe!!...Vriend.. Jij zit, zoals gewoonlijk, weer in de bezemwagen??..:lmfao:..

Of bereid jij de hapjes en de drankjes voor, waardoor je onmogelijk mee kunt wandelen??.. :kok: :pivo!:...

Char.
 

Tabe

† In Memoriam
Knap gevonden, Fred.
De verwachting is dat er zo'n 300 á 400 mensen meelopen. Dat hangt uiteraard ook van het weer af. Vorig jaar waren en tijdens hevige regenbuien toch nog ruim 250 deelnemers. Er wordt niet ingeschreven. Iedereen kan dus zonder voorafgaande aanmelding meelopen.
Wat de Nederlanders betreft: Het wordt hier een soort forum-meeting. Een aantal forumleden heeft aangekondigd om naar Zbyslav te komen, om te wandelen (of niet)
Namen noem ik niet want het is aan hun dat mede te delen, als ze dat willen. Zou trouwens ook leuk zijn als Tsjechische Nederlanders in Tsjechie meeliepen of gewoon even naar Zbyslav komen. De wandeltocht wordt elk jaar gehouden dus eventueel hebben we een goede reden om elk jaar in Zbyslav een soort forum-meeting te houden. Zou erg leuk zijn.

Overigens heb ik dat pamflet zelf in kleur, maar zie geen kans deze op het forum te plaatsen. Zal trachten hem aan jou te mailen;
 
He, Tabe,

Je stelt me nu wel voor een hele moeilijke keuze. Ik kan kiezen uit twee prgrammes. Zie bijlage.....

Wat/welke moet ik nu ....?




.
 

Bijlagen

  • Pivni slavnosti bierfeest.pdf
    321,1 KB · Bekeken: 17

Tabe

† In Memoriam
Tja Smiley........ moeilijk......Gezien jouw postuur zou ik kiezen voor het bierfeest....maar als je dáár iets aan wilt doen dan zou je kunnen overwegen naar Zbyslav te komen. Gegarandeerd dat je er 10 kilo af hebt....Maar dan wel na afloop van de wandeltocht van de klobassa en bier afblijven.
 
Wie oh wie van de forumleden gaat morgen ook naar de mini-forummeeting bij Tabe en komt in de buurt van Velenovy (Nalzovske Hory) op de heen- en terugweg? (We hebben wat moeite met de taal en het bestellen van een taxi en Jolanda kan niet meer autorijden). Doen we eerst een bakkie in ons hokje...
Wij lopen niet mee, maar willen wel meedoen met de meeting.
Groeten,
Christ en Jolanda
 
Er wordt niet ingeschreven. Iedereen kan dus zonder voorafgaande aanmelding meelopen.
Wat de Nederlanders betreft: Het wordt hier een soort forum-meeting. Een aantal forumleden heeft aangekondigd om naar Zbyslav te komen, om te wandelen (of niet)
Namen noem ik niet want het is aan hun dat mede te delen, als ze dat willen. ;


Ik weet dat er een paar Nederlanders komen die azen op een Fernetje , die je ons had beloofd.
Maar door omstandigheden lukt dat dit jaar niet meer om het te komen halen.

Ze hebben zo veel gezeurd, dat ik heb gezegd: drink die van ons maar op bij Tabe.

In ieder geval veel plezier, met het ene of het andere.
 

char

† In Memoriam
We zijn er bijna!!...We zijn er bijna!!.....We zijn er bijna!!..

Maar nog niet helemaal!!....

Voor iedereen,... voor zometeen,... Een Werelddag!!...

Char.

Sorry!!.. Char dus...

__________________________________________
Char. ...loopt nog geen krantenwijk...
 
Bovenaan