Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Eten in Vrchlabi

We zijn net weer terug uit Vrchlabi. We zijn 5 keer uit eten geweest.

Sabi
Wel een vriendelijke bediening en snel alles op tafel.
Krijgt van mij een cijfer 6.5

Sportrestaurant
Hier zijn we 2 keer geweest .
De eerste keer een vrolijke kauwgum kauwende ober.
cijfer 8
De tweede de keer een ober die erg sagerijnig was, kwamen we deze zomer ook al tegen.
cijfer 7,5

Dus het sportrestaurant is ons het beste bevallen.

De pizzeria met de mooie kleuren (weet de naam niet, maar is aan het eind van de straat)
Eerst dachten we dat het niets werd, maar de pizza's waren heerlijk en het ijs ook.
Jammer dat we te weinig plaats hadden, want we hadden ruim op tijd gereserveerd voor 13 personen. Mijn zoon kreeg zijn pizza pas toen iedereen al klaar was met eten.
Cijfer 6

En dan de laatste avond naar het restaurant boven de It
Wat een afgang. Dubbele prijzen en zachte patat.
Ook moet je hier voor het couvert betalen: 6 kronen p.p
We waren met 3 gezinnen en hebben dit van te voren aangegeven.
De rekening klopte helemaal niet.
Ook nu kreeg mijn zoon zijn eten pas toen de anderen het eten al op hadden.
Cijfer 4,5
 
Dat is inderdaad het restaurant. Drevenka. Wij zijn er gisteren weer lopend naar toe gegaan en weer was het goed.
Voor ons is het ideaal zo´n goed restaurant in de buurt. Het is slechts 1 km. Het enige nadeel is dat als er veel van onze pension- en campinggasten gaan eten, wij wel eens geen plek hebben.
 
Hotel LaBut is inderdaad erg goed, maar wel aan de prijzige kant. Bij andere restaurant betaal je voor een biefstuk gemiddeld zo rond de 240 kronen. Bij Hotel LaBut ligt dat toch rond de 400 kronen. Als je daar van te voren geen rekening mee hebt gehouden, dan kom je bedrogen uit en moet je even slikken (voor Tsjechische begrippen dan) van de rekening :lees:
 
Naast Labut, waar wij graag overnachten, is hotel Gendorf aan de hoofdstraat dat Krkonošská heet zeer netjes. Het is wat chiquer en daar is de prijs een beetje naar. Maar echt duur is het voor onze maatstaven natuurlijk niet. Het ligt er ook aan wat je neemt. Nu vergeet ik vaak de namen van restaurants in CZ. Ik zie namelijk vaak de naam niet in grote letters op de buitenkant gemonteerd. Is dat verbeelding van mij. Er is een nieuw tentje dat ook zeer mooi is. Wanneer je op de -straat- Krkonošská rijdt en Labut aan de rechterkant houdt moet je linksaf om naar de openbare parkeergarage onder het plein te gaan. Juist op die hoek is een nieuw en goed restaurant. Weet iemand daar de naam van? Echter vlak voor de ingang van de garage zit aan de rechterkant een groot restaurant met zeer ruim terras. De twee zaken liggen 100 meter van elkaar. Daar eten wij ook graag. Ze hebben hier alle bieren die ook van de plaatselijke brouwerij komen. http://www.hotelbasta.cz/ . Echter de bierprijzen zijn aanmerkelijk lager dan bij de brouwerij zelf. Dan een tip om niet verder te vertellen. Ga eten bij http://www.trautenberk.cz ( 10 km van Vrchlabi ).
 
Wij gaan van met de kerst vacantie naar Vrchlabi/Rudnik. is het raadzaam om op 2e kerst dag een restaurant te reserveren? wat is een goed restaurant en hoe kan je het best reserveren? wij zijn met 14 personen
 
Oboema schreef:
Er is een nieuw tentje dat ook zeer mooi is. Wanneer je op de -straat- Krkonošská rijdt en Labut aan de rechterkant houdt moet je linksaf om naar de openbare parkeergarage onder het plein te gaan. Juist op die hoek is een nieuw en goed restaurant. Weet iemand daar de naam van?
Waar jij het over heb is dit hotel:

Hotel U Svatého Vavřince
Náměstí Míru 209
543 01 Vrchlabí

Het restaurant is inmiddels een Mexicaans restaurant. Het eten is redelijk. Ik vind het niet spectaculair. In lokale restaurants onderweg, waar de Tsjechen zelf eten is het vaak beter en veel goedkoper. Zo zijn we van de zomer in een dorpje een restaurant terecht gekomen. Volgens mij heet het 'Onder de drie linden' maar dan in het Tsjechisch, dat weet ik nu niet meer. Ergens in volgens mij Lanov. Vriendelijke mensen. Af en toe weet je niet wat je besteld hebt. En het smaakte lekker en zeker niet duur.
 
Uit eten met Kerst

We gaan met de Kerst voor de 4e keer naar Tsjechie, maar het is de eerste keer met de kerstdagen. Onze vraag is of er iemand een lekker restaurant weet waar we 1e of 2e kerstdag kunnen gaan eten, met 2 kinderen. We zitten in Dolni LAnov, 15 km van Vrchlabi, 15 km van Trutnov. In beide stadjes zijn we al meerder keren geweest.
Hoe staat het met het roken in restaurants met de Kerst,we willen eigenlijk enigzins rookvrij kunnen eten.

Nog maar 61 nachtjes slapen !!! :)
 
Wat ik me van voorgaande jaren kan herinneren zijn 1e Kerstdag over het algemeen de restaurants gesloten.
Net als Kerstavond de meeste horeca gelegenheden dicht zijn.
2e Kerstdag is alles wel open.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik zou het zo ook even niet weten in welk restaurant je kunt gaan eten op kerstavond of 1e kerstdag, je zegt dat je er al verschillende malen geweest bent, misschien kun je dan wat restaurantjes bellen om te vragen en te reserveren.

Rookvrije restaurants ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, wel hebben ze vaak een gedeelte met een aantal tafeltjes waar niet gerookt mag worden, maar een afgesloten gedeelte is het meestal niet hoor.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jannetje schreef:
Weet iemand in Vrchlabi of net daarbuiten een restaurant, waar je vegetarisch kunt eten?:eten:
Hier onder andere, motorestquick.cz Het schijnt er goed te zijn.

Dit schreef Jan Nijdam er eerder over:

"Je zou zeggen dat het een soort McDonald's is, maar eigenlijk is het een motorest. We zijn er geweest. Het ziet er leuk uit. We hebben er niet echt gegeten, maar ze hebben de kaart van een echt restaurant."

Ps Ligt aan de rotonde om richting Spindl te rijden.
 
o das leuk freddy die link,onze dochter is ook vegetarisch dus we gaan er zeker eens even lang

heb de foto's van dit restaurant nog eens even bekeken,en de beschrijving van de rotonde freddy,en volgens mij zijn wij hier vorig jaar eens langs gereden.
wij kwamen uit de richting van bozkov(jilemnice) en wilden toen naar Herlíkovice
dan kom je er zeker langs toch ???
 
ja das zeker,alleen is het leuk om steeds wat anders te proberen en te bekijken,heb toen niet het idee gehad,en vondt het er volgens mij ook niet zo uit zien dat je daar iets kon eten.
dit jaar gaan we zeker
 
Bovenaan