Tennis: Michaëlla Krajicek - Archief

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In 2007 zijn er geen inkomsten vanwege haar prestaties.

Eventjes ter verduidelijking. 2006 prizemoney (dus zonder sponsoring) $446,522. Dat is grofweg 45,000 dollar per maand. In 2007, hoewel ze vier van haar vijf partijen heeft verloren $43,704 (in anderhalve maand ook zonder sponsorgeld). Dus dat zit niet zo erg ver beneden het gemiddelde. Wat geen inkomsten?

Lukasz, Je gaat me niet met droge ogen vertellen dat een jong getalenteerd gastje het beter bij zijn oudelui leert dan bijvoorbeeld bij Nick Bollettieri.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Moet ik erbij gaan huilen? Ik zeg ook niet dat hij/zij het beter leert, ik zeg alleen dat het niet slecht hoeft te zijn om je familie om je heen te hebben. Tuurlijk, met een goede coach bereik je normaal gesproken veel meer. Maar niet iedereen wil die keus maken. Ik snap zelf ook nog wel dat je veel meer leer van Bollettieri dan van je vader (tenzij je vader ook veel verstand van het spelletje heeft), maar je kan het wel prettiger vinden. Toch? Ik vind het zelf ook niet echt de beste keus, maar iedereen moet die keus zelf kunnen maken.

@Henricus

Je kan wel van alles gaan veronderstellen, maar ik heb nog nergens gelezen dat Krajicek zelf van haar pa af wil. En zoals Kajuna zegt, dat er geen inkomsten zijn klopt niet. Als ze alleen al meedoen aan zo'n toernooi verdienen ze al wat.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
@Henricus
Je kan wel van alles gaan veronderstellen, maar ik heb nog nergens gelezen dat Krajicek zelf van haar pa af wil. En zoals Kajuna zegt, dat er geen inkomsten zijn klopt niet. Als ze alleen al meedoen aan zo'n toernooi verdienen ze al wat.

Dat heb ik ook nergens gelezen, ik zag laatste een interview op de TV met haar halfbroer Richard en die liet zich iets ontvallen over de interne Krajicek verhoudingen en slikte daarna rap zijn bewoordingen in.

Het prijsgeld moet je delen door : 52 % fiscus en personeel (Vader Moeder Fysio Sparringpartners etc.) reizen en hotels etc.

Ik hoop Misja zelfstandig een besluit kan nemen op haar 17 * leeftijd over haar te volgen pad, zonder overheersing van haar vader.

De tennisdames Pierce ,Williams , Hingis etc. hebben gebroken met hun vader of moeder vanwege de overheersing van Pa.

Merkwaardig is dat de jonge mannelijke top tennisers geen ouders om zich heen hebben.
 
Dat heb ik ook nergens gelezen, ik zag laatste een interview op de TV met haar halfbroer Richard en die liet zich iets ontvallen over de interne Krajicek verhoudingen en slikte daarna rap zijn bewoordingen in.
Als je het nergens gelezen hebt, waarom schrijf je het dan wel!!!

Het prijsgeld moet je delen door : 52 % fiscus en personeel (Vader Moeder Fysio Sparringpartners etc.) reizen en hotels etc.
Ja, ik zou ook erg graag 52% belasting en personeel willen betalen!! Lijkt me niet zo erg slecht!!!
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Als je het nergens gelezen hebt, waarom schrijf je het dan wel!!!

Dat wou ik nou juist niet vragen :fluit:

Maar is het eigenlijk zinvol om het over de interne Krajicekverhoudingen te gaan hebben Henricus? Het gaat tenslotte om het spelletje, niet om de bijzaken. Als ik tennis, kan het mij eerlijk gezegd niks schelen of mijn tegenstander toevallig zijn vader als coach heeft of niet en of hij goed met hem kan opschieten :lmfao:
 
Misja is in potentie een groot talent, nummer 34 op de WTA lijst is veelzeggend, zij zou onder het juk van haar vader annex trainer annex coach annex zakenwaarnemer ( vuller) moeten zien uit te komen, voor een meisje van 17 jaar lijkt mij dat niet eenvoudig.
Een tijdje geleden heeft deze dame het ook al een beetje gezegd zoals jij dat nu ook Henricus suggereert. Jij zult haar niet kennen lijkt, want ze vertrok net voordat je hier op het forum kwam.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Dat wou ik nou juist niet vragen :fluit:

Maar is het eigenlijk zinvol om het over de interne Krajicekverhoudingen te gaan hebben Henricus? Het gaat tenslotte om het spelletje, niet om de bijzaken. Als ik tennis, kan het mij eerlijk gezegd niks schelen of mijn tegenstander toevallig zijn vader als coach heeft of niet en of hij goed met hem kan opschieten :lmfao:
Lukasz, Waar gaat het de prof tennisers om denk je ? ,niet om het spelletjes maar om de knikkers.In sport zijn bijzaken juist hoofdzaken zou van Gaal zeggen. :)

Misja is 17 jaar en in staat om haar eigen toekomst uit te stippelen, tenminste als zij dat mag van haar ouders.Het moge haar goed gaan.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Beste Henricus,

Voor de prestaties die van Gaal boekte/heeft geboekt, niets meer dan respect. Maar verder vind ik meneer van Gaal een zeer onplezierige persoonlijkheid en wat hij allemaal roept interesseert me absoluut niet.

Sport gaat, wat mij betreft, om de sport. Tennis gaat om de ballen en het racket, darts om het bord en de pijlen en golf om de holes. Maar goed, zo werkt het tegenwoordig niet, zo realistisch ben ik ook wel.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Laatste poging:

De managers ( haar ouders) rondom Misja hebben mijn inziens een dikkke vinger in de handel en wandel van haar en zijn inmiddels financieel afhankelijk van haar prestaties,nu juist haar sportieve prestaties een aantal maanden dalende zijn,roepen zij de financiele hulp en steun in van een tennisbond.
 
Ik blijf er bij dat Vonny het al een tijd geleden heeft aangekaart en best wel gelijk in krijgt. Michaela is rijp voor een nieuw elan en dat kan met een nieuwe coach. Ik persoonlijk blijf bij mijn standpunt dat het niks is en ze nooit veel meer zal worden dan de zus van de beroemde broer en dat vrouwentennis een cwot is.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Indian Wells: Krajicek treft Arvidsson

Michaella Krajicek speelt in de eerste ronde van het toernooi van Indian Wells tegen de Zweedse Sofia Arvidsson.

Arvidsson is op dit moment de nummer 105 van de wereld. Bij winst treft de 18-jarige Krajicek de nummer een van de plaatsingslijst, Maria Sharapova.

Brenda Schultz, die van de organisatie een wildcard kreeg, neemt het op tegen Bethanie Mattek. De Amerikaanse kreeg eveneens een wildcard. Bij een zege staat de Haarlemse tegenover de als zesde geplaatste Nicole Vaidisova.

sportfan.nl
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Krajicek vannacht tegen Arvidsson in Indian Wells

07-03-2007

javascript:popupfoto(32804);TENNIS.NL - Michaella Krajicek komt vannacht in actie voor haar eerste ronde-partij op de Pacific Life Open in Indian Wells. Onze landgenote speelt in het tweede stadion de laatste wedstrijd van de dag tegen de Zweedse Sofia Arvidsson.

Om 19.00 uur Nederlandse tijd gaan de wedstrijden in dat stadion van start. Krajicek moet vijf wedstrijden wachten voor ze de baan op mag.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
6-4, 6-3 eigenlijk

Krajicek door in Indian Wells


javascript:popupfoto(32804);TENNIS.NL - Michaella Krajicek heeft zich geplaatst voor de tweede ronde van de Pacific Life Open in Indian Wells. De Almeerse won in de Californische plaats met 6-4, 6-3 van de Zweedse Sofia Arvidsson. Het is pas de tweede zege in 2007 voor Krajicek.

In de tweede ronde is de als eerste geplaatste Maria Sharapova de opponente. Krajicek speelde één keer eerder tegen Sharapova. Vorig jaar wist onze landgenote drie games te veroveren tegen Sharapova in de eerste ronde van de US Open, het toernooi dat de kreunende pupil van Nick Bolletieri toen op haar naam schreef.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek in tweede ronde dubbelspel

INDIAN WELLS - Michaëlla Krajicek heeft ook in het dubbelspel de tweede ronde bereikt van het tennistoernooi in Indian Wells.
De jonge Nederlandse won met haar Italiaanse partner Tathiana Garbin van het Amerikaans-Russische duo Jill Craybas/Alina Jidkova. De beslissing viel pas in de matchtiebreak: 6-2 6-7 (5-7) 10-8.

(ANP)

ad.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
WTA Indian Wells: Krajicek bezorgt Sharapova overuren

Maria Sharapova had zich wel een makkelijkere eerste partij in Indian Wells gewenst. Het duurde namelijk één uur en 44 minuten voordat de Russsiche zich ontdeed van Michaëlla Krajicek. Met 7-6(5), 6-4 won de nummer één van de wereld toch.

Sharapova had in de eerste ronde een bye en moest dus tegen Krajicek haar eerste partij in Indian Wells spelen. De eerste set verloren beide dames hun opslag maarliefst drie keer. Sharapova kwam 5-2 voor, maar moest vervolgens twee keer haar service inleveren. Krajicek kwam toen zelfs 6-5 voor; voldoende voor setwinst was het niet. Sharapova behield nu wel haar servicegame en een tiebreak moest de beslissing brengen. Daarin had Sharapova aan een minibreak op 6-5 genoeg om de eerste set binnen te slepen.

Ook in de tweede set wist Krajicek haar Russische opponente een keer te breken. De Almeerse moest zelf echter twee maal haar opslag inleveren. Ze kwam weer 2-5 achter, werkte nog drie matchpoints weg, maar op 5-4 voor Sharapova was het wel gedaan.

sportone.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
INDIAN WELLS Krajicek ook uitgeschakeld in dubbelspel

Michaëlla Krajicek is dinsdag bij het tennistoernooi van Indian Wells ook uitgeschakeld in het dubbelspel. Samen met haar Italiaanse partner Tathiana Garbin ging ze onderuit tegen het als vierde geplaatste koppel Nathalie Dechy/Vera Zvonareva: 4-6 3-6.

In het enkelspel werd Krajicek in de tweede ronde geëlimineerd door de Russin Maria Sjarapova.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
WTA Miami: Krajicek ontmoet wildcardspeelster in eerste ronde

Michaëlla Krajicek heeft voor de eerste ronde van het Tier I-toernooi van Miami gunstig geloot. De 18-jarige Nederlandse ontmoet daarin de twee jaar jongere Georgische Anna Tatishvili. De op de 269e plaats van de wereldranglijst bivakkerende speelster is toegelaten tot het toernooi met een wildcard.

In de tweede ronde wordt het mogelijk weer een hele zware opdracht. Waar de Almeerse twee weken geleden in de tweede ronde Maria Sharapova moest bekampen, wacht in Miami mogelijk de Tsjechische nummer acht van de wereld Nicole Vaidisova.

sportone.nl
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Krajicek vroeg in actie
22-03-2007javascript:popupfoto(29348);TENNIS.NL - Michaella Krajicek speelt in Miami de eerste partij van vandaag in het stadion. De wedstrijd gaat vijf uur vanmiddag van start. Wildcard-houdster Anna Tatishvili uit Georgie is haar tegenstandster in de eerste ronde. Martin Verkerk speelt op baan 1 tegen Sebastien Grosjean.
Die wedstrijd zal omstreeks half zes Nederlandse tijd van start gaan.

Tim Henman begint zijn toernooi ook vandaag. De Brit, over een aantal weken tegenstander van Nederland in de Davis Cup, speelt tegen Guillermo Canas in de eerste ronde.
 
Bovenaan