Het weer in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Hittegolf in Tsjechië.

Tsjechië kampt met uitzonderlijk warm weer afgelopen dagen. En dit terwijl de overstromingen nog maar net voorbij zijn. "Het is beter dan overstromingen of stormweer. Maar het is zo warm," kreunt een Tsjechische vrouw. De hoogste temperatuur werd gisteren opgemeten in Ostrava: 34,4° C. Maar ook in de rest van Tsjechië werden er records gebroken. Maandag zou de hittegolf voorbij zijn.
Bron:nieuwsblad.be.
 
Vorig jaar gaf de ANWB een negatief reisadvies lekker was dat terwijl hier bij onsde mussen flauw van dak vielen.
Als Limburg onder water staat betekend niet dat groningen dit ook heeft. En komt erbij Tsjechie is drie keer zo groot als Nederland
 
De eerst voorspelde 20 mm zaterdag overdag , is inmiddels al weer teruggebracht tot 5 mm. Zo te zien valt het dus mee.
 
Maar er zijn gelukkig nog geen overstromingen zoals vorig jaar, de temperaturen gaan vanzelf (hoop ik) wel omhoog, moet nog twee maanden wachten dan mag ik weer drie weken genieten van het mooie tsjechie
 
Ach, soms valt alles wel een beetje mee. Bij een flinke onweersbui staat niet direct heel Tsjechie onder water, gelukkig. Soms lijkt de berichtgeving wel eens een beetje op paniekzaaierij. Natuurlijk moet er bij een verwachting voor extreem weer gewaarschuwd worden, maar het kan ook wel eens een beetje doorslaan.
Op dit moment is het in de schaduw bijna 25 graden. De verwachting voor de komende tijd lijkt slecht met regen, maar dat zijn over het algemeen onweersbuien en die duren nooit zo lang en daarna schijnt de zon weer en heeft de natuur weer het nodige water gehad.
 
In Nederland is het op dit moment toch ook niet slecht? Wij hebben net een week met zeer veel regen en koude gehad, dus dit weer is heel welkom!
 

char

† In Memoriam
De vakantie schiet al op maar als ik bij weeronline kijk dan is de weersvoorspelling niet echt geweldig. De temperatuur is voor ons prima maar de regen die voorspeld wordt is toch minder. Wordt dat in Tsjechie zelf ook voorspeld?

Ik ben toch wel benieuwd of het weer enorm veranderd is de laatste 2 jaar.....( dit topic begon op 02-06-2012 ).

Char.
 
Bovenaan