Het weer in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij doen vanavond een poging om toch met elkaar bij het kampvuur te zitten en dan zonder nat te worden. Overdag is het prima, maar die heftige buien 's avonds en 's nachts.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tabe

Tabe

† In Memoriam
Jan, je moet wachten tot volgende week want als Tabe in Zbyslav is het altijd mooi weer (...volgens Jirina dan)
 
Wij zitten in Zamberk maar branden de tent uit donderdag 30 graden vrijdag 32 graden zaterdag 28 graden en voor vandaag zou het 29 graden worden gelukkig is er sávonds afkoeling met een hevige onweersbui anders ie het hier niet uit te houden.
Op de weersvoorspelling kun je ook niet op aan, we kijken naar diverse maar ze zitten er allemaal naast.
 
Wij zijn net gisteren teruggekomen van 3 dagen Litomyšl (Pardubice). Overdag rond de 34 graden, 's avonds rond 20.00 uur denderend onweer met veel wind en regen, zodat de 2 geplande opera's letterlijk EN figuurlijk in het water vielen.....
Vrijdagavond is de uitvoering van Jakobín van Antonín Dvořák na 40 minuten afgeblazen....het scherm boven de binnenplaats dreigde het te begeven, enorme hoeveelheden water werden over een deel van het publiek uitgestort, zodat het meer op “Der fliegende Holländer" van Wagner leek......Gisteravond was het daar rustiger weer. Voor ons volgend jaar beter.​
 
  • Leuk
Waarderingen: Tabe
Het weer is op dit moment slecht in tsjechie het is nu maar 19 graden met veel bewolking en af en toe onweersbuien.
vanaf donderdag zou het weer wat beter worden, en daar gaan we uiteraard vanuit.
groeten uit tsjechie :cheers: :toppie:
 
Eigenlijk valt het wel mee. Het is al weken schitterend weer, met zo nu en dan een plaatselijke ( soms zeer zware ) onweersbui. Nu is er sprake van een inzinking, maar we hopen dat die snel weer voorbij is.
 
Pardubice is toch nog wel een aardig eindje bij het Reuzengebergte vandaan. Wij zitten er een paar kilometer vandaan. Vandaag hebben we een paar buitjes gehad, maar nu is het droog en hebben we wat zon.
 
Als ik mijn huiswerk goed heb gedaan kom ik tot de conclusie dat het hier geen vakantie weer is.
Vanaf 2 uur vanmiddag regent het continu.
 
volgende week is het p[rima weer.wij vertrekkken a.s.zondag via duitsland naar veltrusy, dan via znojmo naar oostenrijk daarna rondje hongarije en begin spetember weer terug.
 
Bij ons in Nachod regent het 's morgens dat het giet, je ziet het dal niet liggen maar in de loop van de dag klaart het op en dan zien we een waterige zon die toch steeds sterker wordt tot...er weer een buitje komt. Maar ik hoor dat het in Nederland veel slechter is.
 
Het is inderdaad, zoals voorspeld, de eerste echte regendag sinds tijden. Aangezien wij veel tenten hebben staan, wordt er door mensen ( bij lekkage of droog in willen pakken ) nu ook gebruik gemaakt van het pension, want daar zijn niet alle kamers bezet.
 
Nederland is waardeloos op het moment. Gisteren de laatste zon gezien en vanaf half 3 's middags is het gaan regenen en ging dat door tot in de nacht. Er is in de afgelopen dagen op sommige plekken al meer gevallen dan normaal in een maand tijd. Vandaag niet veel beter. Weliswaar is het droog maar als ik de lucht zo bekijk gaat het niet lang duren voor er weer een bui gaat vallen.
Voorspellingen zeggen overigens dat het volgende week strandweer zou worden. Eerst zien en dan geloven.
 
Bovenaan