Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Vandaag was er wel de "ski-wedstrijd"? in Vysoké....Het was echt megadruk, er waren wat kraampjes, ik zag balonnen en heel veel mensen in oude kostuums,....ik schat van ruim een eeuw geleden.Morgen staan de lokale foto's op internet.
Die foto's staan al in ceskenoviny.cz. :)
het adres in je Mapy link, is dat ook het adres van deze ijs bar ?
Ik denk dat je hier moet zijn ,maar weet het niet zeker. Dat is ook wat die website ucapa.eu aangeeft waar de foto's van de LEDOVÝ BAR staan.
 
Wij zijn vandaag naar dat ijscafe geweest. was idd erg leuk gemaakt. ze hadden diverse leuke afbeeldingen in het ijs gemaakt.

van buiten:
1.jpg


Entree:
2.jpg


uiteraard de meest gewilde afbeelding:
3.jpg


tja ......
4.jpg


zoek de verschillen:
5.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


6.jpg


verder hebben nog enkele pistes bekeken om te kijken waar we morgen heen willen gaan om te skien / snowboarden. het was in de bergen wel erg koud en winderig. temperatuurs verschil tussen Valterice en boven in de bergen +2 / -3.

gr,
Marco
 
Vandaag vroeg opgestaan om naar de piste van Bubakov/Herlikovice te gaan. Om 9 uur stonden we al op de piste. Vandaag was het weer prachtig weer, iets meer wolken en wind. Daardoor ook kouder, maar dat is eigenlijk alleen maar goed voor de sneeuw. De piste bleef daardoor ook goed. Het is trouwens ook helemaal niet druk, ook al is het weekend. De sneeuw werd pas na 2 uur een beetje losser, maar niet echt "slushy" zoals dat gister later op de dag wel was. Ik zie ook op holidayinfo dat de temperatuur bijna de hele dag onder nul is gebleven.
 
Vandaag na een goed ontbijt en effe bijkomen zijn we van 13:00 uur 15:30 uur op de piste van Vrchlabi gaan skiën / snowboarden. de staat van de piste was redelijk te noemen. er zitten aan de kanten al wat droge vlakken en op diverse plekken op de baan wat ijs platen. maar daar habben wij geen last van. ow ja, omdat ikzelf meestal de foto's maak, hier een kiekje van mij en mijn vrouw:

wij.jpg


weten jullie ook tegen wie jullie praten.
voor de goede orde, ik ben de rechter ....... :ja:

nu effe douchen en dan gaan we lekker eten bij een weg restaurant. daarna weer lekker luieren .......

gr,
Marco
 
Leuke foto's hoor Marco, en de groeten aan je vrouw.:)
Vandaag waren we heel dichtbij Prichovice en zijn ijscafe maar zijn toch uiteindelijk weer richting ons huisje gereden. Misschien dat we later deze week nog bij de ooievaar eten en daarna een drankje halen in het ijscafe. Het weer is fantastisch en er was een stuk minder wind dan gisteren. Zag wel dat de temperaturen morgen en overmorgen nog verder omhoog gaan overdag...:denk:
 
Vrslabi? Je zal Vrchlabi bedoelen denk ik...

Wij zijn vandaag ook weer bij Bubakov/Herlikovice geweest. Vanaf ongeveer 09.30. Vandaag was het echt prachtig weer, strak blauwe lucht en vrijwel geen wind. Piste bleef vandaag heel goed, de hele dag. Vooral bij Herlikovice, omdat het daar erg rustig was. Bubakov is toch kleiner en wat drukker. Daar was het dan ook eerder wat lossere sneeuw.

Morgen gaan we met een aantal snowboarders naar Spindleruv Mlyn. Eens kijken hoe het daar is :)
 
Hier in Vysoké nad Jizerou zag de piste er goed uit. Heel lang is het niet maar vooral gezellig. De lange latten komen nog wel even uit de garage deze week :slalom:
 
ik weet niet waar het stijgt, maar hier wordt het alsmaar kouder !! nu momenteel al -6 graden.

Hee Marco, houd je bij al dat internetten wel tijd over om te skiën?
Leuke foto's trouwens!:top:

ik moet jullie toch een beetje bezig houden, toch ?? maar ik doe het tussen tijds ..... als we effe rusten / douchen.
 
Veel kouder als -6 zal het niet worden. Kunnen de sneeuwkanonnen goed hun werk doen. De komende dagen overdag ver boven 0, maar wel met een prachtig zonnetje!:slalom:
 
Vandaag met 3 snowboarders naar Spindleruv Mlyn gereden. Al meteen werd duidelijk, op de parkeerplaats, dat het stukke drukker is. Ook wat betreft het aantal Nederlanders. Het is nog steeds prachtig weer: strak blauwe lucht. In de ochtend was het nog onder nul, later zagen we bij de lift maximaal 5 graden. Zoiets staat ook bij holidayinfo van vandaag.
We zijn bij Hromovka omhoog gegaan en vanuit daar de verschillende pistes gedaan. Bij Svaty Petr was helaas de zwarte piste dicht, omdat er dit weekend een World Cup wordt gehouden. De rode netten stonden er al en ze waren continue bezig met PistenBullys(zo stond het op één van die apparaten :) ) om allerlei spullen omhoog te brengen. Ook was de piste bij alle paadjes bewaakt met personeel zodat er niemand op kon. Wel jammer, want hij lag er heel strak bij :)
De andere pistes bleven ook heel goed vandaag. Het was duidelijk dat op de pistes nog meer echte sneeuw ligt dan bij Herlikovice. Bij de lift van Svaty Petr stond af en toe wel een lange rij, maar het was nog best goed te doen. Zo kon het een uur later weer rustiger zijn bij de lift en zat je zo weer in een stoeltje.
Al met al een mooie dag. Net gezien dat komende twee nachten waarschijnlijk de laatste nachten zijn met temperaturen onder nul. En ook overdag wordt het warmer. Wij hebben dus nog net geluk met deze late week in het seizoen: mooi weer, goede pistes en redelijk rustig.
Morgen gaan we wel weer naar Bubakov/Herlikovice, omdat we daar helemaal niet hoeven te wachten bij de liften. Misschien gaan we ook een keer avondskiën, maar dat zien we morgen wel.
 

kuurgast

Donateur
Bij Svaty Petr was helaas de zwarte piste dicht, omdat er dit weekend een World Cup wordt gehouden. De rode netten stonden er al en ze waren continue bezig met PistenBullys(zo stond het op één van die apparaten :) ) om allerlei spullen omhoog te brengen. Ook was de piste bij alle paadjes bewaakt met personeel zodat er niemand op kon. Wel jammer, want hij lag er heel strak bij :)
FIS World Cup 2011 Spindleruv Mlyn
Women's World Cup in Alpine disciplines (reuzenslalom, slalom) - 11 en 12 Maart 2011 in Spindleruv Mlyn.
Donderdagavond is de openingsceremonie. Zie voor het gehele programma skiklubspindl.cz.
 
Bovenaan