Ziekenhuis in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ben onlangs aan het hoofd geopereerd hier in Tsjechië,moet zeggen dat ze het niet verkeerd gedaan hebben.Ook de nabehandeling was goed ,moest om de 2 dagen terug voor de wondverzorging .

De verpleging sprak geen woord buiten de deur en was vrij ruw ,maar de chirurgen waren gewoon goed legden goed uit wat ze gingen doen etc.
 
Afgelopen zomer moest mijn man naar de eerste hulp, zie "voetbal, dieren, vissen en tenen" om zijn teen te laten hechten. Ondanks het handen en voetenwerk om alles begrijpbaar te krijgen, niets dan lof.
Het enige vreemde is dat Peter de hele tijd met zijn voet omhoog moest zitten totdat de verzekeringspapieren rond waren en toen weg mocht lopen. Dit terwijl de dokter gezegd had dat dat niet mocht, maar een rolstoel was er niet:(
Ach, het is allemaal goed gekomen en dat is het belangrijkste! En dat geldt toch voor ons allemaal? Of we nu in Tsjechië of in Nederland in het ziekenhuis liggen. Aan allen daar: Beterschap
 
In 2008 ben ik gebeten op meerdere plekken in beide benen door een bepaald soort insect die in het gras zit.
Zwellingen, je kent het wel. Mijn vrouw en schoonmoeder met mij naar Opava Sleszke Nemocnice.
De dienstdoende spoedarts was vriendelijk en professioneel. Sprak wel geen engels, maar was geen probleem. En uiteraard antibiotica.

In 2010 had ons zoontje keelontsteking (angina). Duurde even voordat we merkten dat t tijd was om naar nemocnice te gaan. Daar aangekomen zag de dienstdoende spoedarts vrijwel meteen dat t angina was. We werden prima geholpen.

Ook hier in Nederland kunnen ze er wat van-als ik naar mijn huisarts ga is het standaard "paar dagen rust nemen dan komt het weer goed".
Ik denk dat de medische zorg op sommige punten in Tsjechie beter is dan hier.

In nederland bevallen veel vrouwen thuis.
Dat is (geloof ik) niet eens toegestaan in Tsjechie.
Het is hier dan ook vaak genoeg misgegaan, ambulance vast in t verkeer, kindje wordt niet op tijd geholpen, en overlijdt.
En wat te denken van de verloskundigen hier? Bij een thuisbevalling komen die ook wel eens te laat!
Ik denk dat op dat punt ze hier nog wat van Tsjechie kunnen leren!
Mijn vrouw is in Helmond in het ziekenhuis bevallen, en dat ging prima. We zouden niets anders willen.

Sommige mensen zeggen dat het nemocnice in Opava slechter is dan dat in Ostrava. Maar dat soort dingen is altijd gebonden aan persoonlijke ervaringen!
 
Bovenaan