Wie woont er permanent in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

@mazackova. ik heb het zelf ook erg druk, maar leek me leuk om wat mensen te leren kennen. En je weet nooit wat er uitkomt. Ik ben een echte netwerker, dus help mijn contacten dan ook graag weer verder. Nou, mocht je iemand kennen in de buurt van Trutnov, dan hoor ik graag :-)
 
Rusalka woont daar ergens in Male Svatonovice en staat met plantjes daar in Trutnov op de markt en heeft hier op de forum een heel mooie blog, zij lijkt mij niet paranoia te zijn. Wij woonen helaas niet in de buurt van Trutnov anders was ik al lang een klant van haar.En verder zijn mij noch mensen met een vakantiepension in Rudnik bekend. Bij hun hebben wij ooit gelogeerd.Toen wass het in mei net zo weer als nu in maart, is ook al een paar jaaren geleeden.
 
Zie ik bij het doorlezen ineens mijn (forum)naam! En heel positief! Dankjewel, Mazackova!:bloem:

Maar om even bij het topic te blijven: Nee, wij melden ons niet aan! Niet omdat we het te druk hebben, we hebben een heerlijk leven hier en we zijn zo druk als we zelf willen. Wij zijn gewoon niet zo goed in ‘gezelschappen’. Daar moet je van houden en dat moet je kunnen. Wij funktioneren heel aardig in klein gezelschap of bij een spontane ontmoeting, maar zet ons niet op een meeting neer! Dat wordt helemaal niks en door jarenlange ervaring beginnen we er niet meer aan.

Dat wil dus NIET zeggen, dat we a-sociaal zijn! Wie ons wil vinden, kan ons vinden en andersom werkt het ook!
 
Hoi, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb 8 maanden in Brno gewoond en ben net naar het platteland verhuisd, vlakbij Hustopece (Zuid Moravie). ..... Zijn er nog meer nederlanders in deze regio?
Hallo

Ikzelf woon al 6 jaar in prerov. Is dus ook moravia
Zelf heb ik nog steeds heel veel moeite met de taal...Ken de basis wel maar is te weinig om een gesprek te voeren
Zelf ben ik ook een beetje op zoek naar mensen die hiero in de buurt wonen..
Dus wie weet kunnen we wat regelen..??
 
Ik ben het gedeeltelijk met Russalka eens. Ook wij wonen in januari al 5 jaar vast in Tsjechie, hebben een camping in Dolni Kalna (tussen Trutnov en Nova paka). Maar zelf zoeken we eigenlijk bijna geen andere "nederlanders"op. Natuurlijk is iedereen welkom voor een kop koffie bij ons, maar ook de werkzaamheden gaan hier het hele jaar gewoon door.
In de zomer zien we natuurlijk bijna alleen maar nederlanders wat erggg gezellig is. maar om dan nog in mijn vrije uurtjes bij Nederlanders op de koffie te gaan trekt dan niet zo. (uitzonderingen daar gelaten)
 
Ook wij krijgen op onze camping bij het Reuzengebergte veel Nederlanders, maar wij vinden het wel gezellig om met landgenoten om te gaan buiten het seizoen. Met anderen een dagje erop uit of met een aantal gezellig sinterklaas vieren. Ook een avondje klaverjassen is altijd erg leuk. Ergens met een groepje landgenoten uit eten valt ook altijd in de smaak. En dan natuurlijk de al eerder genoemde meimeeting, maar door verminderde belangstelling wordt de elfde meeting voor 2016 wel ietwat onzeker.
 
Wie daadwerkelijk graag met Nederlanders wil kletsen moet simpelweg naar de borrel van de Nederlandse Vereniging komen.

A.s. zaterdag (14-11) vanaf 21.00 uur in de "Dutch Pub" in Praag. Vladislavova 1390/17, P1.

Relaxte bedoening.

Volgende activiteit: Sinterklaas op 28 november op de residentie van de ambassadeur vanaf 10.00 uur. Uitnodiging volgt begin november.

En bookmark hun site! http://nvtsjechie.com/
 
Bovenaan