Wie woont er permanent in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Alweer hallo allemaal, ik ben benieuwd wie van de leden er nu eigenlijk meer dan een half jaar per jaar in Tsjechië verblijft, in het algemeen maar bijzonderlijk in de buurt van Nachod, Broumov, Trutnov. Misschien kunnen we eens een grote ontmoeting organiseren, maar t is ook gewoon handig om te weten van elkaar. Hoop van jullie te horen!
Stan
 

Ad Verschoor

Donateur
Hoi Stan, nee ik ben niet iemand die in Tsjechie woont. Wel kom ik er jaarlijks een week of 5. In je buurt wonen echter nogal wat Nederlanders permanent en om ze te ontmoeten is ook geen probleem. Zo is er in mei de jaarlijkse meeting bij Akkelien en Jan in Dolni Lanov en treffen veel daar wonende Nederlanders elkaar op een van de aktiviteiten in Hotel Pod Zvicinou in Dolni Brusnice. Uit ervaring weet ik dat dit heel gezellige ontmoetingen zijn.
 

Vodnik

† In Memoriam
in de oude versie van tsjechie.net kon je dat zien, stond onder je naam. Helaas . . . . .
Maar je vraag; ik woon in CZ, in Praag. Zo'n meeting is een paar jaar geleden geweest.
De meeste mensen wonen in/om Praag, dus als je iets wilt organiseren zal je dt in die omgeving moeten doen.
 
Er is een facebookgroep actief die soms (in Praag) iets organiseert maar ook binnen de groep bestaan uitwisselingen geloof ik.
De groep heet Dutch people in the czech republic.
 
Mooi,mooi maar die goede man wil heel graag een meeting met boerenkool en Hema-rookworst in Zdonov organizeeren en dat is dus aan de Poolse grenz in het noorden van Tsjechije met naame tussen Nachod en Trutnov en Broumov is daar ook noch vlak bij en dat schrijft hij ook...en ik wilde altijd al zo graag in Zdonov kijken. Na ja, mischien lukt dat noch eens als we weer naar de Poolse markt gaan of naar de manifieke tafelbergen daar.
 
Wij wonen inmiddels ook weer een aantal jaren in Tsjechië. Er wonen per regio genoeg ex-Nederlanders om een aantal regio-meetings te houden. We wonen zelf onder de rook van Plzen en we kennen heel wat Nederlanders en Belgen in deze regio.
 
Hoi, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb 8 maanden in Brno gewoond en ben net naar het platteland verhuisd, vlakbij Hustopece (Zuid Moravie). Het is hier prachtig, ik ken nog erg weinig mensen hier en de taal is nog altijd lastig. In zo'n klein dorpje is het wel handig om de taal een beetje te beheersen, dus ik ga me maar eens aanmeldden voor een cursus in Brno. Zijn er nog meer nederlanders in deze regio?
 
Bovenaan