Wie heeft er tips voor Cukroví?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Cukrovi, wat betekent dat woord eigenlijk?
Zit in mijn boekje te zoeken maar kan niets vinden.
Ik heb wel in de gaten dat Vasek een aantal kerstlekkernijen op de site knalt.
yeah.gif
 
In Nederland is "kondenzovane mleko" ook te koop, bijna elk supermarkt heef het. Je moet wel even zoeken, het zit zoals in Tsjechië in en blikje en is van merk Friesche Vlag.
 
kondenzovane mleko moet hier toch ook te vinden zijn, denk ik. Nestlé (Carnation) verkoopt blikjes "geconcentreerde melk - lait concentré" (410 gr) in Belgiê.
De inhoud wordt gebruikt voor smeuïge roomsoepen, sausjes, koffie, omletten ...
Uit Tsjechië breng ik steeds : zahustene slazenemleko (merk Salko) mee. Te proberen, denk je ?
 
R

Reno

Guest
volgens mij verkopen ze "kondenzované mléko" niet in Nederland
Jawel hoor! Bij sommige supermarkten (volgens mij ook de AH). Kijk bij de bakwaren of kindervoeding...

Dekuju voor alle recepten en vertalingen. Dat wordt feest de komende weken met alle koekjes, gulash etc.
smiley20.gif
smiley20.gif
smiley20.gif
 
kheb van een engelke dit recept toegestuurd gekregen. voor de prinsen en prinsessen onder ons, die het woordje keuken niet aan hun naam kunnen toevoegen, is het een te doen recept. ik denk zelfs dat ik het een shot ga geven en dat zegt al veel...

(met dank aan eevaa)

Jablecny dort

50dkg oloupanych a postrouhanych jablek

smichat s

6 polevkovymi lzicemi hrube mouky nebo krupice

nechat ulezet pres noc a pak pridat:

6 vajec
25dkg mleteho cukru
14dkg mletych orechu
4 polevkove lzice kakaa
prasek do peciva

Vse zamichat a pect mirne az se testo nelepi na spejli. Lze nazdobit cokoladovou polevou nebo kremem.

appelcake:
50 dkg geschilde en gesneden appels
mengen met
6 soeplepels/eetlepels grove bloem
een nachtje laten staan en dan toevoegen... (*tromgeroffel*)
6 eieren
25 dkg gemalen suiker
14 dkg gemalen noten
4 soeplepels/eetlepels kakao (man, hoe grappig dat dat vervoegd wordt in het TSj, ik dacht eerst aan iets anders
tongue.gif
)
een beke bakpoeder
alles mengen en geleidelijk aan bakken tot het moment dat je er je vork inploeft en er niets aan blijft hangen (vrije vertaling
grin.gif
)
je kan het versieren/verlekkeren met chocolade of creme

(kben verward over die appels, die postrouhany moeten zijn, kdenk dat het misschien `geraspt` is, ipv gesneden... ???)
 
omdat je die appels moet mengen met de bloem. als die gewoon gesneden zijn, zie ik weinig actie gebeuren overnacht. als die geraspt zijn, dan gaan die er misschien beter mee verbroederen.
en postrouhany syr is geraspte kaas, daarmede mijn verwarring...
 
Ik vind op internet allerlei verschillende informatie, dus ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.
Wat zijn de juiste tijden voor het bakken van:

- Vanilkové rohlíčky
- Línecké cukroví
- Medvědí tlapky

?????

ALVAST BEDANKT!
aangenaam.gif
 
ja, 5 tot 10 minuten is wellicht toch voldoende. Sommige koekjes liet ik namelijk tot 12 minuten bakken en dat kan echt minder, denk ik. Koekjes mogen nog niet helemaal hard zijn als ze uit de oven komen, of vergis ik me ?
 
Bovenaan