West-Bohemen: tips en informatie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goed dat je dat zegt, van Cheb. Wij hebben natuurlijk geen idee. De foto's in de galerij leken wel aardig. Wij zijn verleden jaar in Beroun geweest en in Spind.Mlyn. Beroun vonden wij als plaatsje leuker want Spind.Mlyn is wel heel toeristisch. Kan ik Karlovy Vary vergelijken met een stad als Leiden of Haarlem? We zijn ook in Trutnov en Turnov geweest. Is het zoiets?
 
Hoi Afke.
Cheb is best een goed begin om Tsjechie te gaan verkennen.
Karlovy vary en marianske lazne leuke plaatsen die een bezoek waard zijn. Een vietnamese markt in Potocky-Johann-georgenstadt grens
wil ik best aanbevelen.
Verder is grensovergang Bozi Dar ook een optie en Jachymov een
mijnplaats vanwege zijn geschiedenis(kampen-uraniummijnen)
zeker een bezoek waard.
Dicht in die buurt is een goed vertrekpunt in het plaatsje Boc.
Hotel Agara heb ik een goede ervaring mee en is spotgoedkoop.
Op 100 mtr. treinverbinding mooie natuur en ligt aan weg 13
Karlovy vary-Chomutov.
Ik hoop dat er weer iemand zoveel leuke herhinneringen aan overhoud als ikzelf. nog vragen?Ook via pm beantwoord ik ze graag.
ceesfijneman
 
Karlovy Vary is mooi en compact.
Prachtige gebouwen en mooi ingerichte openbare gbieden.
Je moet er wel oog voor hebben.

Het is mijn favoriete stad in Tsjechie.

Inderdaad, eigenlijk is Karlovy Vary niet echt met een andere stad te vergelijken.... beetje Wenen misschien, maar dan kleiner ??

Maar Karlovy Vary heeft eigenlijk alles wat je zoekt... een gezellig, druk en toeristisch stadscentrum, rustige buitenwijken, een heerlijke rustige wandeling op de berg achter de stad (omhoog met kabelbaantje), veel, heel veel goede restaurantjes in verschillende (prijs)klassen... Genoeg winkeltjes om iets voor het thuisfront jalours mee te maken... kleine buurtwinkeltjes, grote Hypermarchés, zoals Kukel al vertelde, schitterende gebouwen, mooie en nette parken, Cultuur, Geschiedenis.....

Inderaad ook één van mijn favoriete steden in Tsjechië, Karlovy Vary heeft naar mijn mening veel meer te bieden dan steden als Trutnov en Turnov (komt vast commentaar op m'n laatste opmerking...)

Geloof Kukel, volg mijn advies en geniet van een heerlijke vakantie :lmfao:
 
Nog even wachten maar weet wel zeker dat volgende trip begint
in west Bohemen.
Begin augustus dus nog tijd genoeg om een alles te plannen.
Karlovy vary ,Marianske lazne,Boc,Domazlice,Cheb,Jachymov zijn
zeker plaatsen die we bezoeken maar het zullen er wel veel worden.
Reuzengebergte slaan we deze maal over omdat we laatste drie jaar
daar veel bezocht hebben.
We gaan met zn vieren Toon Ad -Mia Ik en kunnen allen het stuur overnemen,wat voor mij goed uitkomt,hoef ik geen thee te nemen.
Veel plezier allen die straks in de vakantiedrukte daar zijn,in sept.
zie ik weer wel waar ik uitkom.
groetjes cees fijne man (zegt Mia)
 
Niet zo heel ver daar vandaan is het stadje Loket met zijn heel mooi kasteel ook een uitje waard. Maar in Karlovy Vary is men al enkele dagen zoet met het bezoeken van de stad zelf en de hoger gelegen uitkijktoren is ook de moeite waard.
 
Utery in West-Bohemen - nog tips voor uitstapjes?

Begin oktober gaan wij voor 14 dagen naar Utery in de West-Bohemen, wie is daar al eens in de buurt geweest en heeft voor ons tips voor leuke uitstapjes etc.. Hoe is het weer gemiddeld in oktober ?

Verder willen wij graag naar bijvoorbeeld Marianske Lazne of Karlovy Vary naar een kuuroord , kan iemand ons vertellen hoe dat in zijn werking gaat , moet je vooraf boeken en wat is een leuk kuuroord ?

Alle tips zijn welkom , ook leuke adressen van restaurants, gebieden om te wandelen , winkeladresjes, dierentuinen etc.

Oh ja, wij willen graag in de buurt van Hannover overnachten, is dit een mooie stad en wie weet hier meer over de vertellen.

Alvast bedankt !!!!:)
 

Pelhřimov

Donateur
...Verder willen wij graag naar bijvoorbeeld Marianske Lazne of Karlovy Vary naar een kuuroord , kan iemand ons vertellen hoe dat in zijn werking gaat , moet je vooraf boeken en wat is een leuk kuuroord ?...


Afke, welkom op het forum.

Volgens mij wordt een kuuroord gebruikt om te kuren. En zo'n kuur duurt een aantal weken. Je wordt er dan ook medisch begeleid. Bovendien zijn de meeste kooroorden specifiek voor een bepaalde kwaal, zoals reuma of luchtwegproblemen. Het is dus geen "zwembad" waar je zomaar even naar binnen kunt stappen om te relaxen.
Als je zoiets zoekt kan je beter even de zoekfunctie gebruiken en zoeken op "aquaparken"

Alvast een fijne vakantie

Jeanne
 
Nee, hoor.

Wij gaan vaak even kuren.
Gewoon uurtje badderen, massage, kneip.
U kiest gewoon wat uit wat u lekker vindt.
Frisse lucht happen.
Wij bellen altijd even op en reserveren een tijd.
Alle hotels in Karlovy Vary hebben wel iets te bieden.

En lekker dat het is!

Gewoon doen.
Laat je verwennen en u bent herboren.

Gewoon even naar binnen lopen, info vragen, niet schrikken van de prijs en je hebt een wereld middag.

Doen, gewoon doen.
 
Westen

De tweede week van november verblijven we een viertal nachten in Karlsbad en we hebben dan nog enkele dagen die we graag zouden doorbrengen in het westen , enige tips van mooie steden?
 
Ach Willem,

Ga gewoon wandelen in de omgeving.

Die is zo mooi.

Zelfs met je ogen dicht is het nog genieten.

En als je daar loopt en de natuur beziet op het eind van de herfst, de zon door het donkerte van de bossen ziet breken, de gouden gloed.

Dan sta je stil en verbaas je je over de stilte, de schoonheid van het landschap.

Bekijk de paddenstoelen, de dennenappels, de rotsformaties, het verdwaalde huis. Alle kleuren groen.

En misschien kan je ook herten bekijken zo voor de avond invalt.

Ga dan tevreden terug, bestel een pivo of wat, drink en verheug je op het diner wat komen gaat.

Na het diner een kopje koffie, een kleine versnapering erbij en ga lekker luieren.

Tot de nacht valt, kijk naar buiten, misschien een heldere nacht, de mooiste sterren worden jouw deel.

Ach Willem, zat ik er maar.............................
 
Nog even wachten maar weet wel zeker dat volgende trip begint
in west Bohemen.
Begin augustus dus nog tijd genoeg om een alles te plannen.
Karlovy vary, Marianske lazne, Boc, Domazlice, Cheb, Jachymov zijn zeker plaatsen die we bezoeken maar het zullen er wel veel worden.
Reuzengebergte slaan we deze maal over omdat we laatste drie jaar daar veel bezocht hebben.
We gaan met zn vieren Toon Ad -Mia Ik en kunnen allen het stuur overnemen, wat voor mij goed uitkomt, hoef ik geen thee te nemen.
Veel plezier allen die straks in de vakantiedrukte daar zijn, in sept. zie ik weer wel waar ik uitkom.
groetjes cees fijne man (zegt Mia)
Dit was 2007 maar door omstandigheden helaas niet doorgegaan. Maar we zijn van plan om over 4 weken
dit uit te voeren.
Mocht iemand nog een goed hotel weet aan te bevelen
hoor ik dat graag via P.M.
Ik laat nog wel weten wat het geworden is.
Groetjes Cees,Mia,Toon Ad.
 
Hé leuk Cees, eindelijk gaat het er weer van komen! :) Je gaat naar een streek waar ik nog niet geweest ben, (geen tips voor hotels dus)
en natuurlijk willen graag horen hoe jullie reis is geweest. :zwaai:
 
Bovenaan