Bier & Wijn Welke wijn in Tsjechië kopen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
Nou nou, heb de prijzen is bekeken maar een zweigeltrebe 2008! voor 225 czk (bijna 9 euro) Da's behoorlijk aan de prijs!

Dan is het de moeite waard om even in de auto te stappen en hier je (wijn) inkopen te doen! Een echt goeie Zweigeltrebe koop je (ver) onder 100 czk!
 
Kan ff niet op de naam komen ,maar als je een fles ziet met beige etiket en een rood kruis en een ridder erop ,dan heb je een niet verkeerd merk .De andre,frankovka2007 ,en de svatovavrinecke zijn best te pruimen .Ook wijnen uit de Mikulovhoek zijn tegenwoordig niet verkeerd. De kwaliteit neemt de laatste tijd toe ,de allergoedkoopste wijnen zijn nog erger dan azijn, tussen de iets duurdere zitten wel leuke
 

Vodnik

† In Memoriam
Kan ff niet op de naam komen ,maar als je een fles ziet met beige etiket en een rood kruis en een ridder erop ,dan heb je een niet verkeerd merk .De andre,frankovka2007 ,en de svatovavrinecke zijn best te pruimen .Ook wijnen uit de Mikulovhoek zijn tegenwoordig niet verkeerd. De kwaliteit neemt de laatste tijd toe ,de allergoedkoopste wijnen zijn nog erger dan azijn, tussen de iets duurdere zitten wel leuke


Templarske uit de keldrs cejkovice
 

Freddy2005

† In Memoriam
Templarske uit de keldrs cejkovice

die moet je dus hebben,:top:

Deze dus templarske-sklepy.cz

fotogalerie_17.jpg
 

Vodnik

† In Memoriam
Yep, er zijn drie kwaliteits categorien, lichtkleurig zegel (geprint) donkerrood zegel (ook gedrukt) en een echt lakzegel.

Prijzen varieren van 65 czk tot 250 czk
 
Nee, zo'n Pomerol mogen ze van mij ook houden, verder ben ik het met Kukel eens, een echt lekkere Tsjechische wijn die het mee naar huis nemen waard is heb ik nog nooit gedronken.
En ja, dat is een zeer persoonlijke smaak, zoals dat met alles en iedereen het geval is. ;)
 
Ik kom steeds meer in Tsjechie.

Nog 3 dagen en we gaan weer.

En hoe meer ik er kom, hoe langer ik ga des teminder wijn drink ik.

Ik blijf erbij dat er ingredienten in zitten die er niet in thuis horen.

Voor 3 weken vakantie, gitaar en kampvuur is het best te pruimen.

Maar om te zeggen: ik ga eens een lekkere Tsjechiese wijn voor mijn open haardje drinken, nou nee.

En natuurlijk verschillen smaken, maar als je een klein beetje smaakgevoel hebt dan proef je iets wat niet lekker is.

Maar, waarde vrinden, trek u niets van mij aan, bezondig u aan de wijn en wees vrolijk.

Groet.
 
Smaak heb je wel Kukel want je rijd net als ik een grote Citroen:D,Maar heb je echt alle produkten van het merk met het rode kruis wel eens geproefd.?Voorheen was ik naast de Franse ook liefhebber van de wijnen uit de nieuwe wijnwereld [Chili,Afrika,Florida,Australie] maar sommige Tsjechiesche wijnen zijn echt niet verkeerd.:ja:
 
dank voor het compliment Jozef.

Ik heb net winterbanden onder de C5 laten monteren.

Voor die prijs kan ik wel een kuub wijn kopen!


Maar ik ga het proberen, rode kruis wijn.

Lijkt wel op pleegzuster bloedwijn, of niet?

Groet van Kukel die in de startblokken staat.
 
Heb een website http://www.wijnenhandel.eu/ naar deze wijnen (Templarske uit de keldrs cejkovice) gevonden maar ook hier liggen de prijzen voor bijv. zweigeltrebe tussen de € 7,35 en € 9,66...
Tja, hoogwaardige kwaliteit en exclusieviteit daar hangt wel het zogenaamde prijskaartje aan. Zo ook aan de wijnen van Znovín Znojmo bij de door mij aangedragen importeur/online wijnleverancier.

Maar wijnen uit Tsjechië komen tegenwoordig zeer goed mee op de internationale wijnmarkt.
 

Vodnik

† In Memoriam
Grappig, de Templarske wijnen die door "wijnenhandel" worden aangeboden kom je hier (Tsjechie) weinig tegen,daarvoor moet je naar de exclusieve winkels gaan. Dit zijn de exclusieve uitvoeringen en als je die in CZ vindt zijn ze niet veel goedkoper!

Het is net als nederlandse paprika's, de beste koop je buiten Nederland!
 
Mijn ervaring is dat de neeste wijnen in Tsjechie van slechte kwaliteit zijn.Als alternatief neem ik vaak een Duitse wijn. Van een wijn van 53 kronen kun je niet echt veel verwachten.Als het je niet om de goedkoopste wijnen of de hoeveelheid gaat kun je beter een paar uit Nederland meenemen,je betaalt dan wel iets meer
 

Vodnik

† In Memoriam
Kom nou even...... Een wijn van 53 czk .. er zijn ook wijnen van 530 czk en veel ertussen en daar zitten hel goede bij!
Ik ga vaak in in Dld boodschappen doen, maar niet voor de wijn! Ik heb nog géén duitse wijn gevonden waar ik géén hoofdpijn van krijg, maw: zitten vol sulfiet.
 
De combinatie van verschillende stoffen in rode wijn veroorzaken deze hoofdpijn niet het sulfiet.
Als je de oorzaak in sulfiet zoekt zou je ook hoofdpijn moeten krijgen na het eten van andere producten waarin sulfiet verwerkt is.
Even studeren nog semabyt
 

Vodnik

† In Memoriam
De combinatie van verschillende stoffen in rode wijn veroorzaken deze hoofdpijn niet het sulfiet.
Als je de oorzaak in sulfiet zoekt zou je ook hoofdpijn moeten krijgen na het eten van andere producten waarin sulfiet verwerkt is.
Even studeren nog semabyt

Zal ik doe Trpaslik, ga jij ook dan is wat andere wijnen dan de 53 kroon wijn proberen?
 
Bovenaan