Bier & Wijn Welke wijn in Tsjechië kopen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij drinken "wel eens" een wijntje en ook w.e. eens biertje of een slivootje. We hebben, zo denken we, nu werkelijk de goedkoopste wijn van allemaal gevonden en ja hoor, naar onze smaak sloebert ie heerlijk weg. Het is een droge witte wijn, te koop bij de Pennymarket, en hij wordt verkocht met pallets tegelijk. (ietwat overdreven).
De wijn zit in plastic 2 literflessen en kost, jawel, maar liefst 55 kronen de fles. De wijn komt volgens het etiket overigens uit Italie.
En nu niet allemaal tegelijk over ons heenvallen hoor, we vinden het niet echt vies!
Groeten en een goede afdronk gewenst...

Baartjo
 
Als wij in Tsjechië zijn halen we altijd een heerlijke wijn jawel bij de Lidl! Het is een spaanse wijn Valdepenas en deze kost 89 kronen. Ik vind hem zelfs zo lekker dat ik een aantal flessen mee naar huis neem!
 
En zo kocht ik mij een fles witte wijn bij Albert.

Koel gezet en jawel: het moment was daar.

Ik pak omstandig de gekoelde fles uit de koelkast, zet de fles op aanrecht en bekijk het object.

Ziet er goed uit!

Maar ja, hoe zal de smaak zijn?

De professionele kurkentrekker gepakt en de de trekker net tot het eind van het schroefdraad erin gedraaid.

Het moment gaat komen, de zachte plop waarmee de kurk uit de fles komt.

Nog eventjes een beetje kracht zetten en heer Kukel kan zich met een glas witte wijn voor de open haard nestelen.

Even een rukje aan de opener en tot mijn stomme verbazing trek ik de hele hals van de fles!

Dus de wijn kon ik kiepen.

Ik weet dat de smaak belabberd is maar dat nu zelfs de kwaliteit van de fles achteruit holt......................

Ik geloof dat ik de moed ga opgeven.
 
Geschenkverpakking bij Kaufland

Zojuist bij kaufland geschenkverpakking van het merk Templarske [met het rode kruis] gekocht met daarin een modry portugal uit 2006 en Chardonnai uit 2006 .ff opengetrokken ,de kurk plopte er zo uit en Heerlijk gewoon:lmfao:
 

Vodnik

† In Memoriam
Templarske te koop bij Albert voor 40 en 60 kronen.

Geen garantie op de hals wel op de ziel.

De ziel van een fles?


Jawel.


Inderdaad, een van de weinige flessen die nog een ziel heeft! De meeste zijn zielloos, zo afgeplat;)

Pieter

PS wijn is wel wel een halszaak voor kukel, je legt je hele ziel erin.


BTW, die 40 tot 60 kroon is wel de goedkoopste uitvoering! Koop is een archivni (met geschept papieren etiket en donkerrode lakzegel, beginnen bij zo'n 150 kroon)
 
Let op!

Bij Albert hebben ze hele gekke aanbiedingen.

De wijn met grote kortingen zetten ze apart in een rek.

Dat is een allegaartje, maar met kortingen tot wel 50/60 procent.

Dus...................................halen die handel.
 
Inderdaad diverse goed drinkbare wijnen te verkrijgen bij Albert voor de halve prijs. Met name diverse Chileense wijnen stonden hier de afgelopen weken, onder andere Aliwen reserva in diverse druivenvarianten. Erg lekker. De Tsjechische wijn kun je in het algemeen beter laten staan.
 
Een liefhebber vroeg mij als ik wat droge witte en rode wijn uit Tsjechië wil meenemen.
Waarom zou een Nederlandse liefhebber vragen om wijn voor hem uit Tsjechië mee te nemen als het uit elk willekeurig land mag komen? In Nederland kan je immers nagenoeg elke wijn krijgen. Maar Tsjechische wijnen niet.
Ik denk dus dat dit topic wel degelijk specifiek over Tsjechische wijn zou moeten gaan. :verslaafd:
 

kuurgast

Donateur
:bloos2: Sorry,had alleen naar bovenstaande gekeken "het Tsjechisch Forum-Cultureel-Gastronomie-Welke wijn in Tsjechië kopen?" :oeps:Mag de titel van dit topic dan aangepast worden? Welke TSJECHISCHE wijn in Tsjechië kopen.
 
Bovenaan