Aanrader Webwinkel: Tsjechisch bier/drank ook in Nederland

Topic in 'Eten & Drinken' gestart door PuNkEnStEiN, 29-06-2020.

1. Eindelijk een (Duitse) webwinkel die vele soorten Tsjechisch bier, dranken (waaronder Becherovka en Fernet, beide in allerlei smaken, Bozkov, Bohemia sekt), maar ook Kolonada wafels o.a. in Nederland en België bezorgt!
    :wow:

Ook hebben ze Marlenka en Medovnik, maar daar was in Nederland al aan te komen.

www.hopfenkurier.com

hopfen.jpg

Saman en dennuzzz vinden dit leuk/interessant.
  2. Leo

Leo

Mmm.
    Ik heb eens even naar de verzendpagina gekeken.
    Men verzendt naar NL oa via PDZ dat samenwerkt met DHL.
    Even rekenen:
    24 blikjes Kozel van een halve liter (ca 12 kg) zijn in de reclame voor 24,95 euro.
    Verzendkosten via DHL nog eens minimaal 31,99 euro.
    Dat maakt bijna 2,40 euro voor een blikje Kozel via de post.
    Bestel je twee keer 24 blikjes, stijgen de verzendkosten tot 44,99 euro en kom je nog steeds op een prijs van 1,98 euro per blikje.
    Becherovka: 1 liter voor 16,49 euro, verzendkosten 8,89 euro, totaal dus ruim 25 euro.

Misschien ben ik wat verwend met de mogelijkheid zowel Kozel als Becherovka op nog geen 10 km van thuis in de Duitse supermarkt te kunnen kopen (12,99 voor 0.7 liter Becherovka, rond 1 euro voor een halve liter Kozel), maar een avond Tsjechische drankje doen via deze webshop lijkt me een duur grapje te worden.

In de tussentijd groeit het to-buy lijstje hier voor de komende CZ vakantie...
    Nog drie weken en het is zover :wow:.

Burp.

Franky, Pelhřimov, PuNkEnStEiN en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  3. Het zal een wanhopige liefhebber niet uitmaken leo :)

Franky, PuNkEnStEiN en Leo vinden dit leuk/interessant.
  4. Leo

Leo

Overigens.
    De website is dan wel Duitstalig, maar de fysieke winkel is gewoon Tsjechisch en bevindt zich tegen de Duitse grens aan. Ik gok zo dat er geen klant in de winkel (voorraadhal?) komt want elders liggen de prijzen lager en ook de Duitse grensbewoner zal dat beslist weten.

kuurgast en dennuzzz vinden dit leuk/interessant.
  5. Eindelijk iemand die mij begrijpt! :slik:

Natuurlijk is deze webshop een relatief dure optie, maar ja, vanuit Den Haag rij je niet even op en neer naar een Duitse Trinkhalle om wat in te slaan.
    Becherovka koop ik hier om de hoek, maar de varianten daarvan zie je nergens. Fernet is in Nederland al helemaal niet te krijgen. Pivo? Incidenteel kom je wel eens wat lekkers tegen, maar afgezien van Pilsner Urquell in achterlijk kleine flesjes sta je totaal droog in het westen des lands. Als er dus iemand dagelijks geraakt wordt door de klimaatverandering, ben ik het wel... :snotter:

Groet van een wanhopige Punk :zwaai2:

dennuzzz vindt dit leuk/interessant.
  6. Ik weet niet hoe jij aan die extreem hoge verzendkosten komt? :confused:
    Ook even rekenen (bedragen zijn van de website):

24 blikjes Kozel 0,5 ltr €22,95
    verzendkosten naar Nederland €9,90
    totaal € 32,85

voor een blikje betaal je dus € 1,37

Daar kan ik wel mee leven *burp inderdaad* :D

kozel.PNG

dennuzzz vindt dit leuk/interessant.
  7. Leo

Leo

Ik heb niet naar de heldere Kozel gekeken maar naar de (véééééél lekkerderderdere) zwarte variant.
    Verzendkosten heb ik van de Duitse DHL site omdat men aangeeft het via DHL naar NL te sturen.
    En daar staat vermeld dat een pakket tussen 10 en 20 kg voor 31,99 euro vanuit Duitsland naar een ander EU land verzonden wordt.

Proost alvast :cheers:voor je eerste bestelling !

Bewerkt door een moderator: 30-06-2020
  8. Zwarte biertjes (Kozel cerny komt volgens de webwinkel trouwens op € 1,45 inclusief verzenden, scheelt toch bijna een euro per blik met jouw berekening) zijn zeker niet vies, integendeel, maar die zijn bij mij voor zo nu en dan.

kozel_cerny_palette.jpg
    Voor het dagelijkse werk slobber ik het liefst de gewone goudgele jongens. :stout:
    DHL kan wel zoveel zeggen, ik kijk naar de verzendkosten die de webwinkel zelf in rekening brengt en dat is gelukkig aanmerkelijk minder...
    :wow:

9. Leo

Leo

na zdraví.jpg

Na zdraví

PuNkEnStEiN vindt dit leuk/interessant.
  10. Aperitiefje voor het eten... Lekker hoor, laat het je goed smaken! :cheers:

Leo vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina