Aanrader Webwinkel: Tsjechisch bier/drank ook in Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mmm.
.....
Misschien ben ik wat verwend met de mogelijkheid zowel Kozel als Becherovka op nog geen 10 km van thuis in de Duitse supermarkt te kunnen kopen (12,99 voor 0.7 liter Becherovka, rond 1 euro voor een halve liter Kozel), maar een avond Tsjechische drankje doen via deze webshop lijkt me een duur grapje te worden.

Overigens.
De website is dan wel Duitstalig, maar de fysieke winkel is gewoon Tsjechisch en bevindt zich tegen de Duitse grens aan. Ik gok zo dat er geen klant in de winkel (voorraadhal?) komt want elders liggen de prijzen lager en ook de Duitse grensbewoner zal dat beslist weten.

In de tussentijd groeit het to-buy lijstje hier voor de komende CZ vakantie...
Nog drie weken en het is zover :wow:.

Burp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk iemand die mij begrijpt! :slik:

Natuurlijk is deze webshop een relatief dure optie, maar ja, vanuit Den Haag rij je niet even op en neer naar een Duitse Trinkhalle om wat in te slaan.
Becherovka koop ik hier om de hoek, maar de varianten daarvan zie je nergens. Fernet is in Nederland al helemaal niet te krijgen. Pivo? Incidenteel kom je wel eens wat lekkers tegen, maar afgezien van Pilsner Urquell in achterlijk kleine flesjes sta je totaal droog in het westen des lands. Als er dus iemand dagelijks geraakt wordt door de klimaatverandering, ben ik het wel... :snotter:

Groet van een wanhopige Punk :afscheid:
 
Kanonnen!!! over prijzen gesproken. Als ik vandaag een krat Kozel koop hier bij de Albert dan ben ik ( reken een koers van 25 kronen per euro) €9,52 kwijt
Bij deze webhandel kost me dat €23,80

Punk ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat ik in Tsjechië woon en jij ergens in het westen van Nederland, maar toch, wat een verschil!
 
Vergelijken met Tsjechische bierprijzen is sowieso niet eerlijk, dan verlies je het in Nederland altijd, zeker als je een A-merk koopt. Het zijn natuurlijk geen prijzen waarvoor je dagelijks gaat inkopen, maar voor bijzondere gelegenheden is het te doen. :oeps:
 
Een krat Kozel koop ik hier bij de Albert voorr euro €9,52, bij deze webhandel kost me dat €23,80.
Ik reken het anders. Iedere zondag bezoek ik mijn ouders. Zij hebben een leuk zitje voor het huis in het centrum van hun dorp. Als het warm is wandel ik 150 meter naar de Poolse winkel waar ze ook gekoeld Tsjechisch bier verkopen. Urquell kost € 1,99 en Kozel € 1,19. Daarmee wandel ik zeer tevreden weer terug en zie oude bekenden op 2 terrassen van café's glaasjes Amstel 25cl drinken ad € 3,00?? Ik meen toch altijd een blik in hun ogen herkennen dat zegt: we kunnen beter Tsjechisch bier drinken. Ik geniet vervolgens op ons eigen terras. Overigens kun je bij de Trinkgut (D) vestigingen langs de grens Urquell € 15 en Kozel € 12 per krat vinden.

Btw: gisteren is een aanslag gepleegd op mijn lokale Poolse winkel. Op de regionale tv was duidelijk te zien dat menig blikje Kozel de knal niet had overleefd.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een (Duitse) webwinkel die vele soorten Tsjechisch bier, dranken (waaronder Becherovka en Fernet, beide in allerlei smaken, Bozkov, Bohemia sekt), maar ook Kolonada wafels o.a. in Nederland en België bezorgt!
Nou ik heb even op die site geklikt, jeetje wat een hoge prijzen. Ik ga vaak even de grens over in Duitsland ( ik woon in de provincie. Groningen 10 km vanaf de grens ) ik koop daar een krat budvar voor 14 euro in de aanbieding
 
Bovenaan