Wat zijn jouw favorieten uit de Cukrárna?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jullie merken het, last van lekkere trek
grin.gif
en hoe onbereikbaarder het wordt, hoe meer trek je erin krijgt...
Aan jullie de vraag: (ik ben niet de moeilijkste -je mag er 2 kiezen!)

Indianek
indian.gif

Laskonka
laskonka.gif

Vetrnik
vetrnik.gif

Spicka
spicka.gif

Kremrole
kremrole.gif

Kolace
kolace.gif

Rolada
rolada-sv.gif

Beze
beze.gif

Kosicky
kosicky.gif

Maslicka
maslicka.gif

Kolecko
kolecko.gif

Venecek
venecek.gif
 
mijn favoriet staat er niet tussen. zo van die net niet te hard-net niet te zacht ronde of bloemvorlige koekjes met vanboven poedersuiker en ertussen een roodachtige smurrie. mssn niet typisch tsjechisch, maar wel lekkie-bekkie
 
We zijn toch met weinig zoetekouwen hier op het forum! Of zou het zijn dat deze heerlijkheden bij veel mensen nog niet bekend zijn?

Mijn tip: bezoek een CUKRARNA als je in Tsjechië bent!!
yeah.gif
 
kolace en venecek.. lekker. Vooral als je die venecek hebt met een net iets andere glazuur of zijn dat vetrnik?
Oh my freaking god.. ik heb alweer honger. Sinds gisteren avond heb ik niets anders dan honger met al die food topics en mensen die over eten praten.. waahhhhhhhhh *pluk haar uit hoofd*
 
Absoluut kremrole!! maarre bij ons noemen we die gewoon trubicku (schrijf je dat zo?)k moe zeggen dat die doodskistjes er ook wel heeeel lekker uitzien wat zit daar precies in slagroom ofzo???
tongue.gif

groetjes nicole
 
ik heb in deze al dit "lekkers" voorbij laten gaan.in de praktijk heb ik het ook geprobeerd,maar(nu niet iedereen boos worden)ik vindt er helemaal niets aan.het is wat mij betreft echt niet lekker
 
Bovenaan