Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Topic in 'Diversen' gestart door muis, 02-07-2004.

1. Semabyt
    dat komt goed uit voor ze dan want een zee hebben ze ook niet net zoals geen jenever

2. stroopwafels, drop en vlaai.

Wat wij regelmatig voor onze tsjechische buren en kennissen meenemen zijn inderdaad stroopwafels en wat kilozakken drop (voor de kinderen). Omdat mijn dochter werkt bij multivlaai nemen wij altijd een aantal dozen verschillende Limburgse vlaaien mee. Deze vallen altijd goed in de smaak. Ook een fles berenburger doet het goed.

Gr.
    Ruud

3. Inderdaad worden oliebollen ook erg gewaardeerd. Onze buren zijn er dol op. Als wij met oud en nieuw in Tsjechië zijn wordt er altijd gebakken en uitgedeeld.

4. Bloembollen!

5. Dat dacht ik ook, bloembollen!

Maar alle Obi's en Baumaxen liggen er mee vol!

6. Wat betaal je daar voor bloembollen?

7. Ik heb zelf niet vergeleken maar hoorde van iemand dat de prijs ongeveer gelijk is aan de Nederlandse prijs.

A3.

8. Zie nu pas het bericht van Semabyt over de gevulde speculaas. Helaas komen we niet voor maart naar Tsjechië anders zou ik een lekker stuk voor je meenemen.
    Groetjes Carla

9. Prijzen van de bloembollen zijn idd gelijk, en daar zit dan ook nog de transportkosten bij in...

10. Vodnik

Vodnik † In Memoriam

Waar koop je ze dan C.P? tot nu toe heb ik geen vergelijk (in kwaliteti en prijs) met NL kunnen vinden! Of te duur, of te weinig . . . of niet verkrijgbaar!

11. Ja, dat dacht ik al!! De mensen aan wie wij de bollen geven zijn er altijd heel blij mee.

12. een kaasplank

De groene pesto-kaas (niet echt nederlands) vinden ze geweldig!!!!

PS ooi zelf al gepoerfd :stout:

13. Bij de Penny en de Lidl. O.a. de houten 'kratjes' met 133 bloembollen. Per kratje te koop in de kleuren witte, rode, paarse en gele bloemen.

14. nederlandse kaas

Mijn vrienden zijn altijd blij met nederlandse Kaas .tegenwoordig goed verkrijgbaar in:stout:........ CR

groet Loek

15. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Lusten de Tsjechen geen lekker visje ? Haring...maatjes...

16. Haring zijn de meeste Tsjechen niet zo gek op.

17. Paling vinden ze heerlijk!

18. Niet zo gek dat ze paling wel lusten want die vangen ze waarschijnlijk zelf en haring niet.

19. Komt paling voor in Tsjechië? Tenslotte paaien ze op zee. :oeps:

20. Je hebt toch ook zoetwaterpaling? :denk:

Deel deze pagina