Wat is er te doen in en om Vrchlabi?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leuk dat jullie naar Javornik gaan. Wij gaan deze zomer met ons gezin al weer voor de 7e keer naar dit prachtige dorpje! Ook in augustus. Zoals in het vorige bericht te lezen is, is Adrspach zeker de moeite waard! Hier is een deel ook goed te doen met de buggy. Ook zijn er voldoende zwemmogelijkheden in de buurt zoals het bosbad net voor Trutnov linksaf (Petropark), het meer Dolce bij Trutnov en het meertje bij Vrchlabi.
Ook de cabinelift (Janske Lazne) naar de top van de Cerna Hora is leuk.
Vanuit Javornik zijn er gemarkeerde wandelroutes. Verder zijn er geen voorzieningen in het dorp, maar het is heel centraal gelegen. Er zijn voldoende uitstekende restaurants in de omgeving waar kinderen meer dan welkom zijn!
Als je een bezoek brengt aan de dierentuin met safaripark in Dvur Kralove, rij dan ook even naar de indrukwekkende stuwdam in Bila Tremesna, prachtig!
In de buurt is ook nog een soort vesting ondergronds, rondleiding met kaarsen! De plaatsnaam is me even ontschoten.
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Wie weet, tot ziens in Javornik!
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik ben er ook in Augustus, dat gaat nog gezellig worden :deuk: Waar gaan jullie precies logeren ? Nou ik lees dat er al veel tips gegeven zijn, dus je vermaakt je wel. Als je nog sprcifieke vragen hebt, horen we het wel! Alvast veel voorpret :D
 
er is genoeg te doen. de dierentuin van dvur kralove is zowiezo leuk, mooie verblijven veel dieren, de safari valt beetje tegen. verder kun je er ook leuk shoppen. adrspach is ook erg leuk. kan een toeristische route doen die is ook goed te doen met kleine kinderen. er is nog veel meer te doen. kortom jullie zullen jullie niet vervelen.
 
In Vrchlabi zelf heb je ook diverse bezienswaardigheden. Vorige week ben ik in het museum geweest dat tegenover de kerk ligt. Is niet groot maar je kunt er een aardig beeld krijgen over de geschiedenis van Vrchlabi en de omliggende plaatsen.
 
Iets actiefs doen 24/25 juli (omg. Vrchlabi)

Hai tsjechie liefhebbers,

Ik ben deze dagen alleen in de buurt van Virchlabi en vind het leuk om met iemand die daar ook in de buurt zit wat te ondernemen, zoals wandelen of mauntainbiken oid.
Komt het jou uit en lijkt dat je ook leuk dat hoor ik graag van je en kunnen we wat afspreken.

groeten,
Rob
 
Informatie Reuzengebergte gevraagd

wij gaan naar vrchlabi
kan je er ook in de zomer raften
en wie weet iets van steppen in het reuzen gebergte?
ook willen wij paard gaan rijden (wel een rondrit) ga er dan begeleiding mee?
en waar kan je dit doen

b.v.d. groetjes carcoljer
 
als het goed is kan je steppen in splinderluv mlyn. je step gaat dan met de lift naar boven en je moet naar beneden terug steppen. en ik weet niet zeker of je daar in de buurt ergens kunt raften volgens mij niet
 
Deze zomer gaan we naar Vrchlabi.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het weer er dan is in juni?
Ook had ik vernomen dat je een treintocht kan maken met een oude stoomtrein.
Kan ook iemand mij hier meer over vertellen.
Alle andere info is ook welkom, eten, drinken, dagtrips enz.
Gr Danny
 
Het weer in Vrchlabi kan in juni schitterend zijn, maar ook kan het regenen. De nachten kunnen ook behoorlijk koud zijn in die tijd. Eigenlijk is er over het weer niets met zekerheid te zeggen. Vorig jaar heeft het in juni in een paar uur tijd zo hard geregend dat er plaatselijk behoorlijke wateroverlast in de buurt was, maar dezelfde dag scheen de zon weer en was het weer schitterend weer.
 
Goede keuze gemaakt voor een vakantie, er is veel, heel veel te doen maar wat wil je zelf?
Stoomtrein is Tanvald, en soms in Trutnov, maar gebruik de zoekfunctie eens met Stoomtrein.
 
Wij verblijven van 1 tot 6 september in Vrchlabi, is er dan boerenmarkt of is er iets te doen in deze periode ? Een etentje in het fusion restaurant staat reeds op het programma, wie heeft tips ?
 
Bovenaan