Waar is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het is Františkov Char! :top:
Hier een foto vanuit Františkov richting Vysoké NJ. Het was niet helder die dag, maar duidelijk zijn toch wel de witte kerk en hotel-kasteel Větrov.
DSC_0666.jpg
En nu mag Freddy ons vertellen wat hij bedoeld met twee verschillende schrijfwijzes? :denk:
 
Is dit het resultaat, ( en mijn beeld ook ) van het jaarlijks terugkerende Dřevosocháni in Rokytnice??...
Vast wel. Een dergelijk evenement is er ook in Desná waar we onder andere de "geboorte" van dit beeld zagen. Inderdaad, de weeën waren flink lawaaiïg

DSC_0764.jpg

Er zit trouwens een collectief van kunstenaars in Františkov dat allerlei fraaie dingen maakt. Het dorp lijkt wel hun openbare galerie
 

Freddy2005

† In Memoriam
Deze foto's komen ook uit het dorp. Kijk hier Char: rokytnice-info
 

Bijlagen

  • DSC09440 Frantiskov (Large).jpg
    DSC09440 Frantiskov (Large).jpg
    77,8 KB · Bekeken: 2
  • DSC09444 Frantiskov (Large).jpg
    DSC09444 Frantiskov (Large).jpg
    74,8 KB · Bekeken: 1
  • DSC09446 Frantiskov (Large).jpg
    DSC09446 Frantiskov (Large).jpg
    126,3 KB · Bekeken: 2
  • DSC09447 Frantiskov (Large).jpg
    DSC09447 Frantiskov (Large).jpg
    92,4 KB · Bekeken: 3

Freddy2005

† In Memoriam
Over Bratrouchov hadden we het op de meeting i.v.m. een kerkje wat we wel vanuit huis kunnen zien maar alsmaar niet terug vinden tijdens een rondrit, de beelden werden idd ook terloops genoemd.
Dankzij jouw tip weten we nu waar dat kerkje wel staat.:danku:
 

char

† In Memoriam
Geweldig!!!... Ik heb het met mijn hele onderzoeksteam, na een paar dagen bij toeval gevonden!!!...

Zullen we de volgende keer, een wat minder bekende plaats nemen??..:lmfao:..

Frantiskov!!... Volgens mij bestaat het niet eens!!!...

Ja!!.. wel op kaarten,... en een obscure wegenatlas.....

Puur een invulling,... van een nog onontdekt stukje van Tsjechie!!..

Totaal verzonnen!!..

Gewoon,.. een zo genaamd dorp plaatsen,.. op een witte, blinde, vlek op de landkaart...

Daar is toch nog nooit een "normale" toerist geweest??....

______________________________________________
Eeuh!!!.. Sorry!!.. Ik liet mij even gaan!!..
Maar dit soort plaatsen zijn te moeilijk!..

Kunnen we het wat algemener houden??..

Bijvoorbeeld: Het standbeeld van Kukel,...in Praag.

Char.
 
Gewoon,.. een zo genaamd dorp plaatsen,.. op een witte, blinde, vlek op de landkaart...

Daar is toch nog nooit een "normale" toerist geweest??....
Je hebt gelijk Char voor wat betreft de grote van het dorp. Maar dat er nog nooit een toerist geweest is...:stout: Het ligt onder de rook van Rokytnice en Harrachov ligt ook om de hoek, supertoeristisch dus en die beelden zijn wel erg opvallend hoor, daar kun je niet omheen. ;)
 

char

† In Memoriam
Lieve Lina!!...Het was maar een geintje!!... Maar wat ik bedoel, is dat wanneer iemand daar nog nooit in de buurt geweest is, het elk willekeurig dorp(je) zou kunnen zijn....
De nieuwe opgave weet ik ook niet!!.. Maar met een beetje vragen...en een paar hints... kun je heel ver komen.

Dus!!....Grytsje!!.. Staat dat huis in Nova Paka??...

Char.
 
Nee Char, het staat niet in nova paka.. vanaf daar is het ongeveer 35 km recht naar boven en dan zo'n 55 km in een rechte lijn naar links (op een kaart gezien).

Ik heb nog een foto toegevoegd dat in dezelfde plaats is gemaakt, zo'n 800 meter van de vorige foto.. Herken je die foto ook Freddy ??
 

Bijlagen

  • vakantie 2008 008.jpg
    vakantie 2008 008.jpg
    73,6 KB · Bekeken: 9

Freddy2005

† In Memoriam
Nee Char, het staat niet in nova paka.. vanaf daar is het ongeveer 35 km recht naar boven en dan zo'n 55 km in een rechte lijn naar links (op een kaart gezien).

Ik heb nog een foto toegevoegd dat in dezelfde plaats is gemaakt, zo'n 800 meter van de vorige foto.. Herken je die foto ook Freddy ??

Zo is het heel makkelijk te vinden want de afstanden zijn perfekt. De tweede foto is het "zamek" in de bewuste plaats. Er staat echter een veel meer bekend gebouw dat trouwens ook reeds in "Waar is dit ?" langs kwam. En daar weet Cees alles van.
 

char

† In Memoriam
Sorry!!.. wanneer ik vanuit Frantiskov 35 km. naar boven ga, dan ben ik in Polen!!.. En dan 55 km. naar het oosten,... ben ik nog steeds in Polen!!...

Of wordt hier, vanuit Nova Paka bedoeld??...

Char.

Eeuh!!.. laat maar!!.. Net wakker!!.. verkeerd gelezen... Vanuit Nova Paka, dus!!..
 
Bovenaan