Waar is dit?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marianske Lazne.

http://www.danubiushotels.com/press-room/marienbad-press-information/opening-of-the-spa-season-2014

The unveiling of the statues of British King Edward VII and the Austrian Emperor Franz Josef I.

opening_5.jpg
On Sunday 11th May 2014 statues of the British King Edward VII and the Austrian Emperor Franz Josef I were unveiled. They were the two most signifcant visitors in Mariánské Lázně‘s history. This unveiling occured on the 110th anniversary of a meeting that took place between the monarchs in August 1904. These works of art come from the workshop of the Mariánské Lázně patriot Academic Sculptor Vítězslav Eibl.

The unveiling was done in the presence of Archduke Jiří Habsbursk-Lotrinský and Prince Alexandr Galitzin, and an introduction was given by the Town Mayor of Mariánské Lázně, Zdeněk Král.
 

kuurgast

Donateur
Setkání monarchů / Ontmoeting monarchen is gemaakt door sochař Albert Králiček (gebaseerd op de oorspronkelijke ontwerp schetsen van beeldhouwer Vítězslav Eibl).
Het beeld werd gemaakt om de 110e verjaardag vergadering van de Oostenrijkse keizer Franz Josef I en de Engels koning Edward VII., die plaatsvond op 16 augustus 1904 in (hotel Weimar) Mariánské Lázně te herdenken.
De Britse koning Edward VII kuurde meerdere malen in Mariánské Lázně.
 
Zelf heb ik deze beelden nooit in het echt gezien en wist dus niet waar ze stonden. Wat mij echter wèl erg vertrouwd voorkwam, was de achtergrond. Die ken ik in Tsjechië eigenlijk alleen maar van de kuuroorden in West Bohemen. Karlovy Vary viel volgens mij af, dus bleven alleen Frantiskovy Lazne en Marianske Lazne over. Toen even zoeken via internet, en ja hoor! De oplossing is een beetje (meer) van mezelf en een beetje (minder) van Google dus.:)
 
Bovenaan