Vysoke nad Jizerou e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,
Vorige zomer hebben we enorm genoten van onze vakantie, dit jaar weer naar Tjechië, en nu naar Roprachtice ligt 16 km ten westen van Vrchlabi.
Is iemand van jullie hier in de buurt geweest en kan die me vertellen wat er te doen is. We hebben vorig jaar veel aan de tips en ideeën gehad!
groeten, janine
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vorig jaar waren jullie in de buurt van Liberec, maar waar zijn jullie nog geweest ? Als je bij de zoekfunctie Vrchlabi intikt en daar alles leest zal je reeds een hele boel te weten komen. Anders eerst even de vorige bestemmingen mededelen dan weten we iets meer.
 
roprachtice

Wij kennen Roprachtice goed. Het ligt tussen Poniklá en Vysoké. Ga je in de zomer of de winter?
In Roprachtice zelf is niet veel te beleven, maar in Vysoké des te meer. Als je iets meer van je bealngstellingen laat weten en de vraag wat concreter maakt kunnen we het een en ander vertellen.
 
wij zijn vorig jaar ook naar roprachtice geweest,en hadden daar een geweldig huisje,waar hebben jullie je huisje geboekt,mocht het dezelfde zijn dan heb ik nog wel een paar tips,toen wij aankwamen zaten we gelijk 3 uur vast,de plaatstelijke bevolking is oplaatst komen helpen met tractor en sneeuwmachine.
ben dus erg benieuwd waar jullie zitten,en mocht het hetzelfde huis zijn dan mail ik je even wat tips.
ligt er ook aan in welke tijd van het jaar jullie gaan,in de winter kun je prachtig skieen in vysoke nad jizerou
we horen hopelijk nog wel.
Groet Rika
 
Roprachtice en omstreken

Hallo,

Over 2 weken gaan wij naar Roprachtice. We hebben daar een huis gehuurd via happyhome. Normaal zitten wij met de vakantie in Cista (vlakbij Vrachlabi), maar we vonden het wel leuk om dit jaar ergens anders heen te gaan. Nou wil ik graag info hebben over het plaatsje zelf en wat er allemaal is. Ook over plaatsjes in de omgeving. En graag ook info waar we kunnen skieen in de buurt van het plaatsje. Ik hoop graag op info van jullie ben erg benieuwd naar de omgeving.

Groetjes van nancy
 
welk huisje heb je geboekt bij happy home in roprachtice.
we zijn daar vorig jaar ook geweest en ook een huisje van happy home.
mocht het hetzelfde huisje zijn dan heb ik nog een paar zeer kostbare tips.
niet over het huisje want dat is echt super waar wij waren.
ik hoor het wel

heb je een berichtje gestuurd
 
oeps, late reactie

Sorry, ik ben een hele tijd niet op de site geweest, heb opnieuw mijn inlognaam aangevraagd, en gelukkig, ik kon er weer op.
Wij gaan naar het vakantiehuis U STODOLY van Happy home, nummer RG-839
Is dat inderdaad hetzelfde huis waar jullie geweest zijn?
Wij gaan in de zomer , dus hoop ik dat wij er niet uitgetrokken hoeven te worden ....
Nogmaals, sorry voor de late reactie..
Janine
 
benecko of ponikla of roprachtice

Bovengenoemde plaatsen komen bij mij allemaal in aanmerking om op vakantie te gaan in huisje van Happy home.
Wie daar meer info over heeft, graag dus.
Wat ik echter eerst en vooral zou willen weten : wij gaan volgend jaar begin mei voor veertien dagen naar ginds. Ik heb nu een beetje schrik van daar in uitgestorven ski-oorden terecht te komen. Is er ginds toch wat beweging in het voorjaar?
 
wil je in mei nog gaan skien of niet. in het reuzengebergte zijn trouwens ook nog wel andere dingen te doen zoals wandelen en naar plaatsen enzo gaan. als je wil skien zou ik in februari ofzo al gaan.
 
uitgestorven ski-dorp

Hey Noeki, ik wil ginder niet gaan skieën maar gewoon wandelen.
Ik heb alleen schrik van in een soort uitgestorven skioord terecht te komen. Daarmee bedoel ik : dorp of stad met alleen skihotels die dan op vakantie zijn na hun topseizoen. Een dorp of stad waar bijna geen plaatselijk leven is buiten het skiseizoen. Waar geen plaatselijke beenhouwer, bakker, supermarkt of cafeetje is... IK zoek een gezellig dorpje, gezellig huisje met mooi uitzicht ...Begrijp je wat ik bedoel?
 
Roprachtice zelf is erg stil maar het vlakbij gelegen Vysoké nad Jizerou is een leuk en levendig stadje van waaruit je mooie wandelingen kunt maken en andere activiteiten kunt ondernemen. Vanuit Vysoké heb je prachtige uitzichten en de faciliteiten die je zoekt zijn er allemaal.
 
Tabor is een aanduiding die mij eerlijk gezegd niets zegt. Ik zoek informatie over Vlastibor in de buurt (ongeveer 5 kilometer) van Zelezny Brod.

De informatie die ik hoop te vinden gaat over het plaatsje, of de omliggende plaatsjes, zelf. Over grotere plaatsen in de buurt en het Reuzengebergte is al veel te vinden op dit forum en het internet.
 
Bovenaan