Vysoke nad Jizerou e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zelezny Brod vond ik een beetje een ongezellige stad maar veel andere steden en plaatsen in de buurt van zoals Jablonec nad Nisou, Vysoké nad Jizerou, Harrachov, Rokytnice nad Jizerou vind ik leuker en zijn meermalen besproken.

Wie weet komt er nog iets meer specifiek over Vlastiboř, okres Jablonec nad Nisou
 
Dat is vrij eenvoudig op te zoeken:

Mapy schreef:
Vlastiboř - obecní úřad
Správní úřad
Vlastiboř 102
468 22

Tel.: +420 483 385 050

Více informací
Popis:
První písemná zpráva pochází z roku 1627. Obec se nachází v nadmořské výšce 680 metrů. Na území žije 118 obyvatel.

Otevírací hodiny:
Pondělí 14:00 - 18:00
Úterý —
Středa —
Čtvrtek —
Pátek 14:00 - 18:00
Sobota —
Neděle —

Blijkbaar zijn er toch een paar mensen vertrokken of overleden sinds Jaco zijn informatie heeft ingewonnen of is juist deze info achterhaald. Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat over deze piepkleine gemeente weinig bekend is onder onze leden
 
Inderdaad, ik heb niet het meest actuele inwonersaantal aangegeven. Maar ach, wat is het balang hiervan.

Misschien als wij aankomende zomer in dit gehuchtje zijn geweest kan ik het een en ander aanvullen met nuttige informatie.
 
Dat valt gewoon onder de noemer 'humor', Freddy. Dat jij dat niet snapt, is trouwens ook humoristisch. :oeps:

Jaco zal ongetwijfeld weten dat een dergelijk gehucht alles is behalve mondain. Ik vond het wel leuk gevonden. :lmfao:
 
Wat is er te doen in/rond Vysoke nad Jizerou?

Hoi hoi

Ik zal er wel weer helemaal over heen lezen, maar wie heeft er tips om te doen in de deze regio.

We gaan 2 weken naar Tsjechie en dus weer lekker aan de wandel gaan en wat zoal.

Alvast bedankt
 
In de stad ( toepasselijker zou dorp zijn) Vysoké zelf is in de zomer niet zo heel veel te doen, er zijn wat winkeltjes, restaurantjes, een klein museum, kroegen en je kunt er ook nog een balletje gooien, bowlen dus. Maar het Reuzengebergte ligt aan je voeten, wandel en fietstochten (ook vanuit het dorp) in overvloed, genoeg suggesties voor weken plezier. Zoek inderdaad eens onder Reuzengebergte en kijk naar waar je interesse naar uitgaat. Veel plezier! :zwaai:
 
Misschien als wij aankomende zomer in dit gehuchtje zijn geweest kan ik het een en ander aanvullen met nuttige informatie.

Vlastibor is zoals al eerder gemeld een klein dorp of buurtschap. Ideaal voor de rustzoeker.

Voor de dagelijkse boodschappen of vertier ben je aangewezen op de wat grotere plaatsen in de omgeving. Reistijd met de auto vanaf 20 minuten.

In juli wordt de jaarlijkse rally gereden. Dit hield voor ons is dat Vlastibor letterlijk van de buitenwereld is afgesloten voor die dag. Ondanks de lange rit kregen we dit er gratis bij op onze aankomstdag. Voorals de Tsjechische oldtimersrace was een lust voor het oog.

Geregeld wordt er in een nabijgelegen dorp / stadje een disco-inn georganiseerd. Het leek ons uitermate geschikt voor onze opgroeiende pubers. Gelukkig kwamen we er tijdig achter dat dit een feestavond voor de 18+ mannen was. Een alternatief was nodig.

Al met al twee heerlijke weken gehad in Vlastibor en omgeving.
 
Bovenaan