Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

David Jarolim heeft zijn contract bij Hamburger SV verlengd tot medio 2012. De 29-jarige aanvoerder van HSV is bezig aan zijn zesde seizoen in Hamburg.

"Ik ben heel blij dat David blijft, hij is een voorbeeld voor de anderen", aldus trainer Martin Jol dinsdag. De Tsjechische voetballer reageerde zelf ook verheugd op zijn nieuwe contract, dat hem naar verluidt op jaarbasis 2 miljoen euro oplevert. "Ik ben hier erg gelukkig en wil me graag nog verder verbeteren.''

Voetbalprimeur.nl
 
Tsjechië praat met Grant

Tsjechië hoopt in Avram Grant de nieuwe bondscoach te vinden. Vertegenwoordigers van de Israëlier spreken met de Tsjechische voetbalbond, zo bevestigt de president van de voetbalunie.
Onlangs werd Petr Rada ontslagen wegens teleurstellende resultaten in de WK-kwalificatiereeks. Momenteel staat Tsjechië vierde in WK-kwalificatiepoule drie met acht punten uit zes duels en vijf punten achter koploper Noord-Ierland.

Daarom wordt nu gezocht naar een nieuwe bondscoach. Naast Grant wordt ook de Zweed Sven Göran Eriksson genoemd. Deze twee namen leidden tot kritiek onder fans, die liever een Tsjechische coach aan het roer zien.

Desondanks praat de bond wel met Grant. "Deze informatie kan ik bevestigen. We hebben met een officiële vertegenwoordiger van meneer Grant gesproken", zegt de voorzitter van de Tsjechische voetbalbond tegen Sky Sports.

Grant zit zonder baan sinds hij vorig jaar ontslagen werd bij Chelsea. Hij volgde eerder dat seizoen José Mourinho op bij de miljoenenformatie en leidde de Londenaren naar de Champions League-finale. Na dit verlies werd hij, samen met assistent Henk ten Cate, op straat gezet.

Voetbalprimeur.nl
 
vanavond een hele mooie wedstrijd, Sparta tege Banik, ik ga der waarschijnlijk heen even snel een kaartje regelen
:)

als sparta wint, waarr ik natuurlijk van uit ga want banik is drama de laatste paar weken, dan is het 'grote gat' tusse slavia en sparta nog maar 5 punten!!!

SParta vladci PRAHA
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechië vindt nieuwe bondscoach

Frantisek Straka is benoemd tot bondscoach van het Tsjechische voetbalelftal. De 50-jarige Straka volgt de vorige maand ontslagen Petr Rada op.

Straka droeg zelf 35 keer het nationale voetbalshirt van Tsjechië. Hij stond bekend als een keiharde verdediger en speelde onder meer voor Borussia Mönchengladbach en Hansa Rostock. Sinds 1991 is hij trainer; hij leidde clubs uit Tsjechië, Duitsland en Oostenrijk. Straka's laatste club was OFI Kreta.
De nieuwe bondscoach moet Tsjechië aan broodnodige punten helpen in de kwalificatie voor het WK in 2010. De nationale ploeg bezet in groep 3 de vierde plaats achter Noord-Ierland, Slowakije en Polen.

telesport.nl

fotbal.idnes.cz

70697-article-tvoss.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Straka zet deur open voor zestal

De nieuwe Tsjechische bondscoach Petr Straka lijkt meer vergevingsgezind te zijn dan zijn voorganger en naamgenoot Petr Rada. Die zette Tomas Ujfalusi, Milan Baros, Radoslav Kovac, Martin Fenin, Marek Matejovsky en Václav Sverkos buiten de Tsjechische selectie vanwege een incident na afloop van de met 1-2 verloren interland tegen rivaal Slowakije. Het zestal werd door een nationale krant gespot in het bijzijn van enkele prostituees.

Bij zijn aanstelling liet de oefenmeester de mogelijkheid voor een terugkeer open. "Het is menselijk om iemand te vergeven. Als zij kunnen toegeven dat ze een fout hebben gemaakt, zou dat alvast een positief signaal zijn", aldus Straka. "Ik sluit in ieder geval niets uit."

Over het incident ontstond veel oproer in Tsjechië. Zo ontkende aanvaller Vaclav Sverkos van het Franse FC Sochaux ook maar enigzins betrokken te zijn.

voetbal24.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky eindelijk fit

Tomas Rosicky heeft donderdag voor het eerst in zestien maanden voluit meegetraind met de selectie van Arsenal. De Tsjechische middenvelder is eindelijk fit maar erkende bij zijn rentree op het veld zenuwachtig te zijn geweest. Rosicky stond sinds januari 2008 buitenspel door blessures aan een knie en een hamstringpees.

„Ik ben dolgelukkig dat ik weer mee kon doen”, liet hij op de website van de Londense club weten. „Ik was best wel gespannen. Als je er zo lang uit bent geweest, weet je niet wat je kunt verwachten. Ik had geen idee of ik nog hetzelfde spelgevoel zou hebben als in het verleden, maar het ging geweldig. Ik heb alles meegedaan met de rest.”
Arsenal nam Rosicky in 2006 over van Borussia Dortmund. In zijn eerste seizoen in Engeland kwam hij to 23 wedstrijd en scoorde daarin drie keer.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slavia Praag is derde keer kampioen in Tsjechië

Slavia Praag heeft zich maandag met een 1-3 zege bij hekkensluiter Viktoria Zizkov verzekerd van de titel in Tsjechië. Met nog twee speeldagen te gaan heeft Slavia acht punten voor op Sparta Praag.

Het is de zeventiende landstitel voor Slavia, de tweede op rij. Ook in 1996 was de club al eens kampioen van Tsjechië. In het voormalige Tsjechoslovakije ging Slavia veertien keer met de titel aan de haal.

In de Champions League start Slavia in de derde voorronde.

standaard.be
 
Roman Bednar kwam dit seizoen in 26 competitiewedstrijden in actie voor West Bromwich Albion en lijkt op dit aantal te blijven steken. De Tsjech is door zijn werkgever geschorst wegens vermeend drugsgebruik. “We onderzoeken de zaak”, laat de hekkensluiter van de Premier League weten in een officiële verklaring.

West Bromwich baseert zich op een bericht uit News of the World. De Engelse krant schreef onlangs dat Bednar drugs had gekocht om de overwinning op Wigan Athletic van vorig weekend te vieren. Bij The Baggies denkt men niet dat dit bericht op lucht gebaseerd is en de club heeft besloten om Bednar een (tijdelijke) schorsing op te leggen.

De 26-jarige aanvaller is bezig aan zijn tweede jaar bij West Bromwich en maakt voornamelijk zijn speelminuten als invaller. In totaal speelde hij tot dusver 55 competitieduels voor de club, waarin hij achttien maal wist te scoren. Dit seizoen hebben West Bromwich en Bednar het moeilijk: verliezen van Liverpool betekent degradatie.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kucera en Djokic terug naar Club Brugge

Dusan Djokic en Milan Kucera worden op 22 juni terug in Brugge verwacht voor de start van het nieuwe seizoen. De Tsjechische verdediger speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij Sparta Praag en Jablonec, de Servische spits werd verhuurd aan Omonia Nicosia.

Sportmanager Luc Devroe geeft wel aan dat een vertrek van beide spelers nog mogelijk is. "Er kunnen zich nog geïnteresseerde ploegen melden", vertelt hij in Het Nieuwsblad.

Stepan Kucera (25) arriveerde in de zomer van 2007 in Brugge. Na een sterke voorbereiding deemsterde hij volledig weg. Dit seizoen keerde hij op uitleenbasis terug naar Tsjechië.

Dusan Djokic (29) kon Brugge nooit helemaal overtuigen. De krachtige spits bleef anderhalf jaar in Brugge, maar werd afgelopen winter toch verhuurd aan het Cypriotische Nicosia.

extravoetbal.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Revalidatie Zitka verloopt niet volgens plan

Anderlecht kan de komende maanden geen beroep doen op Daniel Zitka. De revalidatie van de doelman verloopt niet volgens plan, zo meldt de Tsjech op zijn persoonlijke website. De competitiestart komt dan ook te vroeg voor de international.

Zitka moest tot zijn frustratie vanaf de zijlijn toekijken hoe zijn ploegmakkers ten onder gingen in de testwedstrijden tegen aartsrivaal Standard, maar de Tsjech blijft ook na de nederlaag sportief. "Standard is kampioen. Ik heb geen moeite om te zeggen dat het een verdiende winnaar is van deze competitie", aldus Zitka. "We moeten er wel voor zorgen dat we volgend jaar daar staan waar we thuis horen, namelijk op de eerste plaats!"

voetbalkrant.com

danielzitka.com
 

Freddy2005

† In Memoriam
Frisse wind bij Tsjechië

Zoals verwacht verjongt de nieuwe Tsjechische bondscoach Frantisek Straka flink. De oefenmeester riep voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Malta van komende week maar liefst elf debutanten op.

Een van de nieuwelingen is verdediger Jan Simunek. Hij werd afgelopen weekend met zijn club Wolfsburg kampioen van Duitsland. Een andere opvallende naam is die van Tomas Hübschmann. De verdediger van UEFA Cup-winnaar Shakhtar Donetsk speelde zijn laatste interland voor Tsjechië in 2005.

Hübschmann is tevens de meest ervaren speler in de selectie. Hij speelde in totaal 20 interlands. Op Hübschmann en verdedigers Zdenek Pospech en Michal Kadlec na, speelde niemand in de selectie meer dan tien interlands.

Straka volgde begin mei Petr Rada op, die moest vertrekken vanwege teleurstellende resultaten. Zo werd thuis met 2-1 van aartsrivaal Slowakije verloren. Volgens de Tsjechische media had niet alleen de bondscoach maar ook de selectie zijn langste tijd wel gehad, iets wat Straka onderstreept met zijn selectie.

voetbal24.nl
 
De volledige selectie:

Doel: Tomas Grigar (Teplice), Zdenek Zlamal (Slovan Liberec)

Verdediging: Erich Brabec (Slavia Praag), Roman Hubnik (Sparta Praag), Tomas Hübschman (Shakhtar Donetsk), Michal Kadlec (Bayer Leverkusen), David Limbersky (Plzen), Martin Klein (Teplice), Zdenek Pospech (FC Kopenhagen), Jan Simunek (VfL Wolfsburg)

Middenveld: Petr Benat (Ceske Budejovice), Jaroslav Cerny (Slavia Praag), Martin Fillo (Viking FK), Daniel Kolar (Plzen), Daniel Pudil (Racing Genk), Radek Sirl (Zenit Sint-Petersburg)

Aanval: David Lafata (Jablonec), Lukas Magera (Politehnica Timisoara), Tomas Necid (CSKA Moskou) en Michal Papadopulos (Mlada Boleslav).



Ik vind dit nogal gewaagd, maar zo zie je meteen wel nieuw talent...
Ik ben het wel goed dat Hubschmann er weer in zit, dat is een goede..
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved wijst laatste Juve-aanbod af en vertrekt

Pavel Nedved houdt het dan toch echt voor gezien in Turijn. Juventus kon de 36-jarige Tsjech met een laatste aanbod niet over de streep trekken.

Nedved had al in februari zijn afscheid aangekondigd. In de wetenschap dat hij dat een jaar geleden ook had gedaan, probeerde Juventus hem te verleiden tot een extra seizoen. De Oude Dame deed nog een laatste poging Nedved op andere gedachten te brengen. De Tsjechische oud-international wees het aanbod af en speelt zodoende zondag tegen zijn oude club Lazio Roma zijn laatste wedstrijd voor Juventus.

'Na acht seizoenen met Juventus is de tijd aangebroken alles fans, medespelers en de club vaarwel te zeggen', aldus Nedved in een perscommuniqué. 'Ik wil ze bedanken voor alle steun door de jaren heen.'

Toch verdwijnt Nedved mogelijk niet van de velden. 'Ik heb al veel aanbiedingen gekregen uit Italië en het buitenland', sloot zaakwaarnemer Mino Raiola niet bij voorbaat de deur. 'Maandag ga ik over mijn toekomst nadenken', voegde Nedved daaraan toe.

vi.nl
 
'Nedved boos over vernederend aanbod Juve'

Pavel Nedved is teleurgesteld in Juventus, dat hem slechts een prestatiecontract aanbood voor het komende seizoen. Daarom besloot de Tsjech de club deze zomer te verlaten.
Italiaanse media schrijven dat Nedved open stond voor een langer verblijf in Turijn, maar boos en teleurgesteld is door de aanbieding die Juventus hem deed. De Bianconeri wilden niet verder gaan dan een prestatiecontract voor één seizoen, waarbij de 36-jarige middenvelder betaald zou worden naar het aantal minuten dat hij zou maken.

Nedved en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola ervoeren de aanbieding als beledigend. De routinier staat daarom open voor interesse van andere clubs. "Vanaf maandag gaan we naar Pavels toekomst kijken", zegt Raiola tegen Sky Italia. "Talloze clubs vanuit binnen- en buitenland hebben bij mij naar hem geïnformeerd."

SS Lazio, waar Nedved eerder speelde en waartegen hij zondagmiddag zijn laatste duel voor Juventus speelt, zou één van die ploegen zijn. "Maar pas na de wedstrijd ga ik over volgend seizoen nadenken", bezweert de voormalig winnaar van de Gouden Bal.

Voetbalprimeur.nl
 
Nedved maakt einde aan lange carrière

Achttien jaar was hij actief op het hoogste niveau, maar nu vindt Pavel Nedved het welletjes. De Tsjech maakte zondag bekend met profvoetbal te stoppen.
"Het is een mooie dag voor mij en ik wil iedereen bedanken, de fans, de club", vertelde de 36-jarige middenvelder van Juventus na afloop van de 2-0 zege op zijn oude werkgever SS Lazio. "We hebben een goed seizoen achter de rug en ik kan met een gerust hart afscheid nemen. Nu stop ik definitief en ga ik meer tijd aan mijn familie besteden."

Nedved maakte in het seizoen 1991/92 zijn debuut in het professionele voetbal. Met zijn spel bij Dukla Praag maakte hij direct indruk op stadsgenoot Sparta Praag, waar hij vier jaar speelde. Lazio haalde hem voor vijf jaar naar Italië, waarna hij zijn loopbaan in 2001 vervolgde bij Juventus. Voor die club, die Lazio ruim veertig miljoen euro betaalde, speelde hij in totaal 247 competitieduels (51 doelpunten).

Voetbalprimeur.nl
 
Raiola wil dat Nedved carrière voortzet

De zaakwaarnemer van Pavel Nedved hoopt dat zijn speler terug zal komen op zijn beslissing om definitief te stoppen met het spelen van betaald voetbal. Mino Raiola schermt daarbij met interesse van meerdere clubs van over de gehele wereld.
De 37-jarige middenvelder maakte zondag na de competitiewedstrijd tegen Lazio Roma bekend te stoppen als actieve voetballer. De Tsjech was in totaal achttien jaar te zien op de velden waar betaald voetbal werd gespeeld.

De zaakwaarnemer van de speler wil van een definitief afscheid echter niets weten. "Ik hoop niet dat dit het einde van zijn carrière zal zijn. Ik wil alles doen zodat hij verder zal gaan. Hij moet niet stoppen op dit moment. Hij is in dezelfe vorm als toen hij werd uitgeroepen tot beste speler van Europa", aldus Raiola tegenover het Tsjechische Deniksport.

Een terugkeer naar Lazio Roma is volgens de zaakwaarnemer niet uit te sluiten. "Waarom niet. Acht jaar geleden kwam hij uit voor Lazio en daarna vertrok hij naar Juventus. Er zijn meerdere clubs die interesse toonden, onder andere vanuit de Verenigde Arabische Emiraten, Amerika, Spanje, Engeland en Italië. We zullen het zien."

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht blijft Ondrej Mazuch volgen

De 20-jarige Ondrej Mazuch is nog niet uit beeld verdwenen bij Anderlecht. De Brusselaars sturen een delegatie naar de belofteninterland tussen San Marino en Tsjechië om Mazuch nog een keer aan het werk te zien.

Deze Tsjechische verdediger geldt als een grote belofte van het Tsjechische voetbal en stapte anderhalf jaar geleden voor 2,8 miljoen euro van FC Brno over naar Fiorentina. In Firenze komt de verdediger echter weinig aan spelen toe.

Sparta Praag zou interesse hebben hem opnieuw naar Tsjechië te halen, maar Anderlecht geniet zijn voorkeur.

voetbalbelgie.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Necid schiet Tsjechië naar overwinning

De vriendschappelijke interland tussen Tsjechië en Malta is geëindigd in een 1-0 overwinning voor de Tsjechen. Tomas Necid maakte de enige en dus winnende treffer in een ietwat mat duel.

Frantisek Straka maakte zijn debuut als bondscoach van Tsjechië. Het team van Straka had met ruimere cijfers moeten winnen, maar de aanvallers hadden het vizier niet op scherp staan.

Malta kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit en dat resulteerde in twee kansen voor invaller Kevin Sammut. De Maltees stuitte echter tot tweemaal toe op keeper Zdenek Zlamal. Necid maakte vlak voor tijd de toch onverwachte openingstreffer en schoot Tsjechië zodoende naar een overwinning.

Tsjechië staat, met nog vier duels op het programma, vierde in de WK-kwalificatiepoule. Koploper Noord-Ierland staat op vijf punten afstand, maar speelde wel een wedstrijd meer. Malta staat in haar groep op een roemloze laatste plaats.

goal.com
 
Bovenaan