Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
Nedved gaat stoppen

bron : http://www.nu.nl/sport/1923977/nedved-stopt-met-voetballen.html

Nedved stopt met voetballen

Uitgegeven:26 februari 2009 13:31
Laatst gewijzigd:26 februari 2009 13:32

TURIJN - Pavel Nedved is bezig aan zijn laatste seizoen als profvoetballer.

m1bzv5xass27.jpg

Dat maakte de 36-jarige Tsjechische middenvelder woensdag bekend na de nederlaag met zijn club Juventus bij Chelsea (0-1) in de Champions League.
''Ik stop na dit voetbalseizoen. De prestaties in de competitie en Europa kunnen mijn beslissing niet beïnvloeden'', aldus Nedved.

pixel.gif

Nedved speelt sinds 2001 voor Juventus. Daarvoor kwam hij uit voor Lazio Roma, Sparta Praag en Dukla Praag. In 2002 en 2003 won Nedved met Juventus de Italiaanse landstitel. Ook speelde de middenvelder 91 interlands voor Tsjechië.

© ANP
 

Freddy2005

† In Memoriam
Brückner stapt op bij Oostenrijk

Karel Brückner stapt per direct op als bondscoach van Oostenrijk. De Tsjechische trainer had een telefonisch onderhoud met de nieuwe bondsvoorzitter Leo Windtner, maar kwam tijdens het gesprek tot de conclusie dat het beter was de samenwerking stop te zetten.

De 69-jarige coach heeft zeven interlands op de bank gezeten, sinds zijn aantselling in juli 2008. Hij begon verrassend met overwinningen op Frankrijk en Litouwen, maar speelde in oktober met 1-1 gelijk tegen de Faroer Eilanden.

telesport.nl


idnes.cz
 
Pavel nedved, kom naar Sparta Praag, en scoor in de derby een dikke Hattrick:D:D, we hebbe je nodig!!

maarja, waarschijnlijkz al hij wel een jaar rust nemen en dan coach trainer worden van de jeugdopleiding van juve:(
 

Freddy2005

† In Memoriam
FC Barcelona denkt aan Petr Cech

FC Barcelona zou volgens Tsjechische media geïnteresseerd zijn in Petr Cech. Dat zegt Pavel Zika, de manager van de Chelsea-doelman. "We weten van de belangstelling van FC Barcelona", zegt Zika. "Een transfer wordt echter een heikele zaak, want Chelsea is op dit moment niet van plan zijn doelman van de hand te doen."

Cech ligt bij de 'Blues' nog vast tot 2013. Het contract van Victor Valdes, die bij Barça tussen de palen staat, loopt in de zomer van 2010 af. (lpb)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Blessure Pavel Nedved blijkt mee te vallen

De blessure die Pavel Nedved in het Champions League-duel met Chelsea opliep blijkt mee te vallen. De routinier, uitkomend voor Juventus, moest al na elf minuten het strijdtoneel verlaten, maar na onderzoek is gebleken dat de blessure niet al te ernstig is.

Aanvankelijk werd gedacht dat de Tsjech een rib had gebroken. Het blijkt echter om een kneusing te gaan. Het herstel zal van dag tot dag worden bekeken.

Juventus kon in de achtste finales geen potten breken tegen Chelsea. Nadat het eerder in Londen 1-0 werd, kon De Oude Dame ook dit keer geen winst boeken. In een harde wedstrijd werd het 2-2.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rentree Rosicky opnieuw vertraagd

Het geduld van Tomas Rosicky wordt op de proef gesteld. De Arsenal-middenvelder heeft zijn rentree opnieuw moeten uitstellen.

Manager Arsène Wenger spreekt van een kleine terugslag. 'Hij ligt er weer een paar weken uit', aldus de Franse coach op de website van Arsenal. 'We moeten nog wat meer geduld hebben. Twee weken geleden meldde ik dat hij de training weer zou gaan hervatten. Dat is niet het geval. Dat gebeurt pas over een paar weken.'

De 29-jarige Rosicky staat sinds januari 2008 aan de kant met een hamstringblessure. Vaak gloorde een rentree, maar de Tsjechische international kreeg steeds problemen nadat hij zijn trainingsactiviteiten had opgevoerd.

vi.nl
 
Rosicky maakt geen drama van terugslag

Tomas Rosicky is niet teneergeslagen door de nieuwe terugslag in zijn revalidatie. De middenvelder van Arsenal is allang blij dat de blessure niet zijn kwetsbare hamstring heeft getroffen.
"Deze tegenslag is jammer, maar ik maak er geen drama van. Ik ben bijna weer fit", zegt Rosicky tegen Sky Sports. De Tsjechische spelmaker speelde sinds januari 2008 geen minuut meer voor The Gunners door een slepende hamstringblessure.

Rosicky was vorige week dicht bij zijn rentree op de groepstraining, maar een liesblessure weerhield hem daarvan. "Zonder mijn liesprobleem had ik alweer getraind", bevestigt de technicus. "Ik ben alleen maar blij dat mijn hamstring alle oefeningen goed doorstaat. Over mijn lies maak ik me weinig zorgen."

Trainer Arsène Wenger verwacht Rosicky over twee weken alsnog op de training. "Ik heb er ontzettend veel zin in", reageert de speler. "De afgelopen maanden heb ik weleens gedacht dat ik nooit meer zou spelen. Gelukkig ben ik weer bijna fit."
 

Marcel

Moderator
Tsjechische trainer Brückner stopt

Uitgegeven:18 maart 2009 12:15
Laatst gewijzigd:18 maart 2009 12:22

PRAAG - De Tsjechische voetbaltrainer Karel Brückner heeft om gezondheidsredenen zijn carrière beëindigd. De 69-jarige oefenmeester stapte begin deze maand op als bondscoach van Oostenrijk.

m1bztutaw62r.jpg


Woensdag liet hij in een Tsjechische krant weten dat hij geen nieuwe baan gaat zoeken.
''Mijn gezondheid en mijn leeftijd zijn mijn handicap geworden'', verklaarde Brückner. De Tsjech werkte 35 jaar als voetbaltrainer. Tussen 2001 en 2008 was hij bondscoach van zijn vaderland.

Kwalificatie
Het Nederlands elftal moest in de kwalificatie voor het EK 2004 en WK 2006 de strijd aangaan met Tsjechië. Op het Europees kampioenschap in Portugal won de ploeg van Brückner in de groepsfase van Oranje.
De grijze voetbalprofessor werd zeven keer gekozen tot trainer van het jaar in zijn land.
Brückner volgde na het EK 2008 Joseph Hickersberger op als bondscoach van Oostenrijk. Hij hield het daar slechts zeven wedstrijden vol.

© ANP
 

Freddy2005

† In Memoriam
Filip Chlup mag vertrekken bij RBC

Filip Chlup mag weg bij RBC. De Tsjechische middenvelder komt in Roosendaal amper aan voetballen toe. Tot nu toe kwam hij pas negen wedstrijden in actie.

Chlup heeft bij RBC nog een doorlopend contract tot en met de zomer van 2010. Als Chlup geen nieuwe club vindt, mag hij bij RBC blijven. Maar hij hoeft niet te rekenen op veel speeltijd. Chlup werd in de zomer van vorig jaar aangetrokken van FC Brno. Die club komt uit op het hoogste niveau in Tsjechië.

omroepbrabant.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Besluit Nedved is niet definitief

Pavel Nedved draait de beslissing om aan het einde van het seizoen te stoppen mogelijk nog terug. De zaakwaarnemer van de 36-jarige spelmaker van Juventus heeft dat gezegd. "Uiteindelijk zou hij zijn beslissing nog wel eens terug kunnen draaien", aldus zaakwaarnemer Mino Raiola.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Doelman Cech beste Tsjechische voetballer van 2008

Petr Cech, de doelman van de Engelse voetbalclub Chelsea, is vandaag in Praag verkozen tot beste Tsjechische voetballer van 2008. Hij haalde het na een referendum dat gehouden werd onder spelers, trainers, officials en journalisten.

De 26-jarige Cech haalde het voor middenvelder Pavel Nedved (Juventus) en verdediger Tomas Ujfalusi (Atletico Madrid). De doelman van de 'Blues' en de Tsjechische nationale ploeg werd ook al in 2005 uitverkozen tot beste Tsjechische speler. Karel Jarolim, de coach van landskampioen Slavia Praag, werd trainer van het jaar. (afp/adv)

Uitslag:
1.Petr Cech(Chelsea/Eng) 508 ptn
2. Pavel Nedved(Juventus/Ita) 451
3. Tomas Ujfalusi (Atletico Madrid/Spa) 379
4. Marek Jankulovski (AC Milan/Ita) 288
5. Radek Sirl (Zenit St-Petersburg/Rus) 212

ROU29f148_cech1.JPG


idnes.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kwalificatiewedstrijden WK voetbal 2010

Tsjechië-Slowakije 1-2

Halverwege de eerste helft zette Stanislav Sesták de bezoekers op voorsprong door met links van acht meter raak te schieten. Martin Skrtel zorgde ervoor dat beide ploegen na een half uur spelen weer gelijk stonden. De verdediger van Liverpool passeerde zijn eigen doelman Jan Mucha na storend werk van voormalig Ajacied Zdenek Grygera. Erik Jendrisek maakte in de 83ste minuut de winnende treffer, waardoor de burenstrijd in het voordeel van Slowakije werd beslist. Slowakije blijft tweede met één punt achterstand op Noord-Ierland, maar heeft wel twee wedstrijden tegoed.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Pers uit Tsjechië wil dat bondscoach Rada vertrekt

De pers uit Tsjechië wil dat bondscoach Petr Rada zijn koffers pakt en het team onmiddellijk verlaat. Het WK kunnen de Tsjechen misschien wel op hun buik schrijven na de 1-2 nederlaag tegen Slowakije van afgelopen woensdag.

Volgende week vergadert de Tsjechische voetbalbond over Rada’s positie. De media weet wel wat er moet gebeuren: ‘Petr Rada, het is tijd om te gaan,’ zette dagblad Dnes donderdag de toon. ‘Het is makkelijker om water te vinden in de Sahara dan enige lijn in het Tsjechische systeem’, was de conclusie dan die krant.

De krant Sport vindt dat er ook in het bestuur van de bond koppen moeten rollen. ‘Zoniet, dan is het gedaan met het Tsjechische voetbal.’ Blesk, een tabloid, ging een stap verder: ‘Rada, je brengt onze natie te schade.’
 
Ujfalusi stopt als international wegens schandaal

Gelezen op nu.nl

PRAAG - De aanvoerder van het Tsjechische nationale voetbalelftal, Tomas Ujfalusi, stopt als international nadat hij vorige week werd gefotografeerd in het gezelschap van een aantal prostituees.
m1cz4vfaueaw.jpg

De pikante foto's werden in twee Tsjechische tabloids afgedrukt.

Ujfalusi vermaakte zich samen met een paar andere internationals met een aantal meisjes na de nederlaag in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Slowakije.

De 31-jarige voetballer van Atletico Madrid is getrouwd met een voormalig Miss Tsjechië.

''Ik stop als international vanwege de huidige situatie rond het Tsjechische elftal en in de Tsjechische media'', aldus Ujfalusi in een verklaring. Hij kwam 78 keer uit voor zijn land.

Tsjechië kan zich alleen in theorie nog plaatsen voor het WK in 2010.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Bezem door nationale ploeg Tsjechië

Bonje in het Tsjechische nationale voetbalelftal. De voetbalbond heeft bondscoach Petr Rada ontslagen en nog eens zes spelers per direct op non-actief gezet wegens een gebrek aan discipline. Zij werden na de 2-1-nederlaag vorige week tegen Slowakije betrapt met prostituees aan hun arm. De foto's verschenen in twee Tsjechische tabloids.

Aanvallers Milan Baros, Martin Fenin en Vaclav Sverkos, middenvelders Radoslav Kovac en Marek Matejovsky en verdediger Tomas Ujfalusi hoeven zich voorlopig niet te vertonen bij het nationale elftal.
Van Ujfalusi werd woensdag eerder al bekend dat hij stopt als international nadat hij vorige week werd gefotografeerd in het gezelschap van een aantal prostituees.
Op 1 april verloor Tsjechië in eigen land met 2-1 van Slowakije. Het WK 2010 in Zuid-Afrika is daardoor ver weg voor de Tsjechen.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische topper krijgt geen winnaar

Slavia Praag kan het kampioenschap in Tsjechië vrijwel niet meer ontlopen. Het gat met Sparta Praag is elf punten en alleen een wonder voorkomt een nieuwe landstitel.

Vandaag stonden beide ploegen tegenover elkaar. Sparta Praag kwam na ruim een half uur spelen op voorsprong via Hubnik. Drie punten leverde het doelpunt echter niet op, want acht minuten voor tijd kwam Slavia Praag terug. Janda scoorde en zorgde ervoor dat de competitie zo goed als zeker beslist is.

elfvoetbal.nl
 
Ajax-beul na anderhalf jaar terug bij Slavia Praag

16/04/2009 14:41
Stanislav Vlcek maakt komende zomer de overstap van Anderlecht naar Slavia Praag. De 33-jarige aanvaller keert zo terug bij de club die hij in januari 2008 verliet.

Voor de ploeg uit Brussel speelde Vlcek 27 competitiewedstrijden, waarin hij tien keer scoorde. Anderlecht had in een eerder stadium al aangegeven dat het aflopende contract met de veertienvoudige international niet verlengd zou worden.

De spits was begin vorig seizoen in hoge mate verantwoordelijk voor de eliminatie van Ajax in de voorronde van de Champions League. In Praag, waar Slavia de Amsterdammers met 2-1 versloeg, nam Vlcek beide Tsjechische goals voor zijn rekening.

VI.nl
 
Bovenaan