Valasske Mezirici

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

op donderdag 28.10 ga ik een vriendin bezoeken in valasske Mezirici,zal de eerste x zijn dat ik daar kom... Weet iemand iets meer over dit stadje? wat te bezichtigen is enz? de goeie hospodas?
 
stef schreef:
dankzij vasek weet ik nu waarom ze op 28 geen school hebben die dag... .
Hospoda's zijn hopelijk open
grin.gif


http://www.valmez-city.cz/lang/eng/profil.htm
 
De plaats die net verderop ligt, is wel interessanter: Roznov pod Radhostem, als je daar bent kan je het openluchtmuseum bekijken. Die vriendin zal het wel al zoveel keer hebben gezien, maar wij vonden 't mooi.
En Valasske Mezirici zelf: ben er doorheen gereden, zag geen reden om te stoppen. Heeft een grote melkfabriek.
 
Geachte Bartiku,
Valasske Mezirici heeft een schitterend oud centrum met de welbekende gekleurde gevels op een plein, zie ook de foto's van Tatrafan op dit Forum, dus niet zo kort door de bocht met je opmerkingen als je er geen weet van hebt. Wat betreft Roznov heb je gelijk!! In de omgeving zijn zowiezo vele leuke plaatsen en veel natuurschoon! Dus Stef heel veel plezier daar
laugh.gif
 
kom maar rond de middag toe daar....(en snachts weer vertrekken naar pardubice) tijd is beperkt.... .
vasek:open hospodas...prachtig...,en tesamen ene pivo drinken met radka...wa moet ne mens nog meer hebben:))).
eens die fotos van tatrafan bekijken straks.
bedankt voor de info... .

nu ik eraan denk,in roznov woont er een kennis die me eens een fles slivovice heeft opgestuurd...die gast leren kennen op de xhokejchat(waar vele van mijn vrienden uit pce op zitten) heb hem enkele keren goed geholpen met voorspellen van (belgische)voetbaluitslagen...en dan vroeg hij via mail men volledig adres.... . schitterend toch! helaas is hij niet meer actief op de chat:(
 
Oei-oei, Tatraplan, excuus dat ik uit de bocht vloog (gelukkig niet in een Tatraplan want dat zou pas echt zonde zijn). Ik baal wel, want ik ben er echt meerdere keren doorheen gereden (was 2 weken op vakantie in die regio) maar kon niets moois vermoeden, mijn gids schreef er ook niets over. En zo vaak kom ik er ook weer niet. Dus ik heb wat gemist, want ik houd juist zo van die Tsjechische marktpleinen!
 
dag stef, ik ben daar nog maar enkel voorbij gereden maar er werd me verteld dat daar ergens ook eeen soort Bokrijk zou zijn. Alleszins dobrou cestu.
 
vorige week woensdag heb ik men afspraak moeten annuleren in vallach.... ,radka had maar 2 uur tijd.... de moeite niet om in totaal een 6-7 te treinen naar vallach.... . dus ga ik morgen.... waar ze de hele namiddag tijd heeft
yeah.gif
 
ValMez is inder daad wel een mooi plaatsje en heeft een leuk marktplein en let ook op de levensgrote Absinth reclameschildering op de zijkant van het huis tegenover het busstation.Alleen viel het me op dat de mensen wat terughoudend waren ten opzichte van buitenstaanders. Misschien een oude Wallachische bergbewoners mentaliteit?
 
mja terughoudend alleszins niks van gemerkt...en de vrienden van radka konden maar niet geloven dat ik een belg was.... .in januari ga ik haar nog een x bezoeken
 
Maar ja, als je met lokale bekenden bent dan is het natuurlijk anders. Het is in ieder geval een mooie streek daar.
 
ik kendde daar voor woensdag maar 1 iemand daar hoor(kga altijd naar pardubice),jep prachtige streek,genoten van men lange treinreis(totaal 7 ongeveer),mss dat ik ook eens hranice na morave ga bezoeken en radka verteldde me dat rozov iets meer interessanter is dan valmez(wat hier ook vooraf werd neergeschreven)
 
als pardubaku heb je je het niet zo voor hradec... .
3-4 jaar geleden zat ik in een uitwisselingsproject voor bakkerijscholen,ik zat 2 maand in de potravinarskaskola in pce...logisch dat je vele mensen leert kennen,eens naar de voetbal gaat,constant icehockeymatchen bezoeken(kheb nu al een goeie 40-45 matchen bezocht van hc pce).... en nadien je kent dat wel:ze vragen om nog eens te komen,nog eens,nog eens en ben vandaage thuisgekomen van men 10de bezoek in pce...en das een band die alsmaar hechter en hechter wordt,met oudejaar komt er wss een vriend logeren,vorig jaar waren er 4 andere enkele dagen bij mij thuis gelogeerd hebben). zo heel kort uitgelegd.....
 
Zal ik even antwoord geven over Bokrijk?
Bokrijk is een openluchtmuseum in België. Ik wil er nog steeds een keer naar toe, omdat de serie Johan ende Alverman er is opgenomen. Deze serie had ik als kind al gezien 1967, maar is afgelopen winter gelukkig herhaald. (Ik t natuurlijk helemaal opgenomen)
 
Ja, dan kan ik me voorstellen dat je gehcht raakt aan een stad. Ik denk dat ik Pardubice te weinig heb bezocht om er een goed beeld van te vormen. Ben je wel eens in de semtex-fabriek geweest?
 
Bovenaan