Muziek Tsjechische muziek om aan de taal te wennen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jeanne, nogmaals mijn dank!! Ik kreeg het maar niet voor elkaar. Ben zo benieuwd naar Jaromír Nohavice "Stary Muz".

Ga het proberen!

Ja, het is gelukt nu!! Hij staat op!
 
Muziek

Er is veel rustige Tsjechische muziek,en als je de taal wil leren,
is er zeker wel een mogelijkheid om op cd naar mooie tsjechische zangers te luisteren,of DVD van tsjech. opera,met ondertiteling,
Hans Wallin
 
Ik heb op de camping een band gehoord die speelde, volgens mij rock muziek, het leek op City een band uit Oost-Duitsland.
Kan iemand mij een tip geven welke zanger of band deze muzik maakt?
 
Ik houd meer van pop muziek en ik heb de 13-jarige zangeres Ewa Farna gevonden. [Link]
Ze heeft 2 singles geloof ik uitgebracht. Měls mě vůbec rád en Zapadlej krám.

Ik heb een zangeres gevonden die Anna K. heet. Ik heb maar een liedje van haar gevonden en die heet
Večernice.

Daarnaast heb ik ook nog een coldplay achtige band gevonden die Ready Kirken heet. liedjes: 1+1, Zejtra mam, Cerny brejle,
Je v my hlave.

Ik heb ook een groep gevonden die IMT Smile heet. Niekto ako kral, Za dedinou.

Mijn moeder heeft ook een aantal CD's van Karel Gott die ik af en toe luister.

Tot nu toe heb ik samen met mn moeder 4 liedjes van Ewa Farna vertaald.
 

Pelhřimov

Donateur
Linda, op deze link kan je een aantal songteksten vinden van Ewa Farna en Ready Kirken. Als je er in de linkerkolom bij 'interpreti' klikt op de beginletter van de achternaam van de zanger(es) kan je nog veel meer songteksten vinden. Eronder, bij 'piesne', kan je zoeken op songtitels.
 
Misschien ben ik het helemaal kwijt, maar ik kan radio apollo niet meer vinden op de voorpagina. Heb ik iets gemist?
Ik heb gelukkig wel de website, maar eerst stond hij toch gewoon op de voorpagina?
 
Bovenaan