Tsjechië is de winnaar

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja maar als Dat het is?

Valt het onder de rubriek culinair, en daar zit ik niet op te wachten.

Ik zoek naar informatie die ik kan gebruiken als ik in Tsjechië op vakantie ben, leuke zaken en bezienswaardigheden, maar ook naar waarschuwingen waar ik wel of niet wat mee ga doen.

Natuurlijk staat er al heel veel beschreven, maar er zijn veel zaken die nog niet genoemd zijn of aangevuld kunnen worden.

Maar dat heb ik al gemeld in een ander topic.
 
Daar zit misschien ook wel het probleem, Baan. De ene is op zoek naar dit en de ander naar dat.

Voor mensen die al langere tijd in Tsjechië en op dit forum komen, zijn allerlei zaken al bekend en op dit forum tot in den treure besproken. Dan wordt het op een bepaald moment steeds moeilijker om enthousiast te blijven en nieuwe mensen voor de zoveelste maal te verwijzen naar bestaande topics of om dezelfde informatie alwéér op te lepelen.

Ikzelf ben nog steeds gek op Tsjechië, maar kom er de laatste jaren eigenlijk te weinig om nog veel zinnige informatie te kunnen geven. M'n betrokkenheid is momenteel dus gewoon wat minder. Maar komende zomer ga ik weer drie weken en de ervaring leert dat ik dan ook weer actiever wordt op het forum.
 
Voor mensen die al langere tijd in Tsjechië en op dit forum komen, zijn allerlei zaken al bekend en op dit forum tot in den treure besproken. Dan wordt het op een bepaald moment steeds moeilijker om enthousiast te blijven en nieuwe mensen voor de zoveelste maal te verwijzen naar bestaande topics of om dezelfde informatie alwéér op te lepelen.

Ik denk dat dat het inderdaad is.... en nieuwe leden die de zoekfunctie gebruiken zullen al snel die informatie vinden die ze zoeken, dus is er geen noodzaak meer om een vraag op het forum te stellen....
 

Ad Verschoor

Donateur
Er worden weinig vragen gesteld door nieuwe mensen. Volgens mij is dat de kern van het verhaal.
Ook ik behoor niet tot de oude garde, alhoewel met 65 jaar. Toch enige twijfel !!!! Het is echter wel zo dat wij nogal eens niet ingaan op vragen en terug verwijzen naar de zoekfunctie. Misschien dat we dat dan ook wat minder moeten doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Baan
Een aanvulling, als je de zoekfunctie gebruikt moet je exact invullen hoe het is geschreven, doe je dat niet dan heeft hij het niet gevonden.

En maak me nu niet wijs dat het gemakkelijk is.

Ook bij het plaatsen van foto's heb je mogelijkheid om die (zoek) functie in te vullen, doe het dan met dakjes en puntjes maar ook zonder.

Ik denk dat het zal helpen.

En Ad heeft gelijk, wij kunnen de mensen veel sneller een link geven naar wat ze zoeken.

Het is een mogelijke klant voor Tsjechië.
 

kuurgast

Donateur
Ben het niet eens met Ad en Baan over link geven ipv verwijzen naar zoekfunctie. Als iemand wel zo slim is om een account aan te maken en direct (binnen 5 minuten) zijn vraag stelt/dumpt waarop diverse reacties/adviezen komen en TS laat niets van zich horen, die krijgt van mij geen antwoord meer. Laat ze eerst zelf eens zoeken en dan vragen stellen.

Baan, wat betreft de "Česká místnost" die hebben hele andere interesses (werk, eten, wonen, leven, school etc) dan de Nederlanders die op vakantie gaan of een vakantiewoning hebben in Tsjechië.
 

Ad Verschoor

Donateur
Helaas Kuurgast komt dat ook voor. Kort geleden heb ik daar zelfs nog een excuses voor gekregen. Zelf denk ik dat het werkt als je mensen helpt met onze ervaringen in dit land en op dit forum.
 
Hoe moet je dan reageren?

Eerst laten zoeken ?

Dan geen reactie meer.

Klopt precies waar ik op doelde, hij/zij is afgehaakt en op zoek naar iemand die wel een passend antwoord kan geven.

Voor een ieder goed doen lukt ons niet.
 
Wie nieuw is op het forum bevindt zich nog in een doolhof wat Tsjechie.net heet. Denk maar aan je eigen eerste keer of wanneer je voor het eerst op een ander willekeurig forum komt, het duurt enige tijd voordat je een beetje de weg weet. Als je dus even niet kunt vinden wat je zoekt stel je een vraag, omdat je ervan uit gaat dat het wiel daar al is uitgevonden en hoopt dat iemand snel antwoord geeft op jouw vraag. Ook al is diezelfde vraag misschien al wel 10 keer gesteld. Een antwoord of link plaatsen vind ik peroonlijk behulpzamer dan enkel verwijzen naar de zoekfunctie, dat zou je in tweede instantie er nog bij kunnen vermelden. Bovendien is, zoals Baan ook zegt, die zoekfunctie niet heilig, het vindt lang niet altijd wat ik zoek. Dan zou je beter met google kunnen zoeken, dus intikken wat je wil + tsjechie.net
 
Wie nieuw is op het forum bevindt zich nog in een doolhof wat Tsjechie.net heet. ..... Een antwoord of link plaatsen vind ik peroonlijk behulpzamer dan enkel verwijzen naar de zoekfunctie, dat zou je in tweede instantie er nog bij kunnen vermelden. Bovendien is, zoals Baan ook zegt, die zoekfunctie niet heilig, het vindt lang niet altijd wat ik zoek.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Soms zoek je je wezenloos. Zoekfunctie is er kritisch op hetgeen je intikt. Alleen verwijzen naar de zoekfunctie komt op mij tamelijk bot over. Voelt voor mij soms als "je bekijkt het maar"
 

Ad Verschoor

Donateur
Wie nieuw is op het forum bevindt zich nog in een doolhof wat Tsjechie.net heet. .........
Lina heerlijk, dit is precies wat ik bedoel. Het maakt volgens mij ook dat mensen dan zelf verder zoeken, maar ook weer eerder zelf hun vragen durven stellen in de ervaring dat men hier open voor staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Baan
Bovenaan