Trouwen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo!

Ik zit niet zo vaak op het forum, maar heb een vraag en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben.

Mijn vriend geboren in Tsjechie, Maar nu met Nederlands passport heeft mij 2 weken geleden ten Huwelijk gevraagd op de brug in Praag! En we zouden graag in Tsjechie willen trouwen, kunnen wij als 2 Nederlanders wel in tsjechie trouwen?

Groet Carmen!
 
Gewoon maar een vraag: zijn er voor of nadelen als je dat doet?

Ennuh, in het onwaarschijnlijke geval, hoe is het dan met scheiden geregeld?

Zijn er andere zaken die plots om de hoek kunnen komen kijken?

Ik heb geen idee, u wel.
 
Wij zijn bijna 15 jaar geleden in Praag getrouwd. Beide zijn wij van Nederlandse komaf.

@kukel Het huwelijk wordt in Den Haag geregistreerd dus mocht er een scheiding zijn dan kan je het uitstreksel in Den Haag ophalen van het in het buitenland gesloten huwelijk
 
Hoi, afgelopen kerst avond ben ik op mijn knie gegaan en heb ik mijn Tsjechische vriendin ten huwelijk gevraagt. De dagen daarna zijn we al wat informatie in gaan winnen over hoe en wat. We hebben nog een geruime tijd te gaan voor alles zover is en ik weet dat dit niet echt een beleefde vraag is, maar kan er iemand zeggen wat een bruiloft in tsjechie ongeveer kost....

We denken aan een feest met eten en drinken voor ong 50 man. Een van de verhalen die ik ken is dat je voor €5000 een super bruiloft hebt, maar klopt dit?

Ben gewoon benieuwd om alvast een beetje een idee te krijgen

Thx
 
Ligt wel een beetje aan je verwachtingspatroon en aan locatie.

Buiten Praag een locatie afhuren incl. eten en drinken zou je ongeveer 1200 czk per persoon moeten kosten,
 
Bovenaan