Tennis: Michaëlla Krajicek - Archief

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
Krajicek tegen Muller in Antwerpen

Michaella Krajicek neemt het in de eerste ronde van het toernooi van Antwerpen op tegen de Duitse Martina Muller.[/I] De 24-jarige Duitse is op dit moment de nummer 37 van de wereld. Mocht Krajicek weten te winnen dan treft ze mogelijk opnieuw Dinara Safina.
De Russin was deze week nog te sterk voor onze landgenote bij het toernooi van Parijs. Safina speelt in de eerste ronde tegen Eva Vesnina.

Het toernooi van Antwerpen kreeg ook nog een tegenvaller te verwerken. Venus Williams heeft zich op het laatste moment afgemeld met een polsblessure. De Amerikaanse won tweemaal in de Belgische havenstad (2002, 2003).

Tennis.nl
 
Michaëlla Krajicek beschikbaar voor Fed Cup

ANTWERPEN (ANP) - Michaëlla Krajicek is in april beschikbaar voor het Nederlandse Fed Cup-team. De tennisster heeft dit maandag gezegd bij het toernooi in Antwerpen. Oranje speelt in april een toernooi in de Europese/Afrikaanse zone in Bulgarije.

Vader Petr Krajicek liet na de Australian Open doorschemeren dat zijn dochter misschien beter voor Tsjechië zou kunnen gaan spelen als de druk op haar nog meer zou toenemen. Hij vond dat ze vanuit Nederland te kritisch werd benaderd.

,,Dat verhaal is te veel opgeblazen. Er is wat mij betreft niks aan de hand. Ik blijf gewoon voor Nederland spelen'', aldus Michaëlla Krajicek.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek verrast Müller op Diamond Games

Op de Proximus Diamond Games in Antwerpen heeft Michaella Krajicek (WTA 66) vandaag voor een verrassing gezorgd door in de openingsronde te winnen van de Duitse Martina Müller (WTA 34). De 18-jarige Nederlandse haalde het overtuigend met 6-3, 6-2. In de achtste finale speelt Krajicek tegen de winnares van het duel tussen de Russinnen Elena Vesnina (WTA 56) en Dinara Safina (WTA 11), het zesde reekshoofd. (belga/hln)

hln.be 12/02/07 15u26
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Dat wordt dus Safina, zij won het Russische onderonsje, waardoor Krajicek revanche kan nemen voor haar eerdere uitschakeling door Safina in Parijs.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek ook verder in dubbelspel

Tennisster Michaëlla Krajicek heeft dinsdag samen met de Tsjechische Iveta Benesova de tweede ronde bereikt in het dubbelspel bij het toernooi van Antwerpen. Het koppel versloeg de Tsjechischen Navratilova en Uhlirova in drie sets: 3-6 6-2 7-5.
Eerder bereikte Krajicek al de tweede ronde in het enkelspel. Daarin treft ze woensdagavond de Russische Dinara Safina.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
WTA Antwerpen: Safina klopt Krajicek na bijna twee uur

Dinara Safina is doorgedrongen tot de kwartfinale in Antwerpen. Michaëlla Krajicek werd het kind van de rekening. In een bijna twee uur durende partij verloor de 18-jarige Almeerse uiteindelijk met 6-2, 7-6(4).
Het verschil in de eerste set was bij lange na niet zo groot als de uitslag doet vermoeden. Krajicek kwam door middel van een hoog aantal dubbele fouten een dubbele break achter. De Nederlandse kreeg echter ook genoeg kansen op de service van Safina. Misa miste echter teveel kansen door een hoge foutenlast. De tweede set ging na een vroege break van Safina en een snelle rebreak van Krajicek gelijk op. De Almeerse kwam in die set op een 6-5 voorsprong, maar moest toen verzorging krijgen aan haar knie. Het tweede bedrijf ging uiteindelijk naar een tiebreak, die met 7-4 werd binnengehaald door Safina.

Eerste verrassing

De eerste grote verrassing was vandaag wel een feit in Het Sportpaleis. De als vijfde geplaatste Zwitserse Patty Schnyder vloog namelijk uit het toernooi. Voor die suprise zorgde de jonge Française Tatiana Golovin. De eerste set won Schnyder in een tiebreak en de Zwitserse kreeg op 6-5 in de tweede set maarliefst vier matchpoints op de service van Golovin. Schnyder wist daar echter geen van te benutten en Golovin knokte zich terug in de wedstrijd. Tati pakte de tweede set in een tiebreak en in de derde set had ze geen kind meer aan Schnyder. Ondanks een overrule van de scheidsrechter op matchpoint werd het 6-2 in de laatste set.

sportone.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek wil Laudin

Petr Krajicek wil dat Marian Laudin de parttime-coach wordt van Michaëlla Krajicek.


De tennisvader wil minder met zijn dochter meereizen en hoopt dat de Nederlandse bondstrainer de honneurs kan waarnemen.

Petr Krajicek sprak afgelopen maandag met Rohan Goetzke, de technisch directeur van de tennisbond (KNLTB), over de begeleiding van zijn dochter Michaëlla. Hij gaf aan dat het zijn wens is dat Marian Laudin op pad gaat met Misa en dat de KNLTB dat mogelijk maakt. ,,Misa maakt nog steeds deel uit van Jong Oranje en heeft in het verleden weinig gebruik gemaakt van de faciliteiten,’’ stelt Petr. ,,Op een vergoeding voor trainingen in Tsjechië na. Ik hoop dat de tennisbond ons wil helpen, want een coach kunnen we niet betalen. Of we willen het niet, het is net hoe je het uitlegt.’’

Opvallend is dat Laudin, net als de familie Krajicek van Tsjechische komaf, in het verleden ook de trainer was van Richard Krajicek. Hij trainde ‘De Kraai’ tot zijn vijftiende.

,,Marian is een vriend van mij,’’ zegt Petr over zijn generatiegenoot. ,,Ik wist niets van tennis en hij heeft mij alle basisbeginselen bijgebracht. Op de achtergrond is Marian altijd bij Misa betrokken geweest, alleen wist niemand dat. Hij is mijn klankbord en ik vertrouw hem. Marian is een man die tennissers kan motiveren en dat is ontzettend belangrijk. Hij is gek, in de positieve zin van het woord. Gek van tennis vooral.’’

Petr Krajicek wil zelf minder op pad met zijn dochter. Hij wil meer tijd doorbrengen met zijn 14-jarige zoon Peter. ,,Ik word ook ouder en Misa heeft een leeftijd waarop ze liever haar moeder om zich heen heeft. Ze scheelt slechts één generatie met mijn vrouw Pavlina en twee met mij. Het is de bedoeling dat ik dertig procent van de tijd met Michaëlla meereis en dat mijn vrouw de rest voor haar rekening neemt. Met de ondersteuning van Laudin.’’

Krajicek hoopt dus dat de tennisbond deze samenwerking mogelijk kan maken. ,,In het verleden heb ik hier met de vertrokken technisch directeur Hans Felius al vaker over gesproken. Voor Goetzke is het nieuw. Marian wil graag, nu hoop ik dat het ook allemaal te regelen is.’’

Lukt het niet, dan komt er geen coach. ,,Ik wil iemand die ik kan vertrouwen. Vergis je trouwens niet, Pavlina en ik blijven onze dochter begeleiden. In het vrouwentennis hebben de beste speelsters hun ouders om zich heen. Dat was zo bij Jennifer Capriati en Steffi Graf, dat is zo bij Martina Hingis, Jelena Dementjeva en Maria Sjarapova. Maar als alleen mijn vrouw meereist, is het wel belangrijk om iemand in de buurt te hebben die verstand heeft van tennis.’’

Dat zou Laudin moeten zijn. Vorige week, op het toernooi in Antwerpen, was hij al op pad met de ‘Kleine Kraai’. Toen zat Petr bij zijn zoon in Tsjechië en trad Laudin op als coach. Na de eerste set van het duel in de eerste ronde met Martina Müller kwam hij zelfs de baan op om zijn beoogde pupil te adviseren.

ad.nl
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Nu heb ik weinig belangstelling voor het tennisspel gezien de grote bedragen of premies die er omgaan.
De vader van Michaëlla Krajicek wil haar financieel en technisch laten ondersteunen door de tennisbond en/of overheid?, omdat haar prestatie en tennis ontwikkeling stilstaat.?.
De aangehaalde dames met hun ouders hebben allemaal zelfstandig de top bereikt door eigen investeringen en sponseringen veronderstel ik .
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Gaan er niet in elke sport grote bedragen rond? Waarom je het over de overheid hebt snap ik niet helemaal en volgens mij gaat het alleen om de trainer, niet om de tennisbond zelf. Vader Krajicek wil Laurin als coach/trainer, omdat hij minder met zijn dochter wil meereizen. Over stilstand in ontwikkeling/prestaties heb ik niks gelezen.

De aangehaalde dames waar je over schrijft hebben hun ouders om zich heen gehad en dat is blijkbaar niet verkeerd uitgepakt. Het is maar net wat je zelf lekkerder vindt in het tennis: Je ouders of een 'buitenstaander' als coach. Dat is voor iedereen anders.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Ligt eraan...ontwikkeling is niet alleen wat je presteert. Maar dat het niet erg goed gaat met Krajicek is wel duidelijk. Maar of dat de reden is achter dit besluit? Dat was Henricus' vraag toch?
 
Die vraag van Henricus snap ik niet echt. Maar ik vind het wel normaal dat als het niet gaat je gaat kijken of een andere coach er wel leven in kan krijgen.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Ik ook, al is het maar omdat je als ouder soms toch een mindere coach kan zijn, omdat je minder makkelijk kritiek kan geven. Misschien, ik weet het niet natuurlijk, maar dat lijkt me wel aannemelijk.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Ligt eraan...ontwikkeling is niet alleen wat je presteert. Maar dat het niet erg goed gaat met Krajicek is wel duidelijk. Maar of dat de reden is achter dit besluit? Dat was Henricus' vraag toch?
Lukasz, Kajuna geeft het goed weer.Misja zit op een zijspoor.

Wat de familie Krajicek (vader) wil is een door de tennisbond betaalde trainer, dus een vorm van subsidie aan een profspeelster waar de hele familie van leeft. Onder het juk van haar (echte?) vader uit kan misschien bevrijdend werken.

Misja is inmiddels gezakt naar plaats 60 en kan zo terugzakken naar plaats 100, hoe Misja zich in haar vel voelt zitten weet ik niet,het lijkt mij niet alles om de hele dag je familie om je heen te hebben.

Jennifer Capriati, Steffi Graf,Martina Hingis, Jelena Dementjeva en Maria Sjarapova zijn geen goede voorbeelden, allen zijn schatrijk geworden met het tennisspel zonder hulp van buitenaf.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Ik denk dat je dat alleen persoonlijk kan bekijken. De ene tennisser heeft liever familie als begeleiding, terwijl een ander liever een coach heeft. Ik ken ook amateur-tennissers die hun vader bijvoorbeeld als coach hebben en dat gaat echt niet slechter dan tennissers die een buitenstaande coach hebben. Het hoeft niet slecht te zijn als je je familie om je heen hebt. Iedereen mag die keus voor zichzelf maken.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Lukasz, jij gaat ervan uit dat de jonge sporters het allemaal zelf te beslissen hebben, zonder druk van hun ouders. ??.

Het gaat niet om een amateur sportster, Misja is een beroeps tennisspeelster die voor een viertal personen het geld binnen moet slaan.
De noodkreet van haar vader om financiele steun en om een betaalde bondstrainer door de tennisbond, na zelf jaren met Misja bezig te zijn geweest, roept vraagtekens op.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Niet helemaal Henricus...De familie Krajicek heeft, denk ik, echt wel genoeg geld. Misja hoeft denk ik niet zelf al het geld te verdienen.

En roept het vraagtekens op? Vind ik niet, de man wordt ook wat ouder en heeft nog een zoon. Vind ik niet zo vreemd hoor.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Wij zitten op 2 verschilende golflengten:

De dochter begint mogelijkerwijs genoeg van haar vader te krijgen en beseft dat zij het niveau van haar halfbroer Richard en haar eigen doelen aan de hand van Pa niet kan halen.
De laatste jaar is de familie Krajicek full time met tennisdochter Misja bezig geweest, zij was de bron van inkomsten in 2006,in 2007 zijn er geen inkomsten vanwege haar prestaties, vandaar het verzoek aan de tennisbond om een pro deo trainer.
 
Bovenaan